Připraveni na Gran Premio d'Italia TIM

Po dvou víkendech nabitých závody Mistrovství světa MotoGP, nás na jihu Evropy, v italském Mugellu, čeká poslední závod třítýdenního závodního maratonu.
Připraveni na Gran Premio d

Ačkoliv vyřazen v Assenu, přestože nezvítězil v Německu, přijíždí jezdec týmu Yamaha Factory Racing Jorge Lorenzo do Mugella jako lídr průběžného hodnocení šampionátu. Španěl stále ještě ošetřuje svůj zraněný kotník, ale víc určitě myslí na své loňské dominantní vítězství, kterého dosáhl právě zde, v Mugellu. Před posledním závodem byl pro Lorenza největším vyzyvatelem Casey Stoner. Situace se ale během jednoho závodu změnila a najednou je tu Dani Pedrosa, který díky skvělému vítězství v Sachsenringu nyní dýchá Jorgemu na záda ze vzdálenosti, kterou prezentuje čtrnáctibodový rozdíl. Zatím se zdá, že Dani má letos sice nenápadně působící, ale zlověstně skvělou formu.

Každopádně to byl Casey Stoner, který byl po minulém závodě hlavním tématem, o kterém se hovořilo. Jeho neobvyklá havárie jej připravila o významné body do šampionátu a odsunula jej na třetí pozici. Navzdory tomu, že přiznal, že jeho postoj k závodům odpovídá spíše heslu „vyhraj nebo padni", přece jen chce získat zpět svou ztracenou pozici a do Itálie si přijíždí pro jisté body.

Za Stonera se se svými ambicemi řadí trojice jezdců na Yamahách složená ze zástupců týmu Monster Yamaha Tech3 Andrei Doviziosa a Cala Crutchlowa, které doplňuje týmový kolega Lorenza tovární jezdec Yamahy Ben Spies. Ačkoliv se zdá, že Crutchlow v přímém srovnání disponuje lepším tempem, je to Dovizioso, který díky svému umění získal v sezóně už třetí pódiové umístění. Navíc Andrea zde loni porazil Caseyho Stonera, byť tehdy v sedle tovární Hondy. Naproti tomu Ben Spies se stále víc snaží získat stejné závodní tempo jako týmový kolega a odpoutat se tak od satelitních verzí totožné značky. Ben se od smolného začátku sezóny stále více zlepšuje, další krok k lepším výsledkům chce učinit v Mugellu.

Domácí závod samozřejmě naplňuje očekáváním celý tým Ducati. Všichni však stojí nohama na zemi. Stále ještě jsou vzdáleni výkonům ostatních továrních motocyklů. Přesto bude Mugello pro Ducati srdeční záležitostí. Valentino Rossi zde devětkrát zvítězil, v Německu zaznamenal svůj nejlepší výsledek na suchu, a jak on, tak i Nicky Hayden, už byli schopni bojovat se satelitními Yamahami a Hondami. To vše dává právo být mírně optimističtější než v v předchozích závodech.  To jezdec Pramac Ducati Hector Barbera se bude opět snažit zamíchat pořadím. Bude na to na satelitu sám, neboť Karel Abrahám již ohlásil, že mu stále nedoléčené zranění ruky neumožní v Mugellu nastoupit. Tentokrát s největší pravděpodobností tým Cardion AB nevyužije služeb testovacího jezdce Franca Battainiho.

Álvaro Bautista v barvách týmu San Carlo Honda Gresini si svůj trest za havárii v Assenu již odpykal, takže v kvalifikaci bude s obrovskou motivací bojovat  o co nejlepší startovní pozici a v závodě ji pak bude chtít přetavit v co nejlepší umístění. V Německu ukázal, že na to má. Z posledního místa na roštu se probojoval až na konečnou 7. pozici. Stefan Bradl dojel na domácím okruhu na svělém pátém místě a doufá, že podobnou radost z perfektního umístění přinese do svého týmu LCR Honda i v Itálii, neboť se závod od závodu zdá, že na své Hondě jezdí se stále větší pohodou.

Poli CRT strojů stále dominují jezdci Power Electronics Aspar Team Randy de Puniet a Aleix Espargaró. Velký krok ale učinil v Německu Colin Edwards na stroji ze stáje NGM Mobile Forward Racing a zdá se, že se vrací jeho forma z počátku sezóny. Jako obvykle doplní tři dříve jmenované jezdce CRT i Mattia Pasini (Speed Master), Michele Pirro (San Carlo Honda Gresini), Danilo Petrucci (Came IodaRacing Project), James Ellison (Paul Bird Motorsport) a duo z Avintia Blusens – Yonny Hernandez a Iván Silva.

20. ledna | Marco Simoncelli by dnes slavil 31 let.
17. ledna | Jonas Folger nebude letos závodit.
15. ledna | Romano Fenati dnes slaví 22 let.
14. ledna | Francesco Bagnaia dnes slaví 21 let.
12. ledna | Maverick Viňales dnes slaví 23 let.