Příčinou Capirossiho odstoupení byl vadný snímač

Vermeulen startoval patnáctý, ale body si odvezl za desáté místo.
Klepněte pro větší obrázekLoris Capirossi v portugalském Estorilu velmi dobře odstartoval, ale o něco později se mu podařilo vyrobit chybu, která málem znamenala pád. Zkušený Ital to nakonec ustál, i když přišel o hodně pozic. Capirossi získal zpátky dobré tempo a Elíase s Doviziosem znovu dojel. Když plánoval jejich předjetí, došlo k poruše čidla převodovky, což nastavilo řídící jednotku do bezpečnostního módu a Ital tak nemohl nic dělat.

„Nebylo to špatné do doby než jsme zastavili!“ řekl Loris Capirossi. „Dobře jsem odstartoval a jel se skupinou vpředu, ale pak jsem přišel o kontrolu v šesté zatáčce a ztratil hned o několik pozic. Snažil jsem se dostat zpátky do rytmu a podařilo se mi dojet několik jezdců včetně Toniho a Andrea. Vím, že jsem byl rychlejší a mohl je předjet a zajistit si dobrý výsledek.“

„Potom ani nevím co se stalo, protože motorka přišla o všechen výkon a jediné co jsem mohl udělat bylo zajet zpátky do boxů,“ pokračoval Capirossi. „Během víkendu jsme tvrdě pracovali, abychom nalezli ten nejlepší způsob, jak s GSV-R zrychlit. Celkově to znamenalo bojovat o páté šesté místo, což pro nás nebylo špatné vzhledem k tomu, že tato dráha je pro nás nejhorší v rámci výkonu.“

Chris Vermeulen startoval až z páté řady, ale podařilo se mu velmi úspěšně zabojovat a z Estorilu si nakonec odvézt body za desáté místo. Další závod se pojede na jeho domácím okruhu na Phillip Islandu a na to se Australan samozřejmě těší, protože se chce doma, naposledy v MotoGP předvést v tom nejlepším světle.

„Podařil se mi start, ale z páté řady je to pokaždé hodně těžké,“ řekl Chris Vermeulen. „V prvních zatáčkách mě trošku zablokovali a to mi vůbec nepomohlo. Pro závod jsem si vybral měkké pneumatiky, protože jsem věděl, že první část bude velmi důležitá, ale asi po osmi kolech začala zadní pneumatika ztrácet přilnavost.“

„To znamenalo, že už jsem nedokázal zajet časy, jaké jsem jezdil v průběhu celého víkendu. Jsem spokojený, jakým způsobem jsem jezdil a posunul se v pořadí skrz pole jezdců. Určitě jsme se na této dráze s GSV-R zlepšili a už se těším až s těmito zlepšeními přijedeme na Phillip Island,“ řekl závěrem Chris Vermeulen.
13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30