Pro bezpečnost děláme hodně, ale osud změnit neumíme

Franco Uncini z Bezpečnostní komise jezdců MotoGP nezná opatření, které by mohlo stoprocentně zamezit podobným nehodám, jaká byla ta z malajské Grand Prix, při níž tragicky zahynul Marco Simoncelli.
Pro bezpečnost děláme hodně, ale osud změnit neumíme

Ital ztratil kontrolu nad svým motocyklem a ten ho zavezl do prostoru, do kterého vysokou rychlostí mířila dvojice jezdců Colin Edwards a Valentino Rossi. Franco Uncini velmi dobře ví o čem mluví, protože sám podobnou nehodu zažil v roce 1983 a nějakou dobu strávil v kómatu.

„Myslím, že jsme pro bezpečnost udělali hodně a jsme s tím velmi spokojeni,“ uvedl Franco Uncini. „Bohužel nemáme v rukou sílu změnit osud. Když to přijde, není nic, co by s tím šlo udělat, musíme to poníženě přijmout.“

„Na okruzích se provedla spousta bezpečnostních opatření a všechny splňují naše požadavky. To, co se v neděli stalo byla nehoda, která se stala už mnohokrát předtím, ale jediný problémem byl ten, že motocykly jely tak blízko sebe, takže další dva jezdci narazili do Marcova krku a hlavy.“

Marco Simoncelli byl členem Bezpečnostní komise MotoGP a každý pátek poctivě chodil na porady, kde debatovali nad otázkami bezpečnosti všech jezdců v jednotlivých Grand Prix. „Byl to výjimečný jezdec, mimořádný charakter, veselý, přátelský a také inteligentní,“ pokračoval Uncini.

„Když jsme se každý pátek vídali společně s Valentinem, Lorisem Capirossim, Jorge Lorenzem a Danim Pedrosou, pokaždé mluvil rozumně a k věci. Vždy byl konstruktivní, nikoliv destruktivní a velký profesionál. Vždy se o bezpečnost jezdců moc zajímal a naposledy v pátek, před Grand Prix.“


10. března | Mladý Francouz musel do svého prvního závodu v MotoGP odstartovat z boxové uličky. odkaz
10. března | Quartararo měl problém hned na startu. odkaz
10. března | Pódium třídy Moto2: odkaz
10. března | Baldassarri velmi těsně udržel Lüthiho za sebou a stává se vítězem GP Kataru třídy Moto2. odkaz
10. března | Jaume Masiá je po nehodě v závodě Moto3 v pořádku. odkaz