Redukce počtu Velkých cen není cestou ke snížení výdajů

Podle Herve Poncharala z Tech 3 je i osmnáct závodů málo.
V nelehké době, kdy svět bojuje s ekonomickou krizí se výrobci jako Honda, Yamaha nebo Ducati snaží okamžitě a co možná nejvíce snižovat náklady. To znamená i finanční výdaje spojené s účastí svých týmů v prestižních závodech seriálu mistrovství světa silničních motocyklů. Kawasaki má v plánu dokonce světový šampionát opustit a tak se nabízí otázka, zda snížení počtu Velkých cen by nebylo klíčem k řešení, jenž by finančně ulehčilo továrním i netovárním týmům všech zúčastněných.

Rozšíření kalendáře světového šampionátu na osmnáct závodů ročně bylo zatěžkávací zkouškou pro všechny týmové rozpočty. Ovšem většina vedoucích představitelů špičkových závodních týmů zastává názor, že snížením počtu Velkých cen za sezónu by mohlo mít zcela opačný efekt a mohl by spíš uškodil než pomoci.

Například Herve Poncharal, jenž stojí u kormidla francouzské Tech 3 je nakloněn myšlence pořádání ještě většího počtu Velkých cen ročně, než je tomu v současnosti, když uvedl: „Pro mě není osmnáct závodů příliš moc.“

„Raději bych dal přednost jednomu závodu navíc než dvěma dalším testům. Když jedeme testovat do Sepangu, Kataru nebo Austrálie nedostanete nic zaplaceno. Všech sto procent nákladů je na nás. Když v Malajsii nebo Austrálii závodíme, tak zaplaceno dostaneme.“

Šéf továrního týmu Ducati Livio Suppo rovněž potvrdil, že zachování stávajícího formátu mistrovství v počtu Velkých cen je důležitý, protože mimo jiné umožní Dorně zachovat potřebné finanční investice pro některé z netovárních týmů.

„Příspěvky Dorny týmům a výrobcům rostou a k tomu, aby v tom mohli pokračovat potřebují mít příjmy a jedním ze způsobů, jak jich docílit je pořádat více závodů. Takže toto je kompromis mezi tím, kolik Dorna přispívá a kolik my utratíme, když jedeme závodit,“ uvedl Livio Suppo.

Naopak šéf tovární Suzuki Paul Denning se domnívá, že kdyby se sezóna zkrátila o tři Velké ceny, určitě by se to na výši finančních výdajů pozitivně projevilo.

„Nejlepší způsob jak snížit výdaje je v redukci počtu závodů,“ uvedl Paul Denning. „Myslím si, že snížení na patnáct závodů je cenově rozumné řešení pro všechny zúčastněné a nemělo by to nijak negativně ovlivnit jejich příjmy od týmových sponzorů. Jestliže jim nabízíme celosvětovou reklamu během patnácti závodů, nemyslím si, že v tom bude podstatný rozdíl ve srovnání s osmnácti závody,“ uvedl pro Motorcycle News Paul Denning.

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00