První den v Sepangu řešili u Ducati problémy

Úvodní trénink Casey Stonerovi nevyšel tak, jak by si představoval, protože během šedesáti minut řešili určité problémy s nastavením, ale čtvrtý čas a ztráta čtyř desetin není pro Australana nic neřešitelného.
První den v Sepangu řešili u Ducati problémy

Základem je rychle najít správné nastavení. V závěru tréninku už Stoner celkem dobře pracoval na postupném zlepšení, ale nakonec své rychlé kolo nezajel, protože v samotném závěru byl dlouhý v první zatáčce. Jak už jsme byli svědky v Japonsku, Stonerův tým dnes nepůjde spát dřív než GP10 připraví tak, aby zítra mohl bojovat o to nejlepší postavení na startu.

„Nejsem spokojený, jakým způsobem se to dnes vyvíjelo,“ řekl po úvodním tréninku v Sepangu Casey Stoner. „Na začátku jsme zaznamenali malý pád, takže jsem musel vyměnit motorku a dalo hodně práce, abych pak získal lepší kontakt. Pokaždé, když jsem vyjel na dráhu byl nějaký drobný problém a chvíli nám trvalo najít nějaké rozumné nastavení.“

„V závěru jsem si vybudoval dobrý kontakt a chtěl zajet lepší čas v druhém kole posledního výjezdu, ale v první zatáčce jsem byl dlouhý a bylo to. Vypadá to, že tu nejvíc válčíme se zadní častí motocyklu stejně, jako v Motegi, ale jakmile to vyřešíme věřím, že uvidíme výrazné zlepšení,“ řekl Casey Stoner.

Nicky Hayden na svého týmového kolegu ztratil osm desetin, ale s patnáctým časem nemůže být rozhodně spokojen. V prvním tréninku je závodní pole MotoGP velmi vyrovnané, protože rovných dvanáct jezdců se dnes vešlo do jedné sekundy a každá desetina bude rozhodovat o tom, zda druhá tovární Ducati dokáže zajet na přední příčky nebo se bude opakovat scénář z Japonska. Každopádně v boxech Nicky Haydena teď mají co dělat.

„Od začátku jsme bojovali s problémy a to hlavně na nerovnostech,“ řekl Nicky Hayden. „Mám velké vibrace na přední části, vzadu také a nemůžu jet rychle v zatáčkách. Ztráta 1,2 sekundy se nemusí zdát až tak velká, ale realita je taková, že je to hodně, když je závodní pole vyrovnané, jako právě teď. Určitě musíme do zítřka něco vymyslet, protože dnes to nebylo vůbec dobré.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30