První den v Sepangu řešili u Ducati problémy

Úvodní trénink Casey Stonerovi nevyšel tak, jak by si představoval, protože během šedesáti minut řešili určité problémy s nastavením, ale čtvrtý čas a ztráta čtyř desetin není pro Australana nic neřešitelného.
První den v Sepangu řešili u Ducati problémy

Základem je rychle najít správné nastavení. V závěru tréninku už Stoner celkem dobře pracoval na postupném zlepšení, ale nakonec své rychlé kolo nezajel, protože v samotném závěru byl dlouhý v první zatáčce. Jak už jsme byli svědky v Japonsku, Stonerův tým dnes nepůjde spát dřív než GP10 připraví tak, aby zítra mohl bojovat o to nejlepší postavení na startu.

„Nejsem spokojený, jakým způsobem se to dnes vyvíjelo,“ řekl po úvodním tréninku v Sepangu Casey Stoner. „Na začátku jsme zaznamenali malý pád, takže jsem musel vyměnit motorku a dalo hodně práce, abych pak získal lepší kontakt. Pokaždé, když jsem vyjel na dráhu byl nějaký drobný problém a chvíli nám trvalo najít nějaké rozumné nastavení.“

„V závěru jsem si vybudoval dobrý kontakt a chtěl zajet lepší čas v druhém kole posledního výjezdu, ale v první zatáčce jsem byl dlouhý a bylo to. Vypadá to, že tu nejvíc válčíme se zadní častí motocyklu stejně, jako v Motegi, ale jakmile to vyřešíme věřím, že uvidíme výrazné zlepšení,“ řekl Casey Stoner.

Nicky Hayden na svého týmového kolegu ztratil osm desetin, ale s patnáctým časem nemůže být rozhodně spokojen. V prvním tréninku je závodní pole MotoGP velmi vyrovnané, protože rovných dvanáct jezdců se dnes vešlo do jedné sekundy a každá desetina bude rozhodovat o tom, zda druhá tovární Ducati dokáže zajet na přední příčky nebo se bude opakovat scénář z Japonska. Každopádně v boxech Nicky Haydena teď mají co dělat.

„Od začátku jsme bojovali s problémy a to hlavně na nerovnostech,“ řekl Nicky Hayden. „Mám velké vibrace na přední části, vzadu také a nemůžu jet rychle v zatáčkách. Ztráta 1,2 sekundy se nemusí zdát až tak velká, ale realita je taková, že je to hodně, když je závodní pole vyrovnané, jako právě teď. Určitě musíme do zítřka něco vymyslet, protože dnes to nebylo vůbec dobré.“

10:32 | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
20. května | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00