Repsol Honda kompletní, ale následky pádů stále bolí

Repsol Honda kompletní, ale následky pádů stále bolí

Tovární Honda je opět v plné sestavě a také v první desítce. Casey Stoner zajel druhý čas, Andrea Dovizioso třetí a Dani Pedrosa byl po dlouhé přestávce sedmý s jednosekundovou ztrátou na nejlepší čas dne.

Casey Stoner přijel do Itálie v pozici vedoucího jezdce šampionátu, ale stále s nedoléčeným zraněním z Assenu, kde havaroval v úvodních jízdách. Australana bolí krk, což mu trošku komplikuje situace, ale evidentně se to neprojevuje na jeho časech, protože i když skončil druhý, na Simoncelliho ztrácí jen čtyři setiny, což je skutečně minimum.

„Dopoledne jsme absolvovali náročný trénink. Zranění z Assenu není zcela vyléčené a vypadá to na problém s krkem,“ uvedl Casey Stoner. „Na hlavní rovince mi hlavou celkem dost pohazoval vítr a s tím jsme trošku válčili. Proto jsem nedokázal plně využít času na dráze k nalezení solidního nastavení nebo dokončení takového počtu kol, jaký bych si představoval.“

„Motorka velmi dobře fungovala okamžitě po výjezdu z boxů,“ pokračoval Australan. „Je tu několik věcí, které na motorce chceme zlepšit v rámci zatáčení, ale odpoledne jsme už neměli příležitost cokoliv vyzkoušet.“

„Na začátku druhého tréninku nebyla dráha dostatečně mokrá pro nasazení pneumatik do mokra, které by se tím zničily a pak, když už nakonec bylo sucho nebyl dostatečný prostor pro rychlé kolo nebo získat nějaké informace, takže nejlepší bylo počkat do zítřka a tam budeme pokračovat, kde jsme dnes skončili.“

Andrea Dovizioso je doma a nemůže si to samozřejmě vynachválit. První den v Mugellu dokončil na třetím místě a na Marca Simoncelliho ztratil desetinu sekundy. Před kvalifikací si Ital věří, jen ještě potřebuje zapracovat na nastavení přední části své tovární RC212V.

„Byl jsem zvědavý, jak se v Mugellu jezdí na novém povrchu a musím říct, že to splnilo mé očekávání,“ řekl v pátek odpoledne Andrea Dovizioso. „Je tady radost jezdit a dráha je opravdu krásná. Nový asfalt je skutečně rovný a některé z referenčních bodů, které jsme tu měli stejně, jako určité stopy se nyní změnily, takže jsme ráno dráhu studovali novýma očima.“

Dani Pedrosa - Repsol Honda Team

„Základní kontakt se strojem je dobrý, ale potřebujeme ještě zapracovat na přední části motocyklu, protože při mém stylu jízdy tady dochází k jeho vysokému zahřátí a tak potřebujeme zajet víc kol, abychom tuto situaci zlepšili. Odpoledne nám déšť zkazil celý trénink, ale i přesto jsem rád, jak snadno se mi podařilo zajet čas 1´49,272 sekundy na použitých pneumatikách. V úvodů mé domácí Grand Prix jsme rychlí a konkurenceschopní a s tím jsem spokojený,“ řekl Dovizioso závěrem.

Dani Pedrosa dnes poprvé od patnáctého května usedl do sedla tovární Hondy a vydal se vstříc prvním kilometrům na novém asfaltu okruhu v Mugellu. Odpoledne na okruhu pršelo, což Španěl využil k regeneraci sil, protože zraněné rameno jezdce Repsol Hondy bolí a na technický náročné dráze ještě o tomto víkendu bolet bude.

„Je dobré sedět zpátky na motorce a získat opět kontakt s motocyklem,“ uvedl Dani Pedrosa. „Samozřejmě mám bolesti, zejména pak při intenzivním brzdění a zatáčkách na pravou ruku, kde mám největší problémy, ale to je normální. Vzhledem k tomu, že jsem dnes po měsíci a půl seděl poprvé na motorce to zase nebylo tak špatné.“

„Je mi jasné, že závod bude těžký a bude bolet, protože je tu třiadvacet kol a tento okruh je po fyzické stránce hodně náročný s rychlými změnami směru. Nicméně zítra máme ještě jeden den a doufám, že se mi v kvalifikaci podaří získat dobrou pozici na startovním roštu,“ řekl Pedrosa.

Doporučujeme

Články odjinud