Pro Hondu je poslední rok osmistovek tím nejúspěšnějším

Jezdci na motocyklech RC212V vyhráli v posledních jedenácti Grand Prix celkem osm závodů a letošní ročník motocyklového mistrovství světa je pro značku Honda tím nejúspěšnějším v éře osmistovek MotoGP.
Pro Hondu je poslední rok osmistovek tím nejúspěšnějším

Honda už loni avizovala velký zájem vyhrát poslední titul v osmistovkách a je vidět, že své tvrzení mysleli naprosto vážně. Do svých služeb angažovali Casey Stonera a tato investice se jim maximálně vyplatila. Společně s Danim Pedrosou vytvořili údernou dvojici, která překonává očekávání. Samozřejmě zraněním Pedrosy v Le Mans, byl souboj o letošní titul mistra světa výrazně ovlivněn.

Stoner v úvodní Grand Prix roku vybojoval pro Hondu vůbec první 800ccm pole position v Kataru. Naposledy tam jezdec Hondy vyhrál kvalifikaci v roce 2006 a paradoxně to byl opět Casey Stoner, ale tehdy ještě v barvách LCR Hondy ve svém premiérovém ročníku jezdce MotoGP. Na startovním roštu katarské Grand Prix byl vedle Stonera jeho týmový kolega Dani Pedrosa a dva nejrychlejší jezdce v kvalifikaci měla Honda naposledy v roce 2005, když ve Valencii startoval první Sete Gibernau a druhý Marco Melandri.

Zahajovací závod sezony nakonec Casey Stoner v Kataru vyhrál a to se naposledy podařilo jezdci Hondy v roce 2003, když v Suzuce dominoval Valentino Rossi. Zároveň to bylo první vítězství japonské značky na katarském okruhu od roku 2004, kdy závod vyhrál Sete Gibernau v sedle 990ccm RC211V.

Ve francouzském Le Mans vyhrál Casey Stoner svůj letos druhý závod a Honda na tomto okruhu oslavila první vítězství v éře osmistovek MotoGP. Naposledy tam Honda slavila s Italem Marcem Melandrim v roce 2006. Australan pak vyhrál závod v Katalánsku a společně s vítězstvím Daniho Pedrosy v Portugalsku, měl japonský výrobce poprvé v éře 800ccm prototypů tři vítězství v řadě.

V britském Silverstonu vyhrál Casey Stoner svůj čtvrtý závod sezony a stal se od roku 2003 prvním jezdcem Hondy, který v královské MotoGP vyhrál třikrát v řadě. Naposledy to dokázal Valentino Rossi s Hondou 990ccm.

Stupně vítězů v Brně patřily kompletně jezdcům značky Honda – Casey Stoner, Andrea Dovizioso a Marco Simoncelli. Naposledy byla Honda takto úspěšná v Laguně Seca roku 2006 – Nicky Hayden, Dani Pedrosa a Marco Melandri. Jezdec Hondy navíc v České republice vyhrál závod královské kubatury poprvé od triumfu Sete Gibernaua z roku 2004.

Po jedenácti závodech sezony je Honda jen patnáct bodů pod maximem v Poháru konstruktérů a již dosáhla stejného počtu vítězství, jaké zaznamenala v posledním roce 990ccm motocyklů. Ve zmiňovaném roce 2006 vyhrál titul mistra světa Nicky Hayden, poslední šampion značky Honda.


21. října | Velkou cenu Teruelu bude muset vynechat Riccardo Rossi, protože měl pozitivní test na koronavirus.
18. října | Marc Márquez dnes napsal na Twitter: "Ahoj všem! Jsem bratr Alexe Márqueze." odkaz
18. října | Takto otec bratrů Márquezových prožíval Alexův boj o vítězství. Nakonec tedy Alex Márquez dojel těsně druhý za Rinsem. odkaz
18. října | Alex Márquez si dnes dojel pro druhé podium v řadě. odkaz
18. října | Joan Mir sice ještě nevyhrál ani jeden závod MotoGP, ale po dnešku je novým vedoucím mužem šampionátu. Je to poprvé od roku 2000, co se do čela šampionátu dostal jezdec Suzuki. odkaz