Rošáda ve vedení Ducati

Důsledky katastrofálních dvou společných let Valentina Rossiho a Ducati se začínají projevovat. Filippo Preziosi a Alessandro Cicognani byli nahrazeni ve velké rošádě odehrávající se v nejvyšším managementu.
Rošáda ve vedení Ducati

Největší obětí tohoto zemětřesení se stal Preziosi, jenž byl od návratu továrny z Bologne do MotoGP v roce 2003 hlavní postavou týmu Ducati Corse.

Nejvyššího uznání dosáhl Preziosi v roce 2007, kdy Casey Stoner vyhrál na stroji Ducati o objemu 800 ccm mistrovský titul. Ovšem od té doby se již Ducati nepodařilo titul znovu vyhrát. Preziosi se dostal pod sílící tlak, který kulminoval v době marných snah Valentina Rossiho udělat z Desmosedici konkurenceschopnou motorku. Ital zaznamenal pouhá tři umístění na stupních vítězů v celkem 35 závodech a velmi kriticky se vyjadřoval o dlouhých prodlevách při nasazování nových dílů, které měly Desmosedici zlepšit.

Koncern Audi, nový majitel značky Ducati, začal prosazovat svůj vliv. Ve vysokém managementu Ducati dochází k několika změnám.

Preziosi je nahrazen Bernhardem Gobmeierem, který nyní bude zastávat post nového generálního ředitele Ducati Corse. Gobmeier přechází z pozice ředitele továrního týmu BMW působícího ve světovém šampionátu superbiků. Jeho přímým nadřízeným na nové pozici bude generální ředitel Ducati Gabriele del Torchio. Třiapadesátiletý Němec využije svých manažerských zkušeností a je připraven vstoupit do nové fáze vývoje závodních aktivit Ducati a dosáhnout tak cílů, které byly stanoveny při nedávné akvizici u Audi Group.

Preziosi bude od nynějška zastávat funkci ředitele výzkumu a vývoje Ducati Motor Holdingu a výsledky své práce bude předkládat přímo generálnímu řediteli Ducati Motor Holding Claudio Domenicallimu.

Ducati ve svém prohlášení píše: „Prestižní a strategický post umožní čtyřiačtyřicetiletému Fillipo Preziosimu využít jeho cenné zkušenosti, které nasbíral za 18 let v Ducati, z nichž 12 let prožil v Ducati Corse a podílel se na vývoji nového produktu."

Paolo Ciabatti byl jmenován novým ředitelem projektu Ducati MotoGP. Sesazený Alessandro Cicognani by se dle zvěstí v zákulisí měl stát součástí vedení týmu Pramac Ducati, který se stane tzv. juniorkou Ducati a pro sezónu 2013 angažoval na satelitní stroje Bena Spiese a Andreu Iannoneho.

Ciabatti sebou přináší především bohaté zkušenosti ze superbiků, které nasbíral i jako generální ředitel projektu Ducati World Superbike.

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00