Rok 2012 nemusí znamenat jen éru litrových motocyklů

Francouzský výrobce pneumatik Michelin má zvažovat svůj návrat do mistrovství světa silničních motocyklů, kde je od roku 2009 v pozici jednotného dodavatele pneumatik japonský Bridgestone.
Rok 2012 nemusí znamenat jen éru litrových motocyklů

Michelin působil v mistrovství světa od roku 1972 až do roku 2008, tedy do okamžiku, kdy padlo rozhodnutí v MotoGP nasadit jednotné pneumatiky. V roce 2007 vyhrál šampionát Casey Stoner, Australan ale závodil na japonském obutí Bridgestone a od té doby také začali jednotliví jezdci MotoGP přestupovat na japonskou značku. V roce 2008 to byl Valentino Rossi, který také na Bridgestonech vyhrál ve stejném roce titul.

V průběhu roku 2008 se k přechodu na japonskou značku rozhodl Dani Pedrosa, což byl dost neobvyklý tah, jenž způsobil nemalé problémy mezi HRC a jejich partnerem Repsolem. Před sezonou 2009 proběhlo výběrové řízení na dodavatele pneumatik pro kategorii MotoGP, ale toho se už Michelin nezúčastnil a své působení v šampionátu ukončil posledním závodem sezony 2008.

Od roku 2012 začíná nová éra královské kubatury, kdy se do hry vrací motocykly s litrovými motory a to Michelin vidí jako možnou příležitost k návratu. Podle Motorcycle News ale pouze za předpokladu, že zůstane také Bridgestone a v šampionátu tak znovu vznikne konkurenční prostředí na poli výrobců pneumatik.

Pozice jednotného dodavatele pneumatik, ale vznikla na základě nutného snižování nákladů, což by konkurenční prostředí zcela určitě nesplňovalo. Navíc podle všech dostupných informací jsou všichni s japonským výrobcem spokojeni, takže jen těžko můžeme hledat důvody, proč by Michelinu umožnili vstup do celkem jinak slušně zaběhnutého systému.

Rok 2012 bude ale plný změn, takže určitě není nic vyloučeno. Bridgestone sice vyprší smlouva koncem roku 2011, ale rozhodnutí o vstupu Michelinu by muselo padnout co nejdříve, protože prototypy pro sezonu s velkým S už začínají testovat a kdo bude připravovat svůj motocykl na pneumatikách firmy, o které ani neví, zda se do šampionátu dostane.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00