Pro Hondu je poslední rok osmistovek tím nejúspěšnějším

Jezdci na motocyklech RC212V vyhráli v posledních jedenácti Grand Prix celkem osm závodů a letošní ročník motocyklového mistrovství světa je pro značku Honda tím nejúspěšnějším v éře osmistovek MotoGP.
Pro Hondu je poslední rok osmistovek tím nejúspěšnějším

Honda už loni avizovala velký zájem vyhrát poslední titul v osmistovkách a je vidět, že své tvrzení mysleli naprosto vážně. Do svých služeb angažovali Casey Stonera a tato investice se jim maximálně vyplatila. Společně s Danim Pedrosou vytvořili údernou dvojici, která překonává očekávání. Samozřejmě zraněním Pedrosy v Le Mans, byl souboj o letošní titul mistra světa výrazně ovlivněn.

Stoner v úvodní Grand Prix roku vybojoval pro Hondu vůbec první 800ccm pole position v Kataru. Naposledy tam jezdec Hondy vyhrál kvalifikaci v roce 2006 a paradoxně to byl opět Casey Stoner, ale tehdy ještě v barvách LCR Hondy ve svém premiérovém ročníku jezdce MotoGP. Na startovním roštu katarské Grand Prix byl vedle Stonera jeho týmový kolega Dani Pedrosa a dva nejrychlejší jezdce v kvalifikaci měla Honda naposledy v roce 2005, když ve Valencii startoval první Sete Gibernau a druhý Marco Melandri.

Zahajovací závod sezony nakonec Casey Stoner v Kataru vyhrál a to se naposledy podařilo jezdci Hondy v roce 2003, když v Suzuce dominoval Valentino Rossi. Zároveň to bylo první vítězství japonské značky na katarském okruhu od roku 2004, kdy závod vyhrál Sete Gibernau v sedle 990ccm RC211V.

Ve francouzském Le Mans vyhrál Casey Stoner svůj letos druhý závod a Honda na tomto okruhu oslavila první vítězství v éře osmistovek MotoGP. Naposledy tam Honda slavila s Italem Marcem Melandrim v roce 2006. Australan pak vyhrál závod v Katalánsku a společně s vítězstvím Daniho Pedrosy v Portugalsku, měl japonský výrobce poprvé v éře 800ccm prototypů tři vítězství v řadě.

V britském Silverstonu vyhrál Casey Stoner svůj čtvrtý závod sezony a stal se od roku 2003 prvním jezdcem Hondy, který v královské MotoGP vyhrál třikrát v řadě. Naposledy to dokázal Valentino Rossi s Hondou 990ccm.

Stupně vítězů v Brně patřily kompletně jezdcům značky Honda – Casey Stoner, Andrea Dovizioso a Marco Simoncelli. Naposledy byla Honda takto úspěšná v Laguně Seca roku 2006 – Nicky Hayden, Dani Pedrosa a Marco Melandri. Jezdec Hondy navíc v České republice vyhrál závod královské kubatury poprvé od triumfu Sete Gibernaua z roku 2004.

Po jedenácti závodech sezony je Honda jen patnáct bodů pod maximem v Poháru konstruktérů a již dosáhla stejného počtu vítězství, jaké zaznamenala v posledním roce 990ccm motocyklů. Ve zmiňovaném roce 2006 vyhrál titul mistra světa Nicky Hayden, poslední šampion značky Honda.

14. listopadu | Po sezóně 2017 odejde Livio Suppo od HRC.
14. listopadu | Márquez hovoří o stresu: odkaz
12. listopadu | Dovi je vicemistrem světa: odkaz
12. listopadu | Márquez slaví titul: odkaz
12. listopadu | O titulu v MotoGP je rozhodnuto. Dovi upadl. Márquez je šampionem.