Pro Yamahu je Ben Spies cennou devizou

Po Rossiho odchodu zůstává u Yamahy otázkou, kdo vlastně sehraje stěžejní roli ve vývoji M1, aby si i nadále udržela svůj dominantní status. Podle Herve Poncharala to bude Ben Spies.
Pro Yamahu je Ben Spies cennou devizou

Američan přestoupil k továrnímu týmu Yamahy po skončení sezony 2010, kde závodil v sedle satelitní YZR-M1 týmu Monster Tech 3 a v celkovém hodnocení obsadil šesté místo. Valentino Rossi měl do té doby na vývoj motocyklu velký vliv, ale Ben Spies může Itala velmi dobře zastoupit.

To si myslí Herve Poncharal, Američanův bývalý šéf z Tech 3, který měl možnost sledovat Spiese při práci v průběhu uplynulé sezony. Yamaha vkládá naděje do obou svých továrních jezdců, kde je mimo Spiese také úřadující mistr světa Jorge Lorenzo, ale Ben Spies má v tomto směru sehrát klíčovou roli a to nejen při vývoji litrového prototypu.

Podle Herve Poncharala je Spies hodně metodický a má cit pro detaily. Pokud se mu na dráze nedaří, tak to nekompenzuje tím, že by se zbytečně rozčiloval, ale sedne si s techniky a krok za krokem vysvětluje, co se stalo a co bude třeba udělat proto, aby se situace zlepšila.

„Myslím, že pro Yamahu to znamená přínos, aby správně fungovala a vyvinula dobrý stroj,“ uvedl pro Motorcycle News Herve Poncharal. „Neříkám, že bude lepší než Valentino, ale Ben zná motocykl natolik dobře, aby dokázal pomoci při jeho vývoji. Jsem si jistý, že pro ně bude cennou devizou nejen z hlediska výsledků, ale také v přípravě jejich nového motocyklu.“

„Ben moc nemluví, ale co řekne je přesně to, co inženýři potřebují slyšet,“ uvedl Herve Poncharal na adresu Američana a zároveň připomněl, že na jeho schopnosti již upozornil Masao Furusawa, jemuž se styl práce Bena Spiese hodně zamlouval. Furusawa v něm viděl typ člověka, který má velmi dobré komunikační schopnosti a dokáže správně vycítit, co potřebuje udělat, aby s motocyklem dokázal jezdit rychleji.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00