Tovární motocykly Ducati dnes nepřekročily hranici první desítky. Valentino Rossi úvodní den testu v Malajsii ukončil s dvanáctým časem, Nicky Hayden se umístil těsně za Italem třináctý.
Privátní zkouška v Misanu potvrdila, že Valentino Rossi nebude pro třídenní test v Sepangu stoprocentně fit a dnes to bylo samozřejmě znát. Rameno Itala stále bolí, není dostatečně silné a to je pro motocyklového závodníka celkem dost podstatná komplikace.
V úterý Rossi přesto zvládl jednačtyřicet kol a ve stejném tempu chce pokračovat další dva dny, aby technikům Ducati nabídl, co možná nejvíc informací ohledně dalšího zlepšení GP11. Dnes večer si zajde na masáž a zítra bude pokračovat v nabitém programu, který pro úvodní test sezony Ducati připravila.
„Výjimečně jsem takto spokojený s dvanáctým místem, protože po testu v Misanu jsme byli hodně pesimističtí vzhledem k tomu, jak zle jsem se tam cítil,“ řekl Valentino Rossi. „Tady to šlo lépe, zejména dopoledne jsme byli schopni zajet dvacet, pětadvacet kol ve slušném tempu. I když máme hodně práce před sebou, dnes se toho zvládlo dost. Pracovali jsme na pozici při jízdě a také se začínáme orientovat mezi mnoha detaily, jenž na tomto motocyklů můžeme nastavit.“
„DNA Ducati není třeba měnit, musíme využít pozitivních stránek a zlepšit to ostatní. Bohužel odpoledne se to zkomplikovalo, protože jsem hodně zeslábl, ale nakonec jsem ještě dokázal zvládnout víc jak patnáct kol. Řekněme, že v této chvíli mám bolesti a postrádám sílu, zatímco opak by byl mnohem lepší!“
„Nejtěžší jsou rovinky a intenzivní brzdění do pravých zatáček, jako je ta první a čtvrtá. Tam ztrácím kolem sekundy, zatímco zbytek okruhu je v pořádku, protože na rozdíl od Valencie tu dokážu jezdit mnohem lépe,“ pokračoval Rossi. „Dnes bude důležité si večer dobře odpočinout, abych zítra zvládl dalších třicet, čtyřicet kol. Půjdu na masáž a na rameno si dám led.“
Nicky Hayden dnes testoval některá zlepšení, která pro test v Sepangu Ducati připravila a věří, že se mu v dalších dvou dnech podaří pokročit směrem kupředu. „Samozřejmě být mimo rychlost není způsob, jak by jste chtěli začít první oficiální test, ale je dobré být zpátky,“ řekl Nicky Hayden. „Měli jsme spoustu drobností k vyzkoušení, včetně nového ovládání plynu. Nový omezovač jízdy po zadním kole také fungoval dobře, i když to není dráha, kde by jste něco takového často zaznamenali. Máme ještě hodně věcí, které je třeba vyzkoušet dřív než učiníme nějaké závěry.“