Rossi hledá způsob jak na Ducati, ta zatím odolává

Pár dnů před posledním testem v Kataru Ital připustil, že je to on, kdo bude muset přizpůsobit styl jízdy Desmosedici než aby tomu bylo naopak a GP11 pracovala způsobem, na jaký je zvyklý italský šampion.
Rossi hledá způsob jak na Ducati, ta zatím odolává

Po sedmi letech Rossi přestoupil k italské Ducati, kde mají závodní stroj, který Jeremy Burgess nazval ryzím prototypem. Po šesti dnech předsezonních testů je jasné, že tento motocykl není jednoduché přizpůsobit jinému stylu jízdy než je ten jeho vlastní. Podle Rossiho je to dané DNA Ducati.

Ital zatím nebyl a není v optimální fyzické kondici (po operaci ramene koncem minulého roku), ale je natolik zkušený, že si je vědom zásadní skutečnosti – zvládnout Ducati mu zabere nějaký čas. „Tento motocykl musíte většinou jezdit přes přetáčivost, to znamená, že k tomu aby zatočil potřebujete dostat zadní část poměrně hodně do smyku,“ uvedl Valentino Rossi pro Motosprint.

„V tomto ohledu se Ducati od Yamahy velmi liší, ale je to manévr, který teď budu zkoušet ve snaze vyřešit naše současné problémy. Podle mého názoru budeme časem schopni naši situaci o hodně zlepšit,“ pokračoval italský jezdec tovární Ducati, podle něhož je nyní jedinou možností, jak co nejlépe ovládat GP11, přizpůsobit se jejímu charakteru.

„V tomto okamžiku je Ducati hodně nedotáčivá,“ řekl Rossi. „Je na mě, abych teď přizpůsobil styl jízdy motocyklu a to také z toho důvodu, že máme k dispozici příliš málo času na nějaké výraznější změny. Ale i když se přizpůsobím, budeme stále pracovat na tom, abychom motocykl zlepšili.“

„Samozřejmě to neznamená, že si myslím, že se nám to nepodaří zvládnout. Já to nikdy nevzdám, můj tým také ne a Ducati už vůbec. Máme spoustu dobrých nápadů, jen potřebujeme čas na nich zapracovat. Jsem zvědavý, jak se bude tento motocykl chovat na ostatních okruzích, počínaje Katarem,“ dodal Rossi, který je přesvědčen, že už brzy vše vyřeší ke vší spokojenosti.

Valentino Rossi si přestupem k Ducati splnil sen, ale jak zároveň připustil, je tu skupina příznivců italské značky, kteří jeho angažmá u výrobce z Boloně nesou s nelibostí, což je zejména případ části jeho krajanů, kteří by Rossiho rádi viděli v situaci, kdy mu GP11 připraví nejednu horkou chvilku.

„Rozdělil jsem tuto skupinu na dvě části. Tu první tvoří všichni, jenž byli pokaždé proti mně. Lidé, kteří mě nemají rádi a kteří nejdřív fandili Biaggimu, pak Gibernauovi a potom Stonerovi,“ uvedl  Valentino Rossi. „Výmluvou bylo, že Casey jezdil pro Ducati, ale pravda byla taková, že mě prostě tito lidé nemají rádi. S tím nic nenadělám a musím tento fakt akceptovat.“

„Co se týče druhé části, tak to je skupina fanoušků Ducati, kteří ve mně vždy viděli jen soupeře, takže nyní mají problém mě přijmout u Ducati. Obecně to jsou lidé, kteří tomuto spojenectví nebyli příznivě nakloněni. Zároveň to jsou ale fanoušci, které bych rád přesvědčil a postupně získal  výsledky a závoděním,“ řekl závěrem Valentino Rossi.

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00