Rok 2013 bude pro MotoGP plný změn

V době, kdy všichni netrpělivě očekávají první testy litrových motocyklů v Sepangu, přišel šéf Dorny Carmelo Ezpeleta s návrhem změn pro rok 2013, jenž v top třídě MS představují celkem solidní revoluci.
Rok 2013 bude pro MotoGP plný změn

Loni závodilo v třídě MotoGP jen sedmnáct prototypů a promotoér šampionátu už podobným způsobem dál pokračovat nechce. Motocyklové prototypy jsou drahé, jen málokdo si je dokáže koupit a proto letos poprvé uvidíme závodit stroje zařazené do kategorie CRT, což zjednodušeně znamená kategorii, která je z finančního hlediska potenciálním zájemcům přístupná.

V MotoGP pro sezonu 2012 zůstaly jen tři továrny – Ducati, Honda a Yamaha. Pro tyto výrobce je světový šampionát zajímavý z hlediska vývoje nových technologií, které na závodních prototypech testují a následně aplikují přímo do výroby. Pokud by o tuto možnost přišli, tak jen těžko dokážou obhájit vysoké rozpočty svých týmů před akcionáři. To znamená, že omezení otáček by snad ještě dokázali akceptovat, ale jednotnou elektroniku už asi ne.

Nicméně k jistým změnám MotoGP míří a to velmi rychle, protože Dorna chce vyrovnat rozdíly, které nyní panují mezi továrními prototypy a motocykly CRT. To by v praxi znamenalo omezit tovární stroje a zrychlit ty z řad CRT. Carmelo Ezpeleta o tom hovořil, když minulý týden přijel do Madonny di Campiglio na společnou akci italských týmů Ducati a Ferrari. Podle Španěla nelze v současném stavu dál pokračovat a je třeba provést takové změny, které povedou k oživení šampionátu.

„V rámci budoucnosti a tím myslím rok 2013, je velmi důležité říct, že potřebujeme učinit definitivní rozhodnutí. Máme dva typy problémů. První je rozdíl mezi CRT a továrními motocykly a druhý je výkon a cena továrních prototypů,“ uvedl Carmelo Ezpeleta. „Musíme udržet kompaktní startovní rošt, netvrdím, že tam nebudou žádné rozdíly, ale udělat vše proto, aby stroje CRT byly co možná nejblíž těm továrním.“

„Nosným pilířem motorsportu je technologie a zábava. Pokud si v časech krize musíte vybrat jen jeden z nich, tak si vyberete zábavu, protože za to platí televize a okruhy. Chci, aby rok 2013 byl úplně jiný než ten letošní. Jednáme o tom s výrobci a myslím, že v květnu dospějeme k závěru, jak bude mistrovství vypadat v roce 2013,“ pokračoval šéf Dorny.

„Výrobci si jsou vědomi současné situace a to nejen proto, že krize ovlivňuje také je samotné. Problémem je, že jejich prioritou byl vždy technický rozvoj. Tento vývoj zvedl cenu motocyklů až příliš vysoko. Na druhou stranu to z nich udělalo bleskurychlé motocykly, které také vytvořily jistý problém vzhledem ke konkurenci, protože jsou o tolik dominantnější. Myslím ale, že tyto problémy budeme schopni vyřešit na základě dohody,“ dodal Ezpeleta.

V italských dolomitech se také hovořilo o pneumatikách Bridgestone. Není vyloučeno, že do budoucna budou v královské kubatuře pneumatiky určeny jak pro motocyklové prototypy, tak pro motocykly kategorie CRT. Tuto otázku nyní řeší Loris Capirossi a jednání s japonským dodavatelem pneumatik proběhnou během testu v Sepangu.

18:35 | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Marc Márquez

MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Mar…

V Rakousku je nyní sucho. Časy do první trojici v sobotu dopoledne zajeli Marc Márquez, Johann Zarco a Andrea Iannone.

12.  8.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |
Moto3: Z pole position v Rakousku vyrazí Rodrigo

Moto3: Z pole position v Rakousku vy…

Start z první řady si dnes v Rakousku zajistili Gabriel Rodrigo, Joan Mir a Juanfran Guevara. Pro Rodriga to je druhá pole position v řadě. Aktualizace: Mirův nejlepší čas byl nakonec smazán, takže se jezdec posouvá na desáté místo. Z první řady tak nakonec vyjedou Rodrigo, Guevara a Canet.

12.  8.  2017 |