Repsol Honda potvrzuje výkony z testů

Repsol Honda potvrzuje výkony z testů

Úvodní trénink MotoGP na Velkou cenu Kataru ovládla dvojice týmu Repsol Hondy Casey Stoner a Dani Pedrosa. Australan navíc dominoval jako jediný s časem pod jednu minutu a šestapadesát sekund.

O tom, že jsou Hondy rychlé jsme věděli již po předsezonních testech, ale výkon Casey Stonera byl ve čtvrtečním tréninku hodně výrazný, když si uvědomíme, že druhému Pedrosovi nadělil šest desetin. Australan dosahoval nejlepších časů hned od začátku a v poli sedmnácti jeho soupeřů se nenašel nikdo, kdo by dokázal jeho časy atakovat.

„Navázali jsme na to, kde jsme skončili v pondělí a použili více méně stejné nastavení. Vítr byl o něco silnější než v průběhu testů, ale stav dráhy vypadal dobře,“ uvedl po prvním tréninku Casey Stoner. „Potřebujeme zlepšit zadní přilnavost, protože to byla oblast, kde jsme trošku bojovali s problémy, takže na tom potřebujeme zapracovat a zlepšit zatáčení a výjezd ze zatáček.“

„Celý trénink jsem jezdil na stejné zadní tvrdé pneumatice a byl s ní spokojen od začátku až do konce. Pro závod je to dobré,“ pokračoval Australan, podle něhož je jejich technický komplet z osmdesáti procent dokončen. „Sezona konečně začala, doposud vše probíhalo fantasticky, ale potřebujeme být realisty a udržet si koncentraci.“

Dani Pedrosa ve čtvrtek sice zajel celkový druhý čas, ale v průběhu tréninku řešil problémy se zadní pneumatikou, což mu neumožnilo v závěru tréninkového bloku výrazněji ohrozit svého týmového kolegu Stonera. Druhý čas dne 1´56,362 sekundy Španěl zajel už v šestém kole z osmnácti, ale do konce už nedokázal zrychlit.

Andrea Dovizioso - Repsol Honda

„Měl jsem problém se zadní pneumatikou a potřebujeme zjistit proč,“ komentoval první trénink Dani Pedrosa. „Je to naše první problematická záležitost za celou zimu, takže doufejme, že je to jen výjimka z pravidla. První trénink jsme zahájili velmi dobře, při prvním výjezdu byli rychlí a pak zůstali na stejné pneumatice, měkké směsi, po celou dobu jízd.“

„I když jsem během zimní přípravy použil stejnou pneumatiku v několika kolech bez jakýchkoliv problémů, dnes jsem už při druhém výjezdu cítil, že hodně ztrácí a ve třetím a posledním to bylo ještě horší. S jen pětačtyřiceti minutami tréninku nemáte moc času na změny.“

„Možná byl problém na straně pneumatiky, možná kvůli tomu, že předtím jely motocykly 125ccm a Moto2 a podmínky na trati byli jiné ve srovnání s testem, který jsme tu měli před dvěma dny, nevíme přesně,“ řekl závěrem Pedrosa, který se spolu s týmem bude snažit v dalším tréninku tento problém odstranit.

V úvodní části tréninku byl Andrea Dovizioso těsně za svými týmovými kolegy Stonerem a Pedrosou. V závěru ale řešil potíže s vibracemi a nakonec skončil osmý. Ital ve čtvrtek zvládl devatenáct kol a jeho nejlepší čas představoval hodnotu 1´56,592 sekundy.

„S čtyřmi dny tréninků je důležité správně vyjít s pneumatikami, takže dnes jsme používali pouze tvrdou směs, abychom si měkké pneumatiky ušetřili pro další dny, protože předpokládám, že měkkou zadní pneumatiku bude možné použít pro závod,“ uvedl Andrea Dovizioso.

„Největším problémem dnes byly vibrace na předku, když jsem povolil brzdu a to mě hodně omezovalo, protože jsem na to nedokázal pořádně zatlačit. Potřebujeme zjistit příčinu tohoto problému a co nejdříve to vyřešit. Večer budou inženýři analyzovat data a uvidíme, co se v té věci dá udělat. Se svým časem nejsem spokojený, ale věřím, že se ještě můžeme zlepšit, protože cítím, že máme ještě rezervy,“ řekl závěrem Dovizioso, který měl na přilbě speciální logo k 150. vročí sjednocení Itálie.

Doporučujeme

Články odjinud