Problém MotoGP není ekonomika, ale především elektronika

Podle šéfa Dorny Carmela Ezpelety jsou současné problémy MotoGP způsobené soupeřením hlavních výrobců a jediným účinným řešením je z jejich strany podporovaná skupina týmů Claiming Rule (CRT).
Problém MotoGP není ekonomika, ale především elektronika

Španěl v poslední době poměrně dost ostře vystupuje vůči výrobcům, protože se mu nelíbí v jakém stavu je jejich prestižní královská kubatura MotoGP. „Pokud bychom pokračovali dál stejným způsobem a s týmy, které nemají peníze na splátky za pronájem motocyklů, tak v roce 2013 máme na startovním roštu jen dvě Hondy!“ uvedl Ezpeleta pro magazín Motosprint.

S příchodem týmů CRT, což je jedna z mnoha novinek pro rok 2012, přichází zároveň jejich podpora  v pravidlech, kde mají například nárok na více paliva nebo motorů v průběhu jedné sezony, ale je tu zároveň nezanedbatelná finanční podpora ze strany promotéra šampionátu.

„Rozhodl jsem se, že nebudeme pomáhat žádnému z týmů, které mají pronajaté motocykly MotoGP,“ pokračoval Ezpeleta. „Dorna pomůže týmům, které budou používat motocykly CRT. Pokud se dostaneme do situace, kdy nám tři výrobci nasadí celkem šest motocyklů, budeme finančně podporovat jen týmy CRT. Takto se nám podaří získat dalších šestnáct motocyklů, což potřebujeme.“

Počet závodních motocyklů na startovním roštu MotoGP je jedna věc, ale atraktivitu samotných závodů to řeší jen částečně. Pokud se podíváme na závodění z období před šesti lety nebo vůbec na éru pětistovek, tak uvidíme jezdce dělat chyby, jezdit motocykly, které nejsou avatarem počítače v boxu, ale živým organizmem, jehož se jezdec snaží zkrotit. Takové závodění se lidem líbí a jezdců také.

Bez elektroniky to dnes ale nejde. Řízení trakce při jízdě, při startu, zamezení jízdy po zadním kole a spousta dalších pomůcek, to vše tento sport v mnohém změnilo. MSMA tvrdí, že elektronika z mistrovství světa s určitým zpožděním automaticky vstupuje do řídících jednotek standardních motocyklů a zvyšuje se tím bezpečnost silničního provozu, takže tam těžko dojde k nějaké změně.

Přáním všech je, aby s příchodem litrových strojů zároveň přišla éra z let minulých. Nicméně od přání ke skutečnosti to má hodně daleko, protože už nyní jezdci dobře vědí, že elektronika zůstává a jejich prototypy budou v příštím roce ještě rychlejší než letos. Třeba Colin Edwards řekl, že na tovární 990ccm Yamaze měl přibližně deset elektronických nastavení. Letos jich na satelitní M1 bylo rovných čtyřicet. Co bude za dalších deset let?

11:58 | Danny Kent nahradí v Mugellu zraněného Ikera Lecuonu.
25. května | Esteve "Tito" Rabat dnes slaví 28 let.
22. května | Nicky Hayden - vzpomínkové video: odkaz
22. května | Nicky Hayden podlehl svým zraněním.
21. května | Viňales se dnes postaral Yamaze o 500. vítězství. odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 2. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 3. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 4. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

Nicky Hayden podlehl svým zraněním

Nicky Hayden podlehl svým zraněním

Nicky Hayden, který minulou středu utrpěl těžká zranění při jízdě na kole, dnes svým zraněním podlehl.

22.  5.  2017 | | 5 N/A
MotoGP: Rossi upadl v posledním kole, vítězí Viňales, Zarco na podiu

MotoGP: Rossi upadl v posledním kole…

Viňales bojoval s Rossim o vedení. Rossi v posledním kole upadl, Viňales zvítězil. Zarco vybojoval před domácím publikem druhé místo. Na podium vystoupil i Pedrosa.

21.  5.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Celá první řada pro Yamahu, Viňales první

MotoGP: Celá první řada pro Yamahu, …

Do francouzského závodu královské kubatury se z první řady vydají Španěl Maverick Viňales, Ital Valentino Rossi a domácí jezdec - Johann Zarco.

20.  5.  2017 | | 4 N/A
Moto3: Závod začal velkou nehodou, pak byl přerušen a vítězí Mir

Moto3: Závod začal velkou nehodou, p…

Závod nejslabší kubatury musel být nedlouho po startu přerušen, protože došlo k hromadnému pádu velmi velkého počtu jezdců. Následně byl závod restartován a zvítězil Mir. Na podium vystoupili i Canet a Di Giannantonio.

21.  5.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne se do čela posunul Márquez

MotoGP: V neděli dopoledne se do čel…

Marc Márquez zajel nejlepší čas warm upu. Za ním se umístili oba jezdci týmu Monster Yamaha Tech3 - Jonas Folger a Johann Zarco.

21.  5.  2017 |