Pro Španěla byla Velká cena Francie čtvrtým podnikem, kde už musel zabojovat, pokud si chtěl udržet nějakou naději, že v letošním ročníku zasáhne do bojů o ty nejvyšší pozice v kubatuře Moto2.
Osmnáctiletý jezdec stáje Catalunya Caixa Repsol jede v kubatuře šestistovek prvním rokem a nezačal zrovna nejlépe. V Kataru a Jerezu skončil mimo trať díky svým soupeřům, v Portugalsku havaroval vlastní vinou a před cestou do Le Mans neměl na svém kontě úřadující mistr světa ´stopětadvacítek´ ani jeden jediný bod.
Po startu z šesté pozice startovního roštu se Márquez propadl na deváté místo, ale stačil zachytit nástup vedoucí skupiny a postupně získával ztracené pozice zpět. V šestnáctém kole už figuroval na třetím místě, ve dvacátém byl druhý a o dva kola později předjel dosud vedoucího Thomase Lüthiho. Od tohoto momentu otočil plynem a svým pronásledovatelům se začal postupně vzdalovat. Márquez také v Le Mans pokořil rekord času na kolo třídy Moto2 o šest desetin sekundy.
„Jsem velmi šťastný,“ řekl na úvod Marc Márquez. „Start nebyl podařený, to ještě potřebujeme zlepšit, ale udržel jsem si potřebnou koncentraci a postupně se dotahoval na jezdce vpředu. Musím opravdu poděkovat týmu, protože se nám velmi dobře podařilo zapracovat na pneumatikách a závodním nastavení, protože motorka jela velmi dobře.“
„Po prvních třech závodech pro mě bylo dost těžké mít stejnou sebedůvěru, jak řekněme Stefan. Ale hodně mi pomohl tým,“ pokračoval Španěl. „V prvních několika kolech jsem neměl nejlepší pocit, protože to na studených pneumatikách bylo trošku strašidelné, ale teď už čekáme na Montmeló (GP Katalánska).“
Po třetím místě Jukiho Takahašiho z Velké ceny Portugalska je tu další umístění na stupních vítězů, tentokrát v podobě druhého místa z Francie. Japonec v Portugalsku závodil těsně potom, co se dozvěděl, že mu při automobilové nehodě zemřel mladší bratr. To pro něho nebylo vůbec lehké, ale nyní je na něm vidět obrovská motivace a touha dokázat něco velkého.
„Byl to velmi napínavý závod. Podařilo se mi dobře odstartovat a zůstat vpředu s vedoucí skupinou. Mezi námi čtyřmi to byl pořádný souboj a nechyběly ani vzájemné kontakty,“ řekl Takahaši, jezdec Gresiniho týmu Moto2. „Velké díky mému týmu. Dvoje umístění na stupních vítězů v posledních dvou závodech mi dává pocit jistoty pro další závody a pro šampionát. Do Barcelony, kde jsem loni vyhrál, jedu vysoce motivovaný.“
Stefan Bradl, vítěz závodů v Kataru a Portugalsku se uplynulou neděli musel smířit s třetím místem, kterým si ale upevnil vedoucí pozici v šampionátu, kde má nyní náskok osmadvaceti bodů před druhým Juliánem Simónem. Jezdec týmu Viessmann Kiefer Racing vedl závodní pole šestistovek od startu až do patnáctého kola, kde ho předjeli hned tři jezdci a poslední pozici na stupních vítězů si zajistil až čtyři kola před cílem, po odstoupení Švýcara Lüthiho.
„Dával jsem to toho maximum, ale Márquez s Takahašim používali jiné pneumatiky,“ řekl k závodu ve Francii Stefan Bradl. „Ze začátku jsem chytil dobrý rytmus, abych na to dokázal pořádně zatlačit, ale od poloviny závodu jsem válčil s přilnavostí pneumatik. Jel jsem na maximum a tento výsledek je velmi důležitý pro mistrovství.“