Rok 2012 nemusí znamenat jen éru litrových motocyklů

Francouzský výrobce pneumatik Michelin má zvažovat svůj návrat do mistrovství světa silničních motocyklů, kde je od roku 2009 v pozici jednotného dodavatele pneumatik japonský Bridgestone.
Rok 2012 nemusí znamenat jen éru litrových motocyklů

Michelin působil v mistrovství světa od roku 1972 až do roku 2008, tedy do okamžiku, kdy padlo rozhodnutí v MotoGP nasadit jednotné pneumatiky. V roce 2007 vyhrál šampionát Casey Stoner, Australan ale závodil na japonském obutí Bridgestone a od té doby také začali jednotliví jezdci MotoGP přestupovat na japonskou značku. V roce 2008 to byl Valentino Rossi, který také na Bridgestonech vyhrál ve stejném roce titul.

V průběhu roku 2008 se k přechodu na japonskou značku rozhodl Dani Pedrosa, což byl dost neobvyklý tah, jenž způsobil nemalé problémy mezi HRC a jejich partnerem Repsolem. Před sezonou 2009 proběhlo výběrové řízení na dodavatele pneumatik pro kategorii MotoGP, ale toho se už Michelin nezúčastnil a své působení v šampionátu ukončil posledním závodem sezony 2008.

Od roku 2012 začíná nová éra královské kubatury, kdy se do hry vrací motocykly s litrovými motory a to Michelin vidí jako možnou příležitost k návratu. Podle Motorcycle News ale pouze za předpokladu, že zůstane také Bridgestone a v šampionátu tak znovu vznikne konkurenční prostředí na poli výrobců pneumatik.

Pozice jednotného dodavatele pneumatik, ale vznikla na základě nutného snižování nákladů, což by konkurenční prostředí zcela určitě nesplňovalo. Navíc podle všech dostupných informací jsou všichni s japonským výrobcem spokojeni, takže jen těžko můžeme hledat důvody, proč by Michelinu umožnili vstup do celkem jinak slušně zaběhnutého systému.

Rok 2012 bude ale plný změn, takže určitě není nic vyloučeno. Bridgestone sice vyprší smlouva koncem roku 2011, ale rozhodnutí o vstupu Michelinu by muselo padnout co nejdříve, protože prototypy pro sezonu s velkým S už začínají testovat a kdo bude připravovat svůj motocykl na pneumatikách firmy, o které ani neví, zda se do šampionátu dostane.

20:34 | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz
23. září | Další penalizace Moto3: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00