Přítomnost Rossiho a Haydna v Jerezu je v souladu s pravidly

Italská Ducati si na tři dny pronajala dráhu závodního okruhu v Jerezu, kde nyní probíhá test jejich nového litrového prototypu GP12 a to rovnou s jezdci jejich továrního týmu MotoGP.
Přítomnost Rossiho a Haydna v Jerezu je v souladu s pravidly

V době minima testů, které mají jezdci královské kubatury k dispozici jen po závodě v Portugalsku a České republice to vypadá, že tu něco nehraje. Na stejné dráze jezdí testovací tým současnou GP11 a spolu s nimi v pátek Rossi a v sobotu Hayden GP12.

V rámci předpisů mistrovství světa může testovat stroj MotoGP pouze jezdec, který není pod smlouvou, to znamená ten, kdo nezávodí v seriálu mistrovství světa, což jsou většinou jejich testovací jezdci. Nicméně oba jmenovaní jsou součástí tovární skupiny Ducati, takže jak je to možné?

Věc se má totiž tak, že pokud jezdec jezdí s motocyklem, který nesplňuje parametry schválení pro nasazení do závodního víkendu Grand Prix, tato omezení se na něho nevztahují. Ovšem díky tomu tu existuje obrovský prostor pro zneužití, protože pokud dojde k výměně několika komponentů, motocykl přestane splňovat podmínky a může se tak neomezeně testovat.

Tuto možnost Mezinárodní motocyklová federace spolu s týmy MotoGP samozřejmě znají, ale existuje tu určitý druh džentlmenské dohody, která pravidlo ohledně testování udržuje v patřičné rovině litery zákona. Například Rossi loni získal souhlas testovat s Yamahou třídy superbike a letos v zimě s Ducati (také třídy superbike), aby zjistil, jak je na tom fyzicky v prvním případě po zlomenině holenní kosti a v druhém po operaci ramene.

To, že Hayden s Rossim budou testovat nový prototyp 1000ccm Ducati je nyní nová situace. Samozřejmě GP12 nesplňuje parametry pro současný šampionát, takže z hlediska předpisů je vše v pořádku, ale existuje tu možnost testovat věci, které ještě letos třeba použijí u GP11.

Skutečnost bude taková, že má italský výrobce nepochybně souhlas od všech zúčastněných výrobců a MSMA už možná odsouhlasila daný počet dnů, které získají jednotliví výrobci v rámci přípravy nových motocyklů pro sezonu 2012. Pro všechny tak naprosto stejné podmínky … a možnosti jejich využití.

Pokud je tomu skutečně tak, je to bezesporu rozumné řešení, protože všichni výrobci potřebují při stavbě zcela nových prototypů získat zpětnou vazbu jezdců, kteří s nimi budou v příštím roce závodit, ale jak to tak vypadá, jen díky tomu, že se využila skulinka ve stávajících předpisech.

23. dubna | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
22. dubna | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
22. dubna | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 4. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 5. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 6. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00