Rossi: Nedotáčivost je náš největší problém

Ital může společně s Ducati hovořit o období před závodem v Kataru a po něm. V období před sice brzdili očekávání z možného vítězství, ale po úvodním podniku je to už o společné budoucnosti.
Rossi: Nedotáčivost je náš největší problém

Pro italská média je to vděčné téma, protože v prvním závodu sezony byl Valentino Rossi z jezdců Ducati nejpomalejší a každý se ptá proč. Rossi těsně po závodu nebyl v nejlepší náladě, ale s odstupem několika dní rozhodně popírá, že by chtěl něco vzdávat, jen poukazuje na fakt, že je to Ducati, která by měla zlepšit jejich současný prototyp.

Jediný problém vidí v ovladatelnosti GP12, která mu neumožňuje jezdit způsobem na jaký je zvyklý. „Věk vás limituje, to je pravda, ale jeden těžký rok určitě není důvodem, proč bych měl zapomenout, jak se udržet v přední skupině. Podle mého názoru na to ještě mám,“ uvedl Rossi pro Motosprint a dodal, že vývoj vede Filippo Preziosi a je na něm, aby jim v této situaci pomohl.

„Naše problémy jsou zřejmé. To, co nefunguje vzadu při akceleraci má podle mého názoru svůj původ vpředu a příčinou je nedotáčivost. Z nějakého nám neznámého důvodu vám prostě přední část neumožní pořádně utáhnout zatáčkou. Nedotáčivost je náš největší problém.“

„Neuvěřitelné je na tom to, že tato vlastnost se projevovala u všech Ducati, na kterých jsem od roku 2010 jezdil,“ pokračoval Rossi. „Další velmi důležitý problém je motor. Potřebujeme mnohem lépe ovladatelnější jednotku. Ten náš je hodně agresivní, víc než Honda a o hodně víc než Yamaha.“

Fakt, že Casey Stoner na Ducati vyhrál třiadvacet závodů a jeden titul, Rossi komentoval slovy: „On má velmi zvláštní styl jízdy a v roce 2007 byl také hodně mladý, takže pro něho bylo mnohem snadnější se Ducati přizpůsobit. S Ducati se vypracoval a měl by jim poděkovat, protože pokud se naučil jezdit způsobem, jakým jezdí dnes, tak kvůli tomu, že vyrostl s tímto motocyklem, který když nejedete tímto specifickým způsobem, tak jste nahraní.“

Ohledně budoucnosti u Ducati Rossi závěrem dodal: „Koncem roku 2010 jsem tu přišel s představou závodit po dobu dvou let a pokusit se s Ducati vyhrát. Ale to je těžké. Kromě toho bych tady ještě rád další dva roky zůstal. Pokud vše funguje, tak jsme schopni bojovat o páté nebo šesté místo. Pokud musíte bojovat o páté místo, pak postupně ztrácíte nadšení. Potřebujeme vše vyřešit a udělat maximum proto, abychom koncem roku získali mnohem lepší motorku. To by byla ta nejlepší věc, protože by to vyřešilo řadu problémů.“

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00