Američan před začátkem sezony prozradil, že stále nemá potřebnou jistotu na nových pneumatikách, které v prvních kolech po startu nemají dostatečnou přilnavost.
Mezi výkonem pneumatik v mistrovství superbiků a prototypů MotoGP je velký rozdíl a právě na rychlosti v úvodních kolech potřebuje zapracovat. Američan je mistrem závěru závodů, kde dokáže získat navrch právě na gumách, které vykazují opotřebení, což je jeho parketa.
Naposledy něco podobného předvedl v posledním podniku sezony 2009 ve Valencii, kde jeho výkon ke konci závodu gradoval a po předjetí Andrea Doviziosa obsadil sedmou pozici, což v konečném hodnocení dostalo Colina Edwardse na páté místo v šampionátu.
„Pokaždé jsem se cítil dobře ke konci závodů a myslím, že v tom je moje silná stránka,“ uvedl pro Motorcycle News Ben Spies. „Ve Valencii jsem byl v závěru silnější a v závodech superbiků se také cítil o něco lépe v době, když už pneumatiky nebyly nejlepší.“
„Kde mám nyní problémy a potřebuji na tom ještě zapracovat je rychlost v prvních čtyřech kolech. Nové pneumatiky nemají v prvních dvou kolech dostatečnou přilnavost,“ pokračoval Američan, který v posledním testu v Kataru hned dvakrát havaroval.
„V mistrovství superbiků jsou na pneumatikách Pirelli nejlepší první tři kola. V prvním kole jedete do zatáčky s kolenem na asfaltu, ale tady to tak udělat nemůžete. Pokud to uděláte, tak se nestačíte divit, kde vás to vyhodí,“ řekl Ben Spies z týmu Monster Tech 3.