Preziosimu se zamlouvá Rossiho způsob práce

Preziosimu se zamlouvá Rossiho způsob práce

U Ducati dnes bylo cítit velké očekávání, ale rovněž i nervozitu před tím, jak si padne do noty Valentino Rossi s jejich Desmosedici. Výsledkem je podle vyjádření pana Preziosiho jednoznačně velká spokojenost.

Protože počasí neumožnilo testovat už od desáté hodiny, jezdci zůstali v boxech a čekalo se až podmínky dovolí vyjet na dráhu. U Ducati to byl jejich testovací jezdec Franco Battaini, který vyvezl GP11 na dráhu ve Valencii a o půl jedné se do jejího sedla posadil Valentino Rossi, aby si vyzkoušel dravce z Boloně (zatím ne rudého, ale v černé).

Nicky Hayden jako ´domácí´ jezdec měl za úkol testovat obě verze motoru ´big bang´a ´screamer´. Američan si zajel padesát čtyři okruhů a zítra by rád na dráze strávil ještě víc času, protože u Italů se rozhoduje, jaký motor zvolí pro sezonu 2011.

„Měli jsme dnes spoustu věcí k vyzkoušení, zejména co se týče motoru. Déšť nepomohl nikomu, protože jsme dopoledne přišli o hodně času a když už se dalo vyjet na dráhu, podmínky nebyly ideální,“ uvedl v úterý odpoledne Nicky Hayden, jenž po dlouhé, dlouhé době znovu sdílel garáž s Valentinem Rossim.

„Každopádně jsme byli schopni zajet nějaká kola a můžu říct, že verze motoru 2011 big bang je rozhodně zlepšení. Kolem třetí jsme ho vyměnili za screamer a v některých oblastech je rovněž velmi výkonný, líbí se mi. Před tím než učiníme rozhodnutí potřebujeme ještě další testy , získat všechna potřebná data a učinit klidné a uvážené rozhodnutí,“ řekl Američan.

Generální ředitel Ducati Corse a expert na techniku z továrny v Boloni Filippo Preziosi, k prvnímu testu v přípravě pro sezonu 2011 řekl: „Byl to rozhodně vzrušující den. Hlavní věc, která mě dostala byla Valentinova pozitivní zpětná vazba a jeho schopnost analýzy. Dnes testoval GP11 s motorem ´big bang´ na standardním nastavení, které postupně modifikoval, aby se přizpůsobilo jeho stylu jízdy.“

„Jeho první komentář, když si nadzvedl hledí přilby byl pozitivní vzhledem k distribuci výkonu a pak přidal nějaké další skutečně zajímavé technické detaily,“ pokračoval Preziosi. „Máme samozřejmě hodně práce, abychom stroj přizpůsobili jeho stylu jízdy, ale je opravdu velmi hezké a velmi zajímavé pracovat tímto způsobem. Dnes jsme také pracovali na nastavení geometrie, abychom zjistili, jak na to motocykl reaguje a získali tak určité zkušenosti ve spolupráci jak s Valentinem tak s Jeremym.“

„V samotném závěru pak vyjel na dráhu s verzí ´screamer´, ale zítra potřebuje udělat mnohem více srovnávacích testů mezi oběma motory, protože jejich distribuce výkonu je odlišná. Zatímco ´big bang´ má pravidelnější výkonovou křivku je ´screamer´ mnohem více agresivnější, ale také výkonnější. Nicky dnes testoval obě verze a večer se pak podíváme na všechna data,“ řekl spokojený Preziosi.

Doporučujeme

Články odjinud