První test Colina Edwardse s novým strojem a týmem

V Jerezu Američan poprvé testoval s týmem NGM Forward Racing a s výsledkem zkoušek byl spokojen, i když si je vědom, že do začátku sezony je čeká ještě spousta práce.
První test Colina Edwardse s novým strojem a týmem

Motocykl s podvozkem Suter pohání litrový motor od BMW, což pro Edwardse představuje spojení superbiku s prototypem MotoGP a jak před cestou do Jerezu uvedl, na tuto kombinaci se velmi těší. První den byl o jednu sekundu pomalejší než Scott Redding v sedle Kalexu Moto2. Ve čtvrtek sice zrychlil o 1,3 sekundy, ale časy na kolo nebyly na programu dne.

Pro Edwardse to byla první jízda na motocyklu od říjnové operace ramene, takže jeho fyzička nebyla stoprocentní a proto každý den jezdil tak, jak mu to jeho tělesný stav umožnil. Přesto byl potenciálem nového motocyklu příjemně překvapen, když uvedl: „Celkově je lepší než jsem si původně myslel. Potenciál tam určitě je. Myslím, že nyní jsme na takových pětašedesáti procentech.“

Motocykl má elektroniku Bosch a podle Edwardse je její vývoj základem proto, aby do začátku sezony získali zbývajících pětatřicet procent. „Podvozek je nastavený, ale nyní je nejdůležitější elektronika a komplet všechno seřídit tak, aby vše dohromady spolupracovalo,“ řekl a k samotnému motocyklu dodal: „Motorka mi hodně připomíná rok 2003, když jsem šel k Aprilii. Teď vím, co potřebuji, co hledat, co chci a umím udělat motorku tak, aby byla rychlejší, takže nyní je nejdůležitější si udržet správný směr.“

V posledních dvou dnech Edwards také poprvé spolupracoval se svým novým šéfem týmu Korem Veldmanem a rovněž tato zkušenost na Američana zapůsobila. „Nikdy předtím jsme nespolupracovali, ale má opravdu velké zkušenosti a znalosti. Skvěle spolu vycházíme. Po těchto dvou dnech vidím, že ví o čem mluví. Je velké plus, když najdete někoho s kým můžete o těchto věcech komunikovat a díky tomu odvést kus práce. Jsem s ním velmi spokojený.“ řekl Edwards.

14:12 | Dovi upadl z vedení: odkaz
11:56 | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
11:55 | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
11:54 | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz
19. května | Crutchlow musel po svém kvalifikačním pádu na vyšetření do nemocnice. odkaz

Harmonogram

GP Francie, Le Mans
Pátek 18. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 19. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 20. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00