Prototypy RC212V zatím jednoznačně nejrychlejší

Prototypy RC212V zatím jednoznačně nejrychlejší

Honda připravila pro letošní ročník mistrovství světa skutečně kvalitní materiál a jejich cíl získat poslední titul v osmistovkách nabírá velmi reálnou podobu. Pedrosa nejrychlejší, Stoner druhý a Dovizioso čtvrtý.

Japonská Honda připravila pro letošní ročník mistrovství světa skutečně kvalitní materiál a jejich cíl získat poslední titul v osmistovkách nabírá velmi reálnou podobu. Pedrosa nejrychlejší, Stoner druhý a Dovizioso čtvrtý.

Dani Pedrosa si ráno vyjel na dráhu a ve čtvrtém kole si jen tak zajel čas, který byl rychlejší než kvalifikační čas Jorge Lorenza, s kterým loni v říjnu vyhrál na stejném okruhu kvalifikaci Velké ceny Malajsie. Znamená to dvě zásadní věci a to, že pokud má Pedrosa ještě nějaké zdravotní omezení, budou jeho výkony časem ještě lepší a za druhé, letošní stroj RC212V je perfektně sladěný komplet.

„Myslím, že to bylo poprvé, kdy jsem na této dráze jel tak rychle, ale ráno jste prostě odpočatí a mě se podařilo zajet velmi dobrá první čtyři kola,“ řekl Dani Pedrosa. „Nesledoval jsem čas, ale viděl jsem, že jsou podmínky na dráze dobré, tak jsem na to zatlačil.“

„Dnes jsem testoval nový motor, který se od Valencie v mnohém zlepšil, také jsem testoval některé konfigurace podvozku a zadního tlumení. Zítra je v plánu pokračovat ve srovnávacím testu obou motocyklů a bylo by skutečně skvělé, kdybychom odtud odjeli s již daným podvozkem a motorem pro další test,“ řekl Pedrosa.

Dani Pedrosa (Repsol Honda) - Test Sepang 2011

Casey Stoner pracoval spolu s Italem Doviziosem od prvního výjezdu na novém motocyklu 2011. V závěru dne si polepšil a z páté pozice (2´01,610), která mu patřila v polovině testu, prorazil časem 2´01, 434 sekundy na druhé místo výsledkové tabulky s datem druhého února.

„Včera jsme nejlepší čas vůbec nečekali, dnes jsme naopak předpokládali větší rozdíl na měkké pneumatice, ale s podvozkem, který jsme vybrali se nám z této pneumatiky nedařilo vytěžit maximum,“ řekl Casey Stoner.

„Zítra se možná můžeme o něco víc zaměřit na opětovné porovnání podvozků a potom uvidíme, kterým směrem se vydáme. Máme ještě pár dalších drobností, které je třeba udělat, ale ty můžou počkat do dalšího testu. Teď už začínám motorce rozumět o něco lépe a když s ní jezdím, cítím se víc jako doma,“ uvedl po skončení druhého dne testů v Malajsii Casey Stoner.

Andrea Dovizioso postupně snižuje ztrátu na své týmové kolegy. Včera na Stonera ztratil téměř sekundu, dnes už to na nejrychlejšího Pedrosu bylo sedm desetin a ve srovnání s úterkem čtyři pozice směrem nahoru. „S tím, co jsme dnes udělali jsem opravdu spokojený,“ uvedl Dovizioso. „Máme dobrý základ, který na různých okruzích funguje dobře.“

„Začali jsme znovu porovnávacím testem předních vidlic 2010 a 2011 a rozhodli se nasadit verzi 2011, protože ta mi umožní daleko intenzivněji brzdit a to dokonce i za situace, kdy ve středu zatáčky stále přetrvávají slabé vibrace. Velmi jsem spokojený s dnešní rychlostí, ale ne už tak se schopností zlepšit si svůj čas na kolo, když se snažím s měkkou pneumatikou na to víc zatlačit,“ dodal Andrea Dovizioso.

Doporučujeme

Články odjinud