Před úvodním závodem sezony v Kataru, prezentoval šéf HRC Šuhej Nakamoto určité obavy z nedostatku náhradních dílů, kterými Honda zásobuje světový šampionát. Centrála HRC nebyla poškozena, ale mnozí z jejich dodavatelů buď omezili nebo zcela pozastavili výrobu.
Z japonských výrobců je tu také Yamaha a Suzuki, takže všichni s napětím očekávali, jak se situace s náhradními díly bude v průběhu úvodních závodů sezony vyvíjet. Podle Nakomata měla Honda díly pro úvodní dva závody v Kataru a Jerezu, ale pokud by se situace nezlepšila, nastaly by problémy a muselo by se velmi obezřetně hospodařit s tím, co je. Jedním z jejich postižených dodavatelů je společnost Keihin, která vyrábí palivové systémy, ale i v tomto případě má Honda důvod k optimismu.
S odstupem několika týdnů v této věci viceprezident HRC Nakamoto uvedl: „Pokud nemůžeme vyrobit nějakou součástku, budeme hledat nového dodavatele. Následky zemětřesení ovlivnily některé naše dodavatele, ale v Japonsku jich můžeme najít víc. Nečelíme nedostatku náhradních dílů a můžeme bez problému závodit. Významným dodavatelem je Keihin, jež dodává ECU a vstřikovače paliva, ale máme dostatečné zásoby.“
Mimo společnosti vyrábějící motocykly a jejich díly je v Japonsku také oficiální dodavatel pneumatik Bridgestone, který všechny pneumatiky pro MotoGP připravuje na domácí půdě. Ale v jejich případě by také nemělo dojít k žádnému omezení dodávek, když jejich mluvčí Tom Tremayne uvedl: „Výroba v Japonsku byla ovlivněna, ale máme dostatečné zdroje k tomu, abychom splnili svůj závazek vůči MotoGP. Můžeme pracovat bez přerušení, abychom si udrželi potřebné zásoby.“
Pozitivní názor také zazněl s úst šéfa Suzuki Šiniči Sahary. V jejich případě ale hovoříme o jediném prototypu GSV-R, který v letošním ročníku nasadili do světového šampionátu. Japonec mimo jiné uvedl, že s náhradními díly pro aktuální 800ccm motocykl problém nemají, ale potíže můžou nastat s plánovaným programem testů litrového prototypu pro sezonu 2012.
„V případě několika dalších závodů nemáme žádný problém, ale při vývoji nových komponentů by mohlo v této chvíli nastat zpomalení,“ uvedl Šiniči Sahara z japonské Suzuki.