První dva testy očima Lukáše Peška

Minulý týden Lukáš Pešek poprvé zahájil svou předsezonní přípravu testem ve španělské Valencii a toto pondělí ukončil v pořadí druhý IRTA test na okruhu v Jerezu devátým časem na kolo.

Pro test ve Valencii týmům náhodným výběrem rozdělili oficiální pohonné jednotky Honda 600 a tak už nic nebránilo tomu, aby tým Matteoni CP Racing spolu s Lukášem Peškem vyzkoušeli nový stroj s novým motorem.

O tom jaké byly jejich první zkušenosti na dráze španělského okruhu Ricardo Torma ve Valencii a později v Jerezu, Lukáš Pešek hovořil s  motogpsports.cz.

„Ze začátku to bylo trošku náročné, protože nám to ve Valencii nefungovalo a ani tým pořádně nevěděl jak s nastavením motorky, protože je to pro všechny kompletně nová situace. Pro nás to byl vůbec první test, takže podle toho také vypadaly výsledky.“

„Co se týče toho druhého testu v Jerezu, tak si myslím, že se nám už podařilo posunout dopředu a ve finále ty časy ať už to bylo třeba v neděli na suchu, kde jsem byl osmadvacátý, představovaly rozdíl dvou sekund, což v dané chvíli nebyla tak obrovská ztráta, když asi jedna vteřina znamenala patnáct míst.“

„Obrovské rezervy zatím máme v podvozku, protože jak už jsem řek, učíme se s ním pracovat. Je to pro nás nové a poslední den, kde jsme už našli některá zlepšení, tak pršelo. Pro nás to byl ale dobrý trénink, důležitá informace, protože jsem tam byl na mokru devátý bez nějaké výraznější ztráty, což byl pro nás pozitivní bod.“

„Ale jak říkám, pokud jsme našli nastavení na mokro, tak najdeme i na sucho. Pro mě to byla první obrovská zkušenost a teď vidím ten směr, kterým musíme pokračovat v dalším testu.“

Na otázku motogpsports.cz, zda měli možnost problémy s nastavením podvozku v průběhu testu konzultovat přímo s techniky japonského výrobce Moriwaki, Lukáš Pešek odpověděl: „Ve Valencii byli dva technici od Moriwaki, kteří se nám sice snažili poradit, ale nikdo vám neporadí, co potřebujete.“

„Snažili se nám ukázat cestu, ale ta samozřejmě v konečném důsledku nemusí být ta správná, takže s tím jsme se tam trošku trápili. Až v druhém testu se nám podařilo zapracovat na odpružení a konečně jsme se pohnuli směrem, kde jsme potřebovali.“

V minulém roce český motocyklový závodník jezdil s čtvrtlitrovým dvoutaktním strojem Aprilia, dnes je to čtyřtaktní šestistovka Moriwaki. Pro jezdce stejně jako pro tým je to výrazná změna, které se musí přizpůsobit v průběhu devíti testovacích dnů.

„Je to úplně jiné. Průběh motoru změní naprosto všechno co se týče jízdních vlastností, takže pro mě to bylo všechno nové, čtyřtakt, brždění, stopa, všechno bylo jinak. Ve finále jsem ale spokojený, protože jsem dokázal zajet celkem hodně kol a získal informace, na které se můžu zaměřit příště.“

Ve Valencii týmům přidělili motor Honda 600 a ten měli k dispozici pro první i druhý test. Před posledním testem v Jerezu si vylosují další motor a s ním už také zahájí sezonu. K tomu jaké má z nového motoru první dojmy, Lukáš Pešek dále řekl: „Nový motor je dobrý a jak jsem měl příležitost porovnání na trati tak můžu říct, že každému jezdci to jede úplně stejně, což je obdivuhodné a myslím si, že šampionát bude velmi zajímavý o čemž svědčí fakt, že třicet lidí bylo ve dvou sekundách.“

Ve Valencii český jezdec s dvaapadesátkou na kapotě poprvé spolupracoval s týmem Matteoni CP Racing, kde je jeho mechanikem Čech Daniel Peták, který dříve pracoval u Kawasaki v MotoGP. Ve Valencii ovšem všichni začínali znovu od začátku, protože Moto2 je zcela nová kubatura pro všechny.

„Byla to naše první společná zkušenost, takže nějaké chybičky tam byly, ale po testech jsme si sedli a tam vše podrobně rozebrali,“ uvedl Lukáš Pešek pro motogpsports.cz. „Myslím, že tým chce získat stejně dobré výsledky jako já, takže spolu jdeme určitě tím správným směrem a začíná to fungovat. Teprve si na sebe zvykáme, takže teď nejde ani tak o nějaké obrovské výsledky, ale hlavně si na všechno zvyknout.“

Lukáš Pešek už má jasnější představu, kde bude třeba zabrat v posledním testu a závěrem uvedl, kdo je už nyní podle něho jedním z favoritů šampionátu. „Určitě hned od začátku jsou na tom dobře jezdci z MotoGP Toni Elías nebo Alex De Angelis, ale také jezdci se zkušenostmi na čtyřtaktech jako Claudio Corti. Myslím, že už i ostatní jezdci si začínají zvykat a první závod už může mnohé napovědět.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00