Randy de Puniet vypráví o startu za Suzuki a o příští sezóně

O tomto víkendu se Randy de Puniet postaví na start závodu ve Valencii. Pojede s motocyklem Suzuki. Příští rok Francouz zamíří do WSBK.
Randy de Puniet vypráví o startu za Suzuki a o příští sezóně

Ještě loni byl Randy de Puniet pravidelným účastníkem závodů kategorie MotoGP. Během loňské sezóny už de Puniet začal spolupracovat se Suzuki. Podílel se na vývoji nového stroje GSX-RR, s nímž se od příštího roku Suzuki navrátí do MotoGP.

Jezdec má radost, že ve Valencii získal možnost nastoupit do závodu na divokou kartu. Jeho spolupráce se Suzuki však tímto nekončí. I v roce 2015 bude Francouz testovat stroj MotoGP od Suzuki a navíc bude řídit i motocykl týmu Crescent Suzuki ve WSBK.

 

Randy de Puniet: „Závodění mi chybí.“

 

Co se týče nadcházejícího závodu, necítí se de Puniet pod žádným tlakem. Na závod se těší a ohledně výsledků si neklade žádné cíle. Zároveň také přiznává, že mu závodění chybí.

Trať ve Valencii zná Francouz dobře. Jel tam už patnáctkrát. Roku 2003 si po startu z pole position dojel ve Valencii pro vítězství v kategorii 250 ccm.

Na otázku, zda bude Valencie vhodným okruhem pro Suzuki GSX-RR i pro něj osobně, odpovídá: „Okruh se mi líbí. Je to velmi technická trať, nepříliš dlouhá. Mám rád spíš rychlejší okruhy, ale cítím se tam docela dobře. Byl tam položen nový povrch, takže je trať v lepším stavu než před tím. Nevíme, zda to bude dobrá trať pro Suzuki, ale v každém případě je to okruh, který se mi líbí, což je pozitivní.“

Fakta před závody ve Valencii

Fakta před závody ve Valencii

Ke kombinování testů motocyklu MotoGP a své účasti v mistrovství superbiků říká: „Moje role byla letos důležitá, protože jsem vyvíjel stroj od nuly. Příští rok bude jiný, protože stroj bude vyvíjen jezdci při velkých cenách. Budu jim dávat zpětnou vazbu ohledně pneumatik. Budu mít jinou roli, ale bude to zajímavá práce.“

„Samozřejmě, že každý sní o jízdě na motocyklu MotoGP. Pro mě je perfektní, že si udržím kontakt s MotoGP. A člověk nikdy neví, co přinese budoucnost. Bude mi 34, nejsem starý, takže pokud jednoho dne bude příležitost, abych se vrátil, tak proč ne?“ dodává francouzský závodník.

(Zdroj: motogp.com)

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00