Nedělní závody motocyklového seriálu jsou vyvrcholením hodin příprav a tvrdé práce, které probíhají dny a týdny před jednotlivými závody. Správná rozhodnutí, zkušenosti a cit pro danou věc, to je základ úspěchu.
Tým Suzuki MotoGP spolupracuje s japonským výrobcem pneumatik od roku 2004 a je v této chvíli jediným týmem v paddocku královské kubatury, jenž má s Bridgestone nejdelší zkušenosti. Společně slavili mnohé úspěchy, také si prožili období, kdy se jim tolik nedařilo, ale nyní nastává s příchodem Álvara Bautisty nová éra.
Pneumatiky jsou alfou a omegou závodění, při správném výběru dokážou jezdci pomoci zajet ty nejlepší časy, ale pokud celý technický komplet (motocykl-obutí-jezdec) nefunguje jako jeden celek, můžou nastat problémy. Aby se tak nestalo, tak to má u Rizla Suzuki na starosti Japonec Jukihiko Kubo z Bridgestone Motorsport, který s Bautistou spolupracuje od jeho příchodu do MotoGP.
„Před každou Grand Prix začínám už ve čtvrtek úzce spolupracovat se Suzuki a Álvarovými inženýry,“ řekl úvodem Jukihiko Kubo. „Je důležité, aby dřív než Álvaro vyjede na dráhu, všichni v jeho týmu věděli a znali směsi pneumatik, které máme v každém závodu, takže s tím pokaždé začneme. S Álvarem spolupracuji teprve od loňského ročníku, ale společně nám to jde dobře a máme velmi dobré vazby, což je důležité v budování důvěry.“
„Ve čtvrtek jsem na schůzce s týmovými inženýry, abychom si domluvili plán na víkend. Pečlivě vysvětlím směsi dostupných pneumatik, jak se liší od těch z předchozího ročníku a proč jsme tuto volbu udělali. Pak si zhruba určíme, kterou směs přední a zadní pneumatiky doporučíme pro závod a od tohoto bodu si odsouhlasíme plán nasazení pneumatik, směr nastavení a cíle pro závod.“
Bridgestone je oficiálním dodavatelem pneumatik od roku 2009 a v MotoGP se řídí danými pravidly, které pro letošní ročník stanovují, že jeden jezdec dostane pro závodní víkend příděl osmnácti hladkých pneumatik, osm předních, deset zadních a celkem osm pneumatik do mokra. Ve čtvrtek FIM tyto pneumatiky přidělí každému jezdci systémem náhodného výběru, dostanou registrační čárkový kód zaznamenaný jak u Bridgestone tak u FIM.

„Takže jakmile rozhodneme o plánu pro víkend, máme jasnou představu, kdy Álvaro použije každou z daných směsí pneumatik," pokračoval Kubo. "S omezeným množstvím nových pneumatik je velmi důležité zajistit, aby se vše zvládlo tak, aby měl Álvaro v sobotu odpoledne, alespoň jednu novou sadu pro kvalifikaci a jednu pro samotný závod. Nové pneumatiky mají jasnou výkonovou výhodu, což je rozhodující, aby týmu umožnily dosáhnout nejlepší možné pozice na startovním roštu a následně výsledku v závodu.“
„V závěru každého dne jsem na brífinku s Álvarem a týmovými inženýry, abychom prodiskutovali, kde jsme, co se týče stanoveného plánu a jaké podnikneme další kroky. Po celý den neustále sbíráme data pneumatik ve formě teplot a tlaku, protože oboje hodnoty jsou klíčovými ukazateli nastavení. Například zadní hladká pneumatika by měla mít operační tepotu nad sto stupňů Celsia, aby dodala maximální přilnavost a pokud je teplota nižší, víme, že přilnavost nedosáhla svého maxima a proto motocykl, jezdec a pneumatiky nefungují tak dobře, jak by mohli.“
„Já jsem pak v kontaktu s inženýry, jenž dělají změny v nastavení ve snaze tohoto optima dosáhnout. V letech, kdy tu byla konkurence pneumatik, výrobci produkovali specifické směsi obutí pro každého jezdce a motocykl zvlášť, ale v době jednotných pneumatik, Bridgestone musí s týmy úzce spolupracovat, aby jim umožnil, co nejlépe fungovat na našich pneumatikách," řekl závěrem Japonec Kubo.
Nakonec to jsou dvě pneumatiky Bridgestone, co spojuje Suzuki GSV-R s povrchem asfaltové dráhy a hrají klíčovou roli v transformaci všeho úsilí týmu Rizla Suzuki do výsledků v samotných závodech. Přestože je nyní o něco menší počet variant směsí a pneumatik, role Bridgestone zůstává stejně důležitá, jako spolupráce s Japonskou Suzuki.