Pro víkend v Motegi připravil Bridgestone drobné změny

Patnáctý podnik sezony je pro oficiálního dodavatele pneumatik jejich domácí Grand Prix. Ten pro přední pneumatiky připravil měkkou, střední a tvrdou směs. U zadní asymetrické pneumatiky je měkká a střední.
Pro víkend v Motegi připravil Bridgestone drobné změny

Termín japonské Grand Prix byl z důvodu přírodní katastrofy přeložen z dubnového termínu na první týden v říjnu, což je přesně stejné období, ve kterém se konala loňská Velká cena v Motegi. Proto nedochází k podstatným změnám ve výběru směsí, i když nějaké drobné změny tam jsou.

Očekávané teploty jsou kolem pětadvaceti stupňů, stejné jako loni, takže v případě předních pneumatik zůstává výběr stejný plus je tam navíc třetí měkká směs. U zadní asymetrické pneumatiky má její levá strana nově o stupeň měkčí směs z důvodu lepšího zahřátí v úvodních kolech, což je reakce na požadavky samotných jezdců.

Zadní asymetrická pneumatika ve směsi střední má na levé straně měkkou směs, levou stranu měkké zadní asymetrické pneumatiky tvoří extra-měkká směs.

Okruh v Motegi měří 4801 metrů a je charakteristický čtyřmi dlouhými rovinkami. Rychlá akcelerace a následné intenzivní brzdění klade velký důraz na odolnost předních pneumatik, zejména pak jejich střední části a u zadního obutí na dobrou trakci. S osmi pravotočivými a jen šesti levými zatáčkami je důležitý výkon v zahřátí levé strany, což umožní nasazení extra-měkké směsi.

„Protože je termín Velké ceny stejný, jaký byl loni, můžeme v Motegi očekávat podobné podmínky a proto jsme pro tuto sezonu nezměnili výběr pneumatik, ale jen provedli jednu změnu na základě ohlasů jezdců,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Levou stranu zadních asymetrických pneumatik jsme udělali o stupeň měkčí, což znamená, že také použijeme naši extra-měkkou směs a na tomto okruhu vůbec poprvé.“

„V Aragónsku jsme mohli vidět, že výkon v zahřátí byl velmi dobrý a opotřebení pneumatik relativně vysoké, ale v Motegi je chladněji a povrch méně agresivní, takže životnost pneumatik by měla být lepší,“ dodal Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00