Prioritou číslo jedna jsou pneumatiky, říká Capirossi

Ital po dvaadvaceti letech aktivního závodění v mistrovství světa nyní nově působí v roli bezpečnostního poradce šampionátu MotoGP a první věc, kterou chce před nadcházejícím ročníkem vyřešit je otázka pneumatik.
Prioritou číslo jedna jsou pneumatiky, říká Capirossi

Osmatřicetiletý Capirossi má bohaté zkušenosti. Zná velmi dobře většinu jezdců královské kubatury, techniky z prostředí výroby závodních motocyklů a samozřejmě také zástupce dodavatele pneumatik Bridgestone. Pro bývalého jezdce MotoGP není problém přesně specifikovat možnosti, které přispějí k větší bezpečnosti a první věc, kterou chce Capirossi řešit jsou právě pneumatiky.

V tomto směru dostal od Dorny volnou ruku a tuto příležitost chce Capirossi plně využít, protože na kvalitu pneumatik si loni jezdci často stěžovali. V rámci úspor a životnosti pneumatik Bridgestone zvolil tvrdší směsi, které například loni na Sachsenrigu způsobily pád hned několika jezdců a to včetně tehdejšího lídra šampionátu Casey Stonera.

Došlo k okamžité reakci a změně v přídělu pneumatik už od další Velké ceny v Brně, kde si jezdci mohli vybrat ze tří směsí předního obutí. Nicméně to situaci neřeší a Capirossi už v této otázce s Bridgestone jednal, když pro italský Motosprint uvedl: „Moje jednání s lidmi od Bridgestone, bylo ve Valencii rázné. Řekl jsem jim, že jisté věci už nebudou akceptovatelné. Pneumatiky jsou příliš tvrdé a z toho důvodu nebezpečné, takže se budou muset změnit.“

„V roce 2011 nebyla situace ohledně pneumatik nikdy zcela jasná, takže v roce 2012 budu pro jezdce volit pneumatiky já. Mám tím namysli, že to udělám osobně. Projdu celou hromadu pneumatik a vyberu je sám,“ pokračoval Ital.

„Rovněž tu byly problémy u sériových čísel, tedy s označením, z kterého můžete zjistit, kdy byla pneumatika vyrobena. Pneumatika vyrobena před dvěma roky nemůže jezdit stejně rychle jako ta, kterou vyrobili minulý týden. Někteří jezdci měli nové obutí a někteří zase starší. To vůbec není v pořádku a tady musí dojít k nápravě. Chci, aby ten poslední jezdec měl stejné podmínky, jaké má ten první,“ dodal rezolutně Capirossi.

„Je důležité, aby všichni věděli, že to chci a dělám proto, abych usnadnil život jezdcům. Přijal jsem návrh Dorny pod jednou podmínkou a to, že musím mít šanci dělat věci bez vlivu ekonomických nebo politických zájmů. Třebaže mě bude Dorna platit, jakmile bych něco musel udělat proti zájmům jezdců, tak to dělat nebudu. To musí být zcela jasné,“ řekl závěrem nový poradce ve věcech bezpečnosti Loris Capirossi.

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00