Redukce počtu Velkých cen není cestou ke snížení výdajů

Podle Herve Poncharala z Tech 3 je i osmnáct závodů málo.
V nelehké době, kdy svět bojuje s ekonomickou krizí se výrobci jako Honda, Yamaha nebo Ducati snaží okamžitě a co možná nejvíce snižovat náklady. To znamená i finanční výdaje spojené s účastí svých týmů v prestižních závodech seriálu mistrovství světa silničních motocyklů. Kawasaki má v plánu dokonce světový šampionát opustit a tak se nabízí otázka, zda snížení počtu Velkých cen by nebylo klíčem k řešení, jenž by finančně ulehčilo továrním i netovárním týmům všech zúčastněných.

Rozšíření kalendáře světového šampionátu na osmnáct závodů ročně bylo zatěžkávací zkouškou pro všechny týmové rozpočty. Ovšem většina vedoucích představitelů špičkových závodních týmů zastává názor, že snížením počtu Velkých cen za sezónu by mohlo mít zcela opačný efekt a mohl by spíš uškodil než pomoci.

Například Herve Poncharal, jenž stojí u kormidla francouzské Tech 3 je nakloněn myšlence pořádání ještě většího počtu Velkých cen ročně, než je tomu v současnosti, když uvedl: „Pro mě není osmnáct závodů příliš moc.“

„Raději bych dal přednost jednomu závodu navíc než dvěma dalším testům. Když jedeme testovat do Sepangu, Kataru nebo Austrálie nedostanete nic zaplaceno. Všech sto procent nákladů je na nás. Když v Malajsii nebo Austrálii závodíme, tak zaplaceno dostaneme.“

Šéf továrního týmu Ducati Livio Suppo rovněž potvrdil, že zachování stávajícího formátu mistrovství v počtu Velkých cen je důležitý, protože mimo jiné umožní Dorně zachovat potřebné finanční investice pro některé z netovárních týmů.

„Příspěvky Dorny týmům a výrobcům rostou a k tomu, aby v tom mohli pokračovat potřebují mít příjmy a jedním ze způsobů, jak jich docílit je pořádat více závodů. Takže toto je kompromis mezi tím, kolik Dorna přispívá a kolik my utratíme, když jedeme závodit,“ uvedl Livio Suppo.

Naopak šéf tovární Suzuki Paul Denning se domnívá, že kdyby se sezóna zkrátila o tři Velké ceny, určitě by se to na výši finančních výdajů pozitivně projevilo.

„Nejlepší způsob jak snížit výdaje je v redukci počtu závodů,“ uvedl Paul Denning. „Myslím si, že snížení na patnáct závodů je cenově rozumné řešení pro všechny zúčastněné a nemělo by to nijak negativně ovlivnit jejich příjmy od týmových sponzorů. Jestliže jim nabízíme celosvětovou reklamu během patnácti závodů, nemyslím si, že v tom bude podstatný rozdíl ve srovnání s osmnácti závody,“ uvedl pro Motorcycle News Paul Denning.

0:14 | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz
23:50 | Márquez se kvůli incidentu s Viňalesem posune na čtvrté místo. odkaz
23:48 | Hovoří se o tom, že Marquez dostane penalizaci za incident s Vinalesem a posune se do druhé řady, ještě to však není oficiální.
23:43 | Kromě incidentu mezi Marquezem a Viňalesem se řeší i incident mezi Polem Espargarem a Lüthim.
23:24 | Marc gratuluje Alexovi k pole position: odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00