Rossi kritizoval rozdíly mezi továrními a soukromými týmy

Netovární jezdec královské kubatury naposledy zvítězil v roce 2006.
Valentino Rossi vyzval výrobce závodních prototypů královské kubatury, aby své motocykly nabídli soukromým týmům, zvýšili tak počet jezdců na startovním roštu a zastavili nadvládu továrních týmů.

Nikdo z jezdců satelitního nebo soukromého týmu totiž nevyhrál závod Grand Prix od roku 2006, kdy se to podařilo Toni Elíasovi v sedle Gresiniho Hondy na okruhu v portugalském Estorilu.

Šestinásobný mistr světa královské kubatury se obává neustále se zvětšujícího výkonnostního rozdílu mezi továrními a soukromými týmy, když pro Motorsprint uvedl: „Naše motocykly jsou tak sofistikované, že jen několik výrobců umí s nimi pracovat. Proto je tak málo jezdců a už žádní soukromí jezdci.“

„Až do roku 2006 mohli soukromí jezdci jako Marco Melandri bojovat o titul, ale od roku 2007, kdy přišla éra 800ccm motocyklů je propast mezi továrními a soukromými jezdci obrovská. MotoGP se stala až příliš elitářskou a to není dobré,“ uvedl Rossi na stránkách Motorsprintu.

Rossi navrhnul, aby výrobci své bývalé tovární motocykly dali k dispozici jiným týmům. „Proč se moje motocykly koncem sezony sešrotují místo toho, aby se prodaly soukromému týmu, jenž by tak byl schopen rozšířit pole závodníků o další dva jezdce?“ ptal se Rossi.

„Dostali jsme se na takovou technickou úroveň, že Yamaha už nechce, aby druzí viděli vyrábět jejich motocykly, takže jich raději sešrotují. Ale takovým způsobem je těžké naplnit startovní rošt, který by podle mého názoru měl mít aspoň čtyřiadvacet jezdců.“

Italský jezdec Fiat Yamahy věří, že takový přístup by měli odpovědní činitelé zakomponovat už mezi změny, které jsou plánovány od roku 2010 a závěrem uvedl: „Musíme méně utrácet a musíme zpomalit motocykly. Ekonomická situace je velmi zlá, motocykly se každopádně neprodávají a my nemůžeme předstírat, že se nic neděje.“
5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00