Nižší kubatury mistrovství světa zahájily letní přestávku už po osmé Grand Prix v německém Sachsenringu, kde si český jezdec Matteoni CP Racing zranil kotník a vazy v kolenu.
V letošním roce má Pešek vůbec smůlu na zranění. Zranil se celkem dvakrát a pokaždé při hromadném pádu jezdců v nájezdu do jedné z prvních zatáček po startu. Poprvé to byla naražená žebra v Jerezu, když do něho narazil soupeřův motocykl a naposledy v Německu.
Samozřejmě první otázka směřovala na to, jak se dnes cítí po zdravotní stránce. „Vypadá to celkem dobře. V současné době už jsem v plném tréninkovém tempu, takže jsem spokojený. Do Brna to bude stoprocentní,“ řekl úvodem pro motogpsports.cz Lukáš Pešek.
Ohledně svého programu během letní dovolené, český závodník dále řekl. „Je to o tréninku. Trénuji na kole, trénuji v posilovně a teď k tomu motokros. Na dovolenou nikam nejezdím, protože na to bude dost času po skončení sezony.“
Po osmi Grand Prix roku 2010 je Lukáš Pešek v průběžném hodnocení třídy Moto2 devětadvacátý, na kontě má čtyři body a nejlepší umístění v podobě třináctého místa z Francie. Zeptali jsme se, jak by zhodnotil první polovinu premiérové sezony v Moto2.
„Hodnotil bych ji ze dvou hledisek. Na jedné straně je pozitivní to, kde jsme se od testů v rámci časů do teď posunuli, ale na druhou stranu je tu pravý opak vzhledem k umístěním, které jsou takové, jaké jsou. Ta troška štěstí nám taky někdy chybí, takže se v tom tak trochu koupeme, protože jedeme časy na úrovni první desítky, ale jsme třicátí. Je to hodně vyrovnaná kategorie a my potřebujeme udělat další krok, abychom se přiblížili první desítce.“
„Nějakou představu už samozřejmě mám, ale je otázkou, zda ji půjde realizovat. Osobně doufám, že se to v Brně zlomí k lepšímu, podaří se mi tam zajet dobrý výsledek, který nás všechny nakopne a pak už v tom budeme pokračovat dál,“ řekl Pešek.
Podpora od Moriwaki je dostatečná? „Podpora je adekvátní výši vynaložených finančních prostředků. Nevím, jak je to u ostatních, protože do toho tolik nevidím, ale my moc nových dílů od Moriwaki nedostáváme.“
Letos Lukáš Pešek poprvé spolupracuje s Milošem Čihákem, který je v pozici jeho osobního kouče a stejně tak s týmem Matteoni CP Racing. „Spoluprací s Milošem Čihákem jsem hodně spokojený, protože má velký podíl na tom, kde jsme se od zimy posunuli. Co se týče práce v týmu, tak tam vidím velké rezervy a nejsem si jistý, zda se nám to do konce roku podaří vyřešit.“
„Testovali jsme vlastně jen jednou v Aragonu, což byl dvoudenní test na okruhu, kde se letos nově pojede Velká cena. Jinak náš tým vůbec nikde netestoval, což je asi jeden z našich hlavních hendikepů. Prostě netestujeme a je to škoda, protože čím víc bychom najezdili, tím by výsledky mohly být lepší, ale to bohužel nezáleží na mě.“
Pro letošní závod v Brně Lukáš Pešek nepřipravuje žádné překvapení, jako tomu bylo například loni, když se na Masarykově okruhu představil v barevné kombinaci přilby Františka Šťastného. Je to dáno jak náročnou první polovinou sezony, ale zejména snahou se na domácí závod plně koncentrovat a pokusit se změnit současnou situaci k lepšímu. Před českým závodníkem je dalších devět Velkých cen, takže určitě nic nemožného.
Cestu do MotoGP v této chvíli jezdec Matteoni CP Racing neplánuje, protože jak řekl, musí především získat zkušenosti a výsledky v Moto2, ovšem do budoucna něco takového nevylučuje. Proto i poslední otázka směřovala do prostředí královské kubatury, když měl odpovědět, jak vidí přestup Valentina Rossiho k Ducati.
„Myslím, že už je to na osmdesát procent jisté a teď je to jen o papírování. Samozřejmě nemůžu vědět jaká je tam situace, ale určitě si myslím, že je to velmi zajímavý krok a získat titul také na Ducati by pro něho nebylo vůbec špatné,“ řekl závěrem pro motogpsports.cz Lukáš Pešek, jezdec italské stáje Matteoni CP Racing.