Jak to vypadá v týmu Lukáše Peška před prvním tréninkem.
Lukáš Pešek, český jezdec týmu Auto Kelly-ČP dneska zahájil prvním volným tréninkem přípravu na nedělní Velkou cenu České republiky šestnáctým časem, protože jeho Aprilii trápily problémy s motorem a díky tomu tak přišel o cennou hodinu tréninku. Nicméně, aby jezdec dokázal vyjet na trať, předchází tomu velké úsilí celého týmu, který zázemí pro českého závodníka na daném okruhu připravuje. Samozřejmě je pak velká škoda, když nastanou potíže, jakým dnes musel český jezdec během prvního volného tréninku čelit.
Tým Auto Kelly-Česká pojišťovna a Emmi-Caffe Latte je jeden tým pana Daniela M. Eppa s dvěma jezdci a dvěma sponzory. Švýcarský sponzor v tomto případě podporuje Thomase Lüthiho a český Lukáše Peška. Něco podobného můžeme například vidět u Mapfre Aspar, čtvrtlitrového týmu Jorge Martineze, kde jede v barvách Balatonringu maďarský jezdec Balazs Nemeth.
Kamiony s materiálem a později pak celý tým se setkají na okruhu ve středu. Okamžitě se staví zázemí týmu, aby se už ve čtvrtek mohli věnovat motocyklu. Na Aprilii Lukáše Peška se pracuje celý čtvrtek, aby bylo vše po technické stránce připraveno večer. Letošní sezona je v pátek ochuzena o jedny tréninkové jízdy a tak dopoledne na okruhu patří jeho návštěvníkům a takzvané ´Pit Lane Walk´ tedy procházce v boxech. Pro jezdce a jejich týmy se ale nic nemění, protože na okruhu musí být až do odpoledne, kde na ně čeká jediný hodinový trénink.
Výběr pneumatik je alchymie a záleží na zkušenostech. Výrobce Dunlop například pro Brno přivezl tři správné směsi pneumatiky, což znamená, že je v tomto případě třeba sáhnout do úspor, aby vše proběhlo tak, jak si tým představuje. Proto si každý sebou vozí pneumatiky, které můžou pro daný okruh použít v případě, že jim nabídka směsí dodavatele dostatečně nevyhovuje, protože na celý víkend je zapotřebí pět až šest sad.
Závodní tým Lukáše Peška tvořený třemi Italy a jedním španělem má pod pečlivým dohledem technický ředitel Ital Tommaso Loreto Raponi. Možná se nabízí otázka, proč tam nejsou čeští mechanici, ale vysvětlení je jednoduché. Závodí se s italskými motocykly Aprilia a italští mechanici mají s nimi opravdu bohaté zkušenosti. Ty dnes budou potřebovat, protože se dnes večer musí rozhodnout, zda u Aprilie Lukáše Peška vymění válec nebo rovnou bude třeba vyměnit celý motor.
Každý v týmu má svou přesně určenou práci, od které se pak později na závodní dráze odvíjí výsledky samotného jezdce. Dneska se tým potýkal s technickými problémy, které musí do rána odstranit, protože už zítra dopoledne budou muset na sto procent využít čas druhého volného tréninku, aby získali dobré nastavení pro kvalifikaci a samotný závod.
O tom, jak to v týmu Lukáše Peška vypadá na závodním okruhu v sobotu, vás budeme informovat zítra večer. Ještě dnes pro vás připravujeme vyjádření týmu k prvnímu volnému tréninku.