Prezident FIM je pro významné změny v MotoGP

Světový šampionát není jen MotoGP, ale také i ostatní série.
Prezident Mezinárodní motocyklové federace (FIM) Vito Ippolito je pro významnější změny v MotoGP, aby si tak postupným snižováním nákladů zabezpečila svou budoucnost ve světě závodních motocyklů.

Bezprostředně po odchodu Kawasaki z MotoGP, prezident FIM vyslovil své znepokojení ohledně dalších možných odchodů týmů, což by mohlo způsobit velké komplikace v roce 2010.

Zástupci Asociace výrobců sportovních motocyklů se setkali tento týden v Japonsku, kde ve věci snižování nákladů jednali, ale bez žádných konkrétních návrhů. Prezident FIM věří, že nastal čas, kdy je třeba podrobně promyslet technickou koncepci MotoGP, aby tak mohli začít výrazněji redukovat své výdaje.

„Problém není sezóna 2009, kde budeme mít tak či tak obsazený startovní rošt, ale problém je rok 2010,“ řekl Vito Ippolito pro Corriere dello Sport a pokračoval: „Je tam riziko většího počtu odchodů, zvlášť z řad soukromých týmů, kteří by nás mohli nechat jen se čtrnácti motocykly.“

„Proto japonským výrobcům zopakuji absolutní potřebu pro návrat zpět do minulosti. To znamená vrátit se zpět v konstrukci a prodeji ´silniční prototypové produkce´ jako k těm, co závodily v osmdesátých letech,“ řek Ippolito. „FIM k tomu v pondělí vydá tiskové prohlášení.“

V současnosti pracuje Dorna na plný výkon, aby motocykly Kawasaki umístili v některém ze soukromých týmů a zajistili tak na startovním roštu sezóny 2009 všech plánovaných devatenáct motocyklových prototypů. To znamená o jeden více než v roce 2008. Devatenáctým motocyklem je totiž Ducati týmu Onde 2000, který vstupuje do královské kubatury se Sete Gibernauem.

Vito Ippolito také uvedl, že nikdy nebyl zastáncem stále zvětšujícího se rozdílu mezi třídou MotoGP a dalšími dvěma kubaturami mistrovství světa třídy 125ccm a 250ccm, když uvedl: „Tento sport FIM potřebuje, protože motocyklový sport nemůže být jen obchodní činností.“

„Proto jsem otevřeně proti dělení paddocku, jak to dělá Dorna. Mistrovství světa není jen MotoGP, jsou tam také další série,“ řekl Ippolito a závěrem dodal: „Modernizace je v pořádku, ale zároveň k tomu potřebujeme delší období a snížit náklady.“
16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00