Sachsenring je unikátní trať: krátká, úzká a z větší části pomalá. Její klikatý profil s převýšeními se může jevit jako zdánlivě nevhodný pro výkon strojů MotoGP.
Ve skutečnosti je to často právě Sachsenring, který hostí ty nejzajímavější a nejvíce vzrušující závody. Celý závodní víkend je okruh nabit atmosférou, kterou mají jezdci rádi. Vášeň a nadšení davů fanoušků vyplňují tribuny blízko u trati už od pátečních volných tréninků.
Na nizozemské nehodě se pomalu usazuje prach a celý kontingent jezdců, techniků, strojů, inženýrů, prostě celá armáda MotoGP po pár dnech volna překračuje německé hranice. Chystá se boj o nadvládu v šampionátu.
Boj mezi Jorgem Lorenzem a Casey Stonerem, boj mezi motocykly Yamaha a Honda. Španělovo DNF a Australanovo vítězství nepřineslo v prvním případě, a přineslo v druhém případě, tolik bodů, že každý jeden z nich se může pyšnit 140 mistrovskými body. V oficiálním hodnocení Lorenzo zatím stále vede a to jen díky jednomu vítězství navíc. I tato skutečnost už tak tradičně skvělou atmosféru Sachsenringu ještě okoření. Ten, kdo uvidí šachovnicový praporek dřív, bude lídrem šampionátu. V loňském roce zde byl úspěšnější Jorge Lorenzo, který získal druhé místo. Své páté vítězství si tehdy v Německu připsal do svých statistik Stonerův týmový kolega Dani Pedrosa.
Dani Pedrosa pojede pro hattrick. Doufá, že konečně prolomí letošní smůlu a poprvé v této sezóně vyskočí na stupínek nejvyšší. To je cesta, jak udržet kontakt s dvojicí na špici. Za ním bude znovu probíhat lítý boj mezi týmovými kolegy z Monster Yamaha Tech3 Calem Crutchlowem a Andreou Doviziosem. Brit a Ital mají mezi sebou nejmenší možný bodový rozdíl, a tak bojují nejen o umístění v šampionátu, ale i o pomyslnou jedničku v týmu. Dovizioso bude překypovat důvěrou a sebevědomím díky pódiovému umístění v minulém závodě, zatímco Crutchlow vypadá, že navzdory zlomenině kotníku neztratil nic ze své bojovnosti a rychlosti.
V satelitním LCR chtějí hodit za hlavu především smolný výsledek z Assenu. Je pochopitelné, že domácí jezdec Stefan Bradl chce před tisícovkami fanoušků udělat ten nejlepší dojem. Álvaro Bautista si na Sachsenringu odpyká svůj trest – start z posledního místa na roštu. Navzdory tomu chce dokončit závod se vztyčenou hlavou a nejlepším možným umístěním navázat na úspěch v Silverstone.
Tovární duo Ducati Nicky Hayden a Valentino Rossi budou i v Německu pokračovat ve svém boji s Desmosedici. Cílem je co nejvíce eliminovat technické problémy a především příliš rychlou degradaci zadních pneumatik. Ital, s ohledem na povzbudivé tempo Nickyho Haydena v předchozích závodech doufá, že pneumatiky tentokrát vydrží celou vzdálenost závodu na německém okruhu. Oba závodníci chtějí samozřejmě dosáhnout co nejlepších výsledků. Héctor Barbera v týmových barvách Pramac Racing bude možná jediným reprezentantem na satelitní Ducati, neboť Karel Abrahám je nucen léčit nepříjemně zraněnou ruku. Přesto je zde naděje, že by týmu Cardion AB Racing mohl nějaký bod přivézt náhradník Franco Battaini, testovací jezdec továrny z Bologne.
Část roštu obsazená CRT motocykly bude jistě nesmírně toužit po tom, aby se na jedné z nejpomalejších tratí seriálu, těsném a klikatém Sachsenringu, předvedla v co nejlepším světle. Jezdci nepochybují, že právě tady mohou zmenšit hodnoty časových rozdílů, které mají na prototypy MotoGP. Power Electronics Aspar s jezdci Aleixem Espargaró a Randym de Puniet stále stojí v čele skupiny CRT závodníků. V těsném závěsu za nimi jsou Michele Pirro z týmu San Carlo Honda Gresini a Mattia Pasini na motocyklu ART v barvách Speed Master. Celé pole závodníků královské kategorie MotoGP zkompletují jezdci Danilo Petrucci – IodaRacing Project, James Ellison – Paul Bird Motorsport, Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing a dvojice jezdců týmu Avintia Blusens Yonny Hernandez a Iván Silva.