První zkušenost Jamese Ellisona s litrovou ART

Britský jezdec stáje Paul Bird Motorsport (PBM) zahájil tento týden předsezónní přípravu v královské MotoGP, kde bude závodit s motocyklem Aprilia v nové kategorii litrové kubatury CRT.
První zkušenost Jamese Ellisona s litrovou ART

James Ellison se mezi světovou elitu vrací po pěti letech, protože naposledy figuroval na soupisce MotoGP v roce 2006. Tehdy byl jezdcem Yamahy v barvách týmu Herve Poncharala Tech3 a sezonu dokončil celkově osmnáctý. Dnes začíná psát novou profesní kapitolu, která jak věří, bude mnohem úspěšnější.

Na dráze okruhu v Jerezu tým PBM pracoval na nastavení elektroniky, aby získali určitou představu o chování nového stroje a pro Ellisona to byla samozřejmě první možnost seznámení se s Aprilií (ART). Jednatřicetiletý jezdec po několika kolech nešetřil chválou, protože nečekal, že jeho motorka bude okamžitě reagovat dle jeho představ.

Na rozdíl od některých svých kolegů byl spokojen i s výkonem pneumatik Bridgestone, což možná bylo dáno tím, že zatím nejezdil na maximum. „Pneumatiky mají obrovskou přilnavost, předek se zatím ani nehnul. Měl jsem pocit, že jedu nadoraz vzhledem k tomu, jak dlouho jsem na motorce neseděl. Nicméně pár sekund ztrácíme, takže když začnu zrychlovat, možná zaznamenám stejné problémy jaké tu řešili ostatní.“

„Všichni chlapi v týmu stejně jako já se učíme, chceme tu získat maximum informací a odjet s nepoškozeným motocyklem, to je náš cíl,“ poznamenal Ellison, který nastavil nejlepší čas na hodnotu 1´42,526 sekundy, což není špatné na to, že jel poprvé a navíc na ocelových brzdách. „Motorky jsou stejné až na brzdy, protože máme pořád ocelové kotouče. Až dostaneme karbonové, tak to bude něco, protože jsem se snažil brzdit v místech, kde to dělali ostatní a to prostě nešlo. To byl asi ten největší problém týdne.“

Společně s Ellisonem testovali na jihu Španělska motocykl ART také další jezdci a to byla pro Brita jistá výhoda, protože tím získal představu, jak s ART jezdí ostatní. „Samozřejmě to není tak, že zajdete vedle do garáže a zeptáte se na to či ono, ale je to dobré pro srovnání na dráze,“ řekl britský jezdec, který přiznal, že se párkrát snažil následovat Randy De Punieta a to mu v mnohém pomohlo.

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00