První desítka po testu MotoGP v Jerezu

Poslední test v rámci předsezonní přípravy královské kubatury skončil a nyní mají jezdci další možnost si něco nového vyzkoušet až v trénincích na zahajovací Grand Prix v Kataru, které začínají za necelé dva týdny.
První desítka po testu MotoGP v Jerezu

Pár minut před koncem posledního předsezonního testu překonal Casey Stoner velmi rychlý čas Jorge Lorenza a stal se jasným lídrem letošní zimních přípravy královské MotoGP.

1. Casey Stoner (Repsol Honda Team) – 1'38,780
Australan na nejlepší čas dne zaútočil až v samotném závěru dne a do šesti večer nikdo Stonera nepřekonal. „Dnes jsme byli potěšeni časy, které jsme tu jezdili, ale myslím, že do prvního závodu se můžeme ještě zlepšit. Každopádně jsme na této dráze udělali jistý pokrok. Ke konci jsme zaznamenali nějaké vibrace, ale máme zhruba představu, co je způsobilo a nejsou stejné jak v Sepangu. Najeli jsme spoustu kol, také absolvovali jeden delší výjezd, abychom získali představu ohledně spotřeby a celkově jsme s výsledkem testu spokojeni.“

2. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) – 1'38,953
Jezdec tovární Yamahy YZR-M1 zvládl simulaci závodu a do posledního okamžiku bojoval o status nejrychlejšího jezdce testu v Jerezu, což se mu nakonec nepodařilo. „S výkony jsem spokojený, protože jsme chtěli zajet dobré časy, takže jsme ráno obuli novou zadní pneumatiku a nastavili 1'39,9, což byl dobrý čas. Odpoledne jsme zlepšili motorku pro simulaci závodu, která dopadla opravdu dobře. Celkově jsme velmi spokojení, protože to nejsem jen já, ale Ben je také blízko a konkurenceschopní jsou také Cal a Andrea. Potřebujeme ještě zlepšit brzdění a pokud se nám to podaří, tak získáme nějaké desetinky k dobru.“

3. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 1'39,157
Španěl odjíždí z jihu Španělska s třetím časem, minimální ztrátou a spokojen s předvedeným výkonem. „Ráno jsme pracovali na podvozku v rámci přípravy simulace závodu. Než jsme byli připraveni, tak jsem musel dvakrát do boxů kvůli problému na zadní brzdě. Nakonec jsem to zvládl během třetího výjezdu. Zajel jsem kompletní délku sedmadvaceti kol a s výsledkem byl spokojen, i když už odpoledne poměrně silně foukalo, ale pro mě to byla velmi dobrá fyzická prověrka. Celkově jsme měli dobrou přípravu, jen ještě potřebujeme trošku zlepšit brzdění a nájezd do zatáček.“

Klepněte pro větší obrázek

4. Ben Spies (Yamaha Factory Racing) – 1'39,495
Američan si s technickým okruhem v Jerezu poradil a pokaždé se pohyboval blízko nejrychlejším. „S tím, jak tento test dopadl jsem spokojený,“ řekl. „S Jorgem jsme oba pracovali velmi metodicky a myslím, že s výsledky můžeme být spokojeni. Motorka velmi dobře fungovala v Sepangu a stejně dobře fungovala i tady. V pár oblastech, kde jsem loni měli problémy, to teď vypadá o dost lépe. Nemůžeme tvrdit, že to bude lepší na většině okruzích, ale jsme spokojení s vyvážením motorky a myslím, že jsme pro sezonu 2012 správně konkurenceschopní.“

5. Cal Crutchlow (Monstar Yamaha Tech 3) – 1'39,585
Britský jezdec předvedl velmi dobrý výkon a pátý nejlepší čas je pozitivním signálem, že jeho druhá sezona v MotoGP bude mít zcela jiný průběh než jaký měla ta premiérová. „Opravdu jsem rád, že jsem tento test dokončil pátý a s velmi dobrou rychlostí. V celkem 83 kolech jsme použili tři sady pneumatik a přesto jsem byl po celý den stejně rychlý a konzistentní, což naznačuje dobrou úroveň životnosti u obou směsí. Také jiné nastavení elektroniky nám pomohlo zrychlit, takže po deštivém včerejšku to byl velmi produktivní den. Letos se cítím mnohem lépe připravený než loni a na závod v Kataru se už těším.“

