Problém s náhradními díly teď zřejmě nehrozí

Japonsko teď prožívá těžké časy. Po největší přírodní katastrofě v jeho dějinách se snaží obnovit poškozenou infrastrukturu na východním pobřeží a stejně tak průmysl, který doznal značných materiálních škod.
Problém s náhradními díly teď zřejmě nehrozí

Před úvodním závodem sezony v Kataru, prezentoval šéf HRC Šuhej Nakamoto určité obavy z nedostatku náhradních dílů, kterými Honda zásobuje světový šampionát. Centrála HRC nebyla poškozena, ale mnozí z jejich dodavatelů buď omezili nebo zcela pozastavili výrobu.

Z japonských výrobců je tu také Yamaha a Suzuki, takže všichni s napětím očekávali, jak se situace s náhradními díly bude v průběhu úvodních závodů sezony vyvíjet. Podle Nakomata měla Honda díly pro úvodní dva závody v Kataru a Jerezu, ale pokud by se situace nezlepšila, nastaly by problémy a muselo by se velmi obezřetně hospodařit s tím, co je. Jedním z jejich postižených dodavatelů je společnost Keihin, která vyrábí palivové systémy, ale i v tomto případě má Honda důvod k optimismu.

S odstupem několika týdnů v této věci viceprezident HRC Nakamoto uvedl: „Pokud nemůžeme vyrobit nějakou součástku, budeme hledat nového dodavatele. Následky zemětřesení ovlivnily některé naše dodavatele, ale v Japonsku jich můžeme najít víc. Nečelíme nedostatku náhradních dílů a můžeme bez problému závodit. Významným dodavatelem je Keihin, jež dodává ECU a vstřikovače paliva, ale máme dostatečné zásoby.“

Mimo společnosti vyrábějící motocykly a jejich díly je v Japonsku také oficiální dodavatel pneumatik Bridgestone, který všechny pneumatiky pro MotoGP připravuje na domácí půdě. Ale v jejich případě by také nemělo dojít k žádnému omezení dodávek, když jejich mluvčí Tom Tremayne uvedl: „Výroba v Japonsku byla ovlivněna, ale máme dostatečné zdroje k tomu, abychom splnili svůj závazek vůči MotoGP. Můžeme pracovat bez přerušení, abychom si udrželi potřebné zásoby.“

Pozitivní názor také zazněl s úst šéfa Suzuki Šiniči Sahary. V jejich případě ale hovoříme o jediném prototypu GSV-R, který v letošním ročníku nasadili do světového šampionátu. Japonec mimo jiné uvedl, že s náhradními díly pro aktuální 800ccm motocykl problém nemají, ale potíže můžou nastat s plánovaným programem testů litrového prototypu pro sezonu 2012.

„V případě několika dalších závodů nemáme žádný problém, ale při vývoji nových komponentů by mohlo v této chvíli nastat zpomalení,“ uvedl Šiniči Sahara z japonské Suzuki.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00