První polovina sezony očima Lukáše Peška

Nižší kubatury mistrovství světa zahájily letní přestávku už po osmé Grand Prix v německém Sachsenringu, kde si český jezdec Matteoni CP Racing zranil kotník a vazy v kolenu.

V letošním roce má Pešek vůbec smůlu na zranění. Zranil se celkem dvakrát a pokaždé při hromadném pádu jezdců v nájezdu do jedné z prvních zatáček po startu. Poprvé to byla naražená žebra v Jerezu, když do něho narazil soupeřův motocykl a naposledy v Německu.

Samozřejmě první otázka směřovala na to, jak se dnes cítí po zdravotní stránce. „Vypadá to celkem dobře. V současné době už jsem v plném tréninkovém tempu, takže jsem spokojený. Do Brna to bude stoprocentní,“ řekl úvodem pro motogpsports.cz Lukáš Pešek.

Ohledně svého programu během letní dovolené, český závodník dále řekl. „Je to o tréninku. Trénuji na kole, trénuji v posilovně a teď k tomu motokros. Na dovolenou nikam nejezdím, protože na to bude dost času po skončení sezony.“

Klepněte pro větší obrázekPo osmi Grand Prix roku 2010 je Lukáš Pešek v průběžném hodnocení třídy Moto2 devětadvacátý, na kontě má čtyři body a nejlepší umístění v podobě třináctého místa z Francie. Zeptali jsme se, jak by zhodnotil první polovinu premiérové sezony v Moto2.

„Hodnotil bych ji ze dvou hledisek. Na jedné straně je pozitivní to, kde jsme se od testů v rámci časů do teď posunuli, ale na druhou stranu je tu pravý opak vzhledem k umístěním, které jsou takové, jaké jsou. Ta troška štěstí nám taky někdy chybí, takže se v tom tak trochu koupeme, protože jedeme časy na úrovni první desítky, ale jsme třicátí. Je to hodně vyrovnaná kategorie a my potřebujeme udělat další krok, abychom se přiblížili první desítce.“

„Nějakou představu už samozřejmě mám, ale je otázkou, zda ji půjde realizovat. Osobně doufám, že se to v Brně zlomí k lepšímu, podaří se mi tam zajet dobrý výsledek, který nás všechny nakopne a pak už v tom budeme pokračovat dál,“ řekl Pešek.

Podpora od Moriwaki je dostatečná? „Podpora je adekvátní výši vynaložených finančních prostředků. Nevím, jak je to u ostatních, protože do toho tolik nevidím, ale my moc nových dílů od Moriwaki nedostáváme.“

Letos Lukáš Pešek poprvé spolupracuje s Milošem Čihákem, který je v pozici jeho osobního kouče a stejně tak s týmem Matteoni CP Racing. „Spoluprací s Milošem Čihákem jsem hodně  spokojený, protože má velký podíl na tom, kde jsme se od zimy posunuli. Co se týče práce v týmu, tak tam vidím velké rezervy a nejsem si jistý, zda se nám to do konce roku podaří vyřešit.“

„Testovali jsme vlastně jen jednou v Aragonu, což byl dvoudenní test na okruhu, kde se letos nově pojede Velká cena. Jinak náš tým vůbec nikde netestoval, což je asi jeden z našich hlavních hendikepů. Prostě netestujeme a je to škoda, protože čím víc bychom najezdili, tím by výsledky mohly být lepší, ale to bohužel nezáleží na mě.“

Pro letošní závod v Brně Lukáš Pešek nepřipravuje žádné překvapení, jako tomu bylo například loni, když se na Masarykově okruhu představil v barevné kombinaci přilby Františka Šťastného. Je to dáno jak náročnou první polovinou sezony, ale zejména snahou se na domácí závod plně koncentrovat a pokusit se změnit současnou situaci k lepšímu. Před českým závodníkem je dalších devět Velkých cen, takže určitě nic nemožného.

Cestu do MotoGP v této chvíli jezdec Matteoni CP Racing neplánuje, protože jak řekl, musí především získat zkušenosti a výsledky v Moto2, ovšem do budoucna něco takového nevylučuje. Proto i poslední otázka směřovala do prostředí královské kubatury, když měl odpovědět, jak vidí přestup Valentina Rossiho k Ducati.

„Myslím, že už je to na osmdesát procent jisté a teď je to jen o papírování. Samozřejmě nemůžu vědět jaká je tam situace, ale určitě si myslím, že je to velmi zajímavý krok a získat titul také na Ducati by pro něho nebylo vůbec špatné,“ řekl závěrem pro motogpsports.cz Lukáš Pešek, jezdec italské stáje Matteoni CP Racing.

Klepněte pro větší obrázek

20:34 | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz
23. září | Další penalizace Moto3: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00