6. Valentino Rossi (Ducati Team) – 1'39,733
Pro italského jezdce tovární stáje Ducati poměrně náročný víkend, ale poslední den mu dává jisté šance před začátkem sezony v Kataru. „Dnes to bylo mnohem lepší a jsem potěšen … jsme potěšeni. Bohužel jsme v druhém testu v Sepangu udělali chybu v nastavení a zaplatili za to v pátek, protože jsme s tímto základem začali. Postupně jsme se dopracovali k současnému potenciálu. Změnili jsme nastavení vpředu, změnili nastavení vzadu a do zatáček teď můžu o něco agresivněji. Můžu víc klopit a o něco víc ´riskovat´. Dobře víme, že nás ještě čeká hodně práce, ale pokud se podíváme na ztrátu, tak můžeme říct, že jsme připraveni.“

7. Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech 3) – 1'39,860
Koncem týdne oslavil Ital na jihu Španělska narozeniny, bojoval se žaludečními problémy, ale nakonec si odváží sedmý čas. „Po problémech s žaludkem a včerejším deštěm jsem konečně potřeboval zajet maximum kol, abych správně pochopil potenciál mého nového motocyklu na jiné dráze než byl Sepang. Zlepšili jsme stabilitu motorky na výjezdech ze zatáček, což pro pomalejší dráhu jako Jerez, bylo velmi důležité. Hodně nám to tam klouzalo a mělo tendence jet po zadním, ale tuto oblast jsme zlepšili. Myslím, že bych mohl jezdit rychleji, kdybych v posledních třiceti minutách použil měkkou zadní pneumatiku, takže věřím, že jsem mohl být do šestého místa. Teď už se těším do Kataru, kde budu poprvé závodit za Yamahu.“

Klepněte pro větší obrázek

8. Nicky Hayden (Ducati Team) – 1'39,919
„Byl to tedy hodně nabitý den,“ řekl Američan. „Kvůli zranění, které ovlivnilo mé předchozí testy, jsme z tohoto víkendu potřebovali vytěžit maximum a včerejšek byl v podstatě celý mokrý. Dnes jsme vyzkoušeli nějaký nový materiál a naučili se pár nových věcí. Časem na kolo nejsem nadšený, protože si myslím, že bych mohl jezdit rychleji, ale trošku jsem válčil v rychlých zatáčkách. Ještě nejsme hotovi a je před námi nějaká práce, ale je třeba se připravit na závod v Kataru. Tam se uvidí.“

9. Álvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini) – 1'40,017
Španěl dnes dvakrát havaroval, takže poměrně těžko hledal jistotu v sedle motorky, aby v samotném závěru zajel čas, který byl v jeho silách a možnostech. „Pro nás to nebyl nejlepší den. Začali jsme dobře, zkoušeli nějaká zlepšení na elektronice a dvě různé specifikace pneumatik Bridgestone. Odpoledne jsme jeli simulaci závodu, kde jsem nespadl jen jednou, ale hned dvakrát, když jsem přišel bez varování o předek. Nevěděl jsem, co se stalo, což přirozeně ovlivnilo moji důvěru a nedokázal na to pořádně zatlačit. Teď se musíme připravit na první závod a zapracovat na obnovení ztracené jistoty. Závodění v noci není vůbec jednoduché, ale s týmem si věříme.“

10. Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) – 1'40,098
Německý závodník dnes zvládl simulaci závodu a desáté místo je pro nováčka v MotoGP jistě povzbuzujícím výsledkem. „Po včerejším nepříznivém počasí jsme pro dnešní den měli celkem dost věcí k vyzkoušení,“ uvedl Němec. „Vyzkoušeli jsme několik změn u zadního ramene a na přední vidlici, abychom získali lepší stabilitu na brzdách, Nakonec jsme dostali dobré základní nastavení, s kterým jsem velmi spokojený.“

Klepněte pro větší obrázek

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00