První desítka po úvodním testu na jihu Španělska

První desítka po úvodním testu na jihu Španělska

Úvodní den IRTA testu v Jerezu nabízel hodně napínavou podívanou, protože jezdci postupně zvyšovali tempo až došlo na pokoření rekordu okruhu, který jako první překonal Jorge Lorenzo.

Poslední slovo ale řekl Australan Casey Stoner a první den testu skončil v čele výsledkové listiny s datem 23. března 2012.

Casey Stoner (Repsol Honda Team) 1.místo – 1'39,146
„Bylo to dobré. Dopoledne jsme zvládli simulaci závodu na měkkém obutí a jak jsme se postupně zlepšovali, byli jsme rychlejší a rychlejší. Myslím, že i podmínky na okruhu se zlepšovaly. Potom jsme obuli tvrdou směs a dělali srovnávací testy. Měl jsem na ni podobný pocit, jaký jsem měl v Sepangu. Také jsme pracovali na podvozku, protože motorka v zatáčkách trošku zpomalovala, ale celkově funguje dobře a to zejména na konci životnosti pneumatiky. Při posledním výjezdu jsme pak na měkké zadní pneumatice zajeli své nejrychlejší kolo.“

Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) 2.místo – 1'39,419
„Byl to velmi dlouhý den, protože jsme začali v deset a skončili až v šest odpoledne. Zajeli jsme velký počet kol, protože bylo důležité vidět chování motocyklu na zcela jiné dráze než je Sepang. Je mnohem pomalejší, víc zatáček a není tu tolik rovinek. Litrová motorka není jednodušší ve srovnání s osmistovkou. Ke konci dne jsme ale dokázali jezdit velmi rychle a zůstat v první trojce, takže spokojenost.“

Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) 3.místo – 1'39,579
„Byl to pěkně náročný den, mechanici měli v garáži plné ruce práce a já musel dlouhou dobu nečinně sedět, takže je pak hodně těžké se rychle dostat do rytmu. Jsem ale spokojený, protože máme jasnou představu, co musíme udělat, abychom se zítra zlepšili a to zejména na brzdách při výjezdu ze zatáček. V několika kolech jsme vyzkoušeli novou přední pneumatiku od Bridgestone, takže v tom chceme zítra pokračovat, abychom zjistili, zda je to lepší. Vibrace dnes byly minimální, ale to si myslím je způsobeno charakterem okruhu.“

Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing)

Ben Spies (Yamaha Factory Racing) 4.místo - 1'39,984
„Dnešní den byl určitě pozitivní. Ve skutečnosti jsme získali víc, než jsme si mysleli. Zvládli jsme vyzkoušet dvě pneumatiky, co po nás chtěli od Bridgestonu a také prověřili několik dalších nastavení motocyklu. Také jsme zajeli simulaci závodu a ještě jednu bychom měli stihnout před koncem testu, abychom motorku připravili na větší počet kol. Ta dnešní simulace měla za cíl prověřit spotřebu paliva a s výsledkem jsem spokojen. Teď se můžeme zaměřit na rychlost a snažit si zlepšit své maximum na jedno kolo.“

Cal Crutchlow (Yamaha Monster Tech 3) 5.místo - 1'40,130
„Pozitivní začátek testu a pro mě velmi důležitý, abych pokračoval v tom, co jsem začal v Sepangu. Dnes jsem zajel hodně kol, ale to musíme, protože jsem na této dráze teprve podruhé a potřebuji získat nějaké zkušenosti, abych byl maximálně připraven až se tu za měsíc vrátíme k druhému závodu,“ řekl britský jezdec. „Loni jsem na osmistovce pořádně nedokázal využít tvrdou směs pneumatiky, takže mám velkou radost, protože na měkkém obutí jsem dnes zajel jen asi pět kol. Další velké plus je má konzistence v časech, tam jsem se určitě zlepšil.“

Nicky Hayden (Ducati Team) 6.místo – 1'40,512
„Potom, co jsem chyběl v testu ve Valencii a čelil následkům zranění zejména v prvním testu v Sepangu, bylo příjemné vrátit do sedla motorky a cítit se v téměř stoprocentní kondici. Cítím se tu dobře a byl jsem schopný jezdit celý den. Šesté místo nakonec není tak špatné, i když ztráta je samozřejmě stále příliš vysoká. Začali jsme dobře, ale dál už se nezlepšili, zatímco ostatní ano. Je to trošku zklamání, ale pro zítřek máme pár dobrých nápadů. Samozřejmě našim cílem je přiblížit se nejrychlejším jezdcům.“

Nicky Hayden (Ducati Team)

Álvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini) 7.místo – 1'40,545
- tým zatím tiskovou zprávu nevydal

Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech 3) 8.místo – 1'40,665
„Tyto tři dny v Jerezu jsou pro mě velmi důležité. Dnes mám také narozeniny a na další zkušenost jsem se těšil. Dopoledne to nebylo snadné, protože jsem neměl stejný kontakt s motocyklem, jako naposledy v Sepangu. Společně s týmem se nám rychle podařilo najít lepší nastavení, ale to jsem bohužel nebyl schopen využít kvůli mému zdravotnímu stavu. Měl jsem problémy se žaludkem, který mě bolel a já byl totálně bez energie. Kvůli tomu jsem najel jen čtyřicet šest kol. Zaznamenali jsme zlepšení u elektroniky a také zkoušeli zlepšit stabilitu v nájezdu do zatáček. V této oblasti se ještě můžeme zlepšit.“

Valentino Rossi (Ducati Team) 9.místo – 1'40,920
„Pár věcí jsme dnes vyřešili, ale ne tu základní a nejdůležitější, což je nájezd do zatáček, zejména v její nejrychlejší části,“ uvedl Rossi. „Nedokážu tam správně projet a to je místo, kde ztrácíme. Nejde mi správně zatížit předek, abych tam najel rychle, takže pro zatáčku nedostanu potřebnou rychlost a proto jsme tak daleko od předních míst. Ke konci se nám podařilo najít nastavení, které mi umožnilo zopakovat nejrychlejší čas na pneumatice, které už měla něco najeto, ale to už bylo půl šesté a teplota šla dolů, takže jsme se rozhodli, že v tom budeme pokračovat zítra.“

Stefan Bradl (LCR Honda) 10.místo – 1'40,983
„Díky povětrnostním podmínkám, byl motor mnohem výkonnější a byl jsem opravdu překvapen výkonem motocyklu,“ řekl v pátek odpoledne Bradl. „Ze začátku jsme měli pár problémů s jízdou po zadním kole a elektronikou, takže jsme museli přenastavit spoustu věcí a postupně se zlepšovali a zrychlovali. Ke konci fungovaly pneumatiky  trošku jinak než v Sepangu a to zejména ta měkčí. Předpokládal jsem o něco větší přilnavost. Zítra ještě budeme muset najít způsob, jak zlepšit stabilitu na brzdách, ale jinak to bylo dobré.“

Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP)

Doporučujeme

Články odjinud