Pro víkend v Motegi připravil Bridgestone drobné změny

Patnáctý podnik sezony je pro oficiálního dodavatele pneumatik jejich domácí Grand Prix. Ten pro přední pneumatiky připravil měkkou, střední a tvrdou směs. U zadní asymetrické pneumatiky je měkká a střední.
Pro víkend v Motegi připravil Bridgestone drobné změny

Termín japonské Grand Prix byl z důvodu přírodní katastrofy přeložen z dubnového termínu na první týden v říjnu, což je přesně stejné období, ve kterém se konala loňská Velká cena v Motegi. Proto nedochází k podstatným změnám ve výběru směsí, i když nějaké drobné změny tam jsou.

Očekávané teploty jsou kolem pětadvaceti stupňů, stejné jako loni, takže v případě předních pneumatik zůstává výběr stejný plus je tam navíc třetí měkká směs. U zadní asymetrické pneumatiky má její levá strana nově o stupeň měkčí směs z důvodu lepšího zahřátí v úvodních kolech, což je reakce na požadavky samotných jezdců.

Zadní asymetrická pneumatika ve směsi střední má na levé straně měkkou směs, levou stranu měkké zadní asymetrické pneumatiky tvoří extra-měkká směs.

Okruh v Motegi měří 4801 metrů a je charakteristický čtyřmi dlouhými rovinkami. Rychlá akcelerace a následné intenzivní brzdění klade velký důraz na odolnost předních pneumatik, zejména pak jejich střední části a u zadního obutí na dobrou trakci. S osmi pravotočivými a jen šesti levými zatáčkami je důležitý výkon v zahřátí levé strany, což umožní nasazení extra-měkké směsi.

„Protože je termín Velké ceny stejný, jaký byl loni, můžeme v Motegi očekávat podobné podmínky a proto jsme pro tuto sezonu nezměnili výběr pneumatik, ale jen provedli jednu změnu na základě ohlasů jezdců,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Levou stranu zadních asymetrických pneumatik jsme udělali o stupeň měkčí, což znamená, že také použijeme naši extra-měkkou směs a na tomto okruhu vůbec poprvé.“

„V Aragónsku jsme mohli vidět, že výkon v zahřátí byl velmi dobrý a opotřebení pneumatik relativně vysoké, ale v Motegi je chladněji a povrch méně agresivní, takže životnost pneumatik by měla být lepší,“ dodal Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00