Rossi a Lorenzo v závěru sezony postrádají výkon

Na výkonu jejich motorů se podepsala změna pravidel.
Nové pravidlo ohledně počtu pohonných jednotek, které můžou během sezony použít týmy MotoGP na svých závodních prototypech se pravděpodobně nejvíc z hlediska výkonu dotklo Yamahy. Od Velké ceny České republiky platí, že do konce letošní sezony mají týmy k dispozici jen pět motorů, což není nic ve srovnání s příštím rokem 2010, kde bude jen šest možností výměny pohonných jednotek pro celou sezonu.

Italskému jezdci tovární Yamahy Rossimu se takové omezení samozřejmě moc nelíbí a má pocit, že tak Yamaha ztrácí na své konkurenty v soutěži jakými jsou například Honda nebo Ducati. „Bohužel je nyní velmi špatná situace pro vývoj motocyklu, protože tu pro všechny existují určité finanční problémy, netestuje se a není možné tolik pracovat na motorech, protože povolený počet motorů je pro příští rok velmi nízký,“ uvedl Rossi.

Omezení počtu pohonných jednotek samozřejmě klade důraz na životnost motoru a tedy jeho schopnost zvládnout více kilometrů než tomu bylo dosud. V tomto případě to může být na úkor jeho výkonu. Na tuto skutečnost již poukázal Colin Edwards, který si postěžoval na nedostatek výkonu ve výjezdu ze zatáček.

K tomu Rossi dále uvedl: „Musíte více myslet na ujeté kilometry než na výkon. To je upřímně celkem zklamání pro jezdce MotoGP, protože v uplynulých letech jsme na vývoji motocyklu pracovali mnohem více.“

Naopak se zdá, že po Grand Prix v Brně ožila Honda, což bylo třeba vidět na příkladu v Misanu, kde se Jorge Lorenzo musel hodně snažit, aby Daniho Pedrosu dokázal předjet. U Ducati to zatím vypadá tak, že v jejich případě k žádnému poklesu či zlepšení výkonu v rámci změn pravidel počtu pohonných jednotek nedošlo.

„Musíme na tom zapracovat, protože náš motocykl je fantastický, ale nemáme dostatečný výkon,“ pokračoval Rossi. „Myslím tím, že v zatáčkách je situace dobrá, ale potřebujeme nějaký výkon navíc, protože jsme od Brna trošku ztratili.“

Rossiho týmový kolega Jorge Lorenzo také věří, že díky změnám v pravidlech Yamaha ztratila, ale jeho pohled na věc je takový, že to může být právě jezdec sám, který se pokusí najít určité řešení.

„Souhlasím s Valem,“ uvedl Jorge Lorenzo. „Myslím, že jsme od Brna trošku ztratili na rovinkách. Teď má Ducati a hlavně Honda větší zrychlení. Myslím, že Yamaha ale na těchto nových změnách pro příští rok pracuje, takže možná jediný způsob zlepšení je zlepšit si styl jízdy, což se budu snažit udělat.“

Otázkou je, jak se v tomto stádiu šampionátu k tomu postaví Yamaha. Ohledně pohonných jednotek pro model M1 2010 už snad mají v Japonsku jasno, ale nějaké výrazné zlepšení současných motorů bude v této chvíli asi dost obtížné, když jsou letos opět na nejlepší cestě získat v mistrovství světa silničních motocyklů trojí vítězství.

Oba jejich jezdci Valentino Rossi a Jorge Lorenzo jsou ve vedení šampionátu a pokud se opravdu nestane něco výjimečného, tak je téměř jisté, že někdo z nich také letošní titul vyhraje. Dani Pedrosa z Repsol Hondy je nyní třetí a na vedoucí pozici Rossiho ztrácí osmdesát bodů, ale v posledních čtyřech Grand Prix jich lze stále získat ještě rovných sto.

To samé je v Poháru konstruktérů, kde Yamaha vede před Hondou o pětaosmdesát bodů, ale ve hře je rovná stovka. V hodnocení týmů je opět první Fiat Yamaha a před druhým týmem v pořadí v podobě Repsol Hondy má náskok sto čtyřiapadesát bodů, ale do posledního závodu ve Valencii jich je k dispozici sto osmdesát.
10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz