Preziosimu se zamlouvá Rossiho způsob práce

U Ducati dnes bylo cítit velké očekávání, ale rovněž i nervozitu před tím, jak si padne do noty Valentino Rossi s jejich Desmosedici. Výsledkem je podle vyjádření pana Preziosiho jednoznačně velká spokojenost.
Preziosimu se zamlouvá Rossiho způsob práce

Protože počasí neumožnilo testovat už od desáté hodiny, jezdci zůstali v boxech a čekalo se až podmínky dovolí vyjet na dráhu. U Ducati to byl jejich testovací jezdec Franco Battaini, který vyvezl GP11 na dráhu ve Valencii a o půl jedné se do jejího sedla posadil Valentino Rossi, aby si vyzkoušel dravce z Boloně (zatím ne rudého, ale v černé).

Nicky Hayden jako ´domácí´ jezdec měl za úkol testovat obě verze motoru ´big bang´a ´screamer´. Američan si zajel padesát čtyři okruhů a zítra by rád na dráze strávil ještě víc času, protože u Italů se rozhoduje, jaký motor zvolí pro sezonu 2011.

„Měli jsme dnes spoustu věcí k vyzkoušení, zejména co se týče motoru. Déšť nepomohl nikomu, protože jsme dopoledne přišli o hodně času a když už se dalo vyjet na dráhu, podmínky nebyly ideální,“ uvedl v úterý odpoledne Nicky Hayden, jenž po dlouhé, dlouhé době znovu sdílel garáž s Valentinem Rossim.

„Každopádně jsme byli schopni zajet nějaká kola a můžu říct, že verze motoru 2011 big bang je rozhodně zlepšení. Kolem třetí jsme ho vyměnili za screamer a v některých oblastech je rovněž velmi výkonný, líbí se mi. Před tím než učiníme rozhodnutí potřebujeme ještě další testy , získat všechna potřebná data a učinit klidné a uvážené rozhodnutí,“ řekl Američan.

Generální ředitel Ducati Corse a expert na techniku z továrny v Boloni Filippo Preziosi, k prvnímu testu v přípravě pro sezonu 2011 řekl: „Byl to rozhodně vzrušující den. Hlavní věc, která mě dostala byla Valentinova pozitivní zpětná vazba a jeho schopnost analýzy. Dnes testoval GP11 s motorem ´big bang´ na standardním nastavení, které postupně modifikoval, aby se přizpůsobilo jeho stylu jízdy.“

„Jeho první komentář, když si nadzvedl hledí přilby byl pozitivní vzhledem k distribuci výkonu a pak přidal nějaké další skutečně zajímavé technické detaily,“ pokračoval Preziosi. „Máme samozřejmě hodně práce, abychom stroj přizpůsobili jeho stylu jízdy, ale je opravdu velmi hezké a velmi zajímavé pracovat tímto způsobem. Dnes jsme také pracovali na nastavení geometrie, abychom zjistili, jak na to motocykl reaguje a získali tak určité zkušenosti ve spolupráci jak s Valentinem tak s Jeremym.“

„V samotném závěru pak vyjel na dráhu s verzí ´screamer´, ale zítra potřebuje udělat mnohem více srovnávacích testů mezi oběma motory, protože jejich distribuce výkonu je odlišná. Zatímco ´big bang´ má pravidelnější výkonovou křivku je ´screamer´ mnohem více agresivnější, ale také výkonnější. Nicky dnes testoval obě verze a večer se pak podíváme na všechna data,“ řekl spokojený Preziosi.

2:25 | @Stefanomanzi62 @alexmarquez73 Best thing about this was Alex apologising to Manzi for crashing in front of him the… odkaz
2:23 | Manzi měl plné ruce práce, aby se dokázal vyhnout padajícímu Márquezovi, ale dokázal to: odkaz
2:19 | Lüthi ve warm upu upadl: odkaz
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00