Rossi: Nedotáčivost je náš největší problém

Ital může společně s Ducati hovořit o období před závodem v Kataru a po něm. V období před sice brzdili očekávání z možného vítězství, ale po úvodním podniku je to už o společné budoucnosti.
Rossi: Nedotáčivost je náš největší problém

Pro italská média je to vděčné téma, protože v prvním závodu sezony byl Valentino Rossi z jezdců Ducati nejpomalejší a každý se ptá proč. Rossi těsně po závodu nebyl v nejlepší náladě, ale s odstupem několika dní rozhodně popírá, že by chtěl něco vzdávat, jen poukazuje na fakt, že je to Ducati, která by měla zlepšit jejich současný prototyp.

Jediný problém vidí v ovladatelnosti GP12, která mu neumožňuje jezdit způsobem na jaký je zvyklý. „Věk vás limituje, to je pravda, ale jeden těžký rok určitě není důvodem, proč bych měl zapomenout, jak se udržet v přední skupině. Podle mého názoru na to ještě mám,“ uvedl Rossi pro Motosprint a dodal, že vývoj vede Filippo Preziosi a je na něm, aby jim v této situaci pomohl.

„Naše problémy jsou zřejmé. To, co nefunguje vzadu při akceleraci má podle mého názoru svůj původ vpředu a příčinou je nedotáčivost. Z nějakého nám neznámého důvodu vám prostě přední část neumožní pořádně utáhnout zatáčkou. Nedotáčivost je náš největší problém.“

„Neuvěřitelné je na tom to, že tato vlastnost se projevovala u všech Ducati, na kterých jsem od roku 2010 jezdil,“ pokračoval Rossi. „Další velmi důležitý problém je motor. Potřebujeme mnohem lépe ovladatelnější jednotku. Ten náš je hodně agresivní, víc než Honda a o hodně víc než Yamaha.“

Fakt, že Casey Stoner na Ducati vyhrál třiadvacet závodů a jeden titul, Rossi komentoval slovy: „On má velmi zvláštní styl jízdy a v roce 2007 byl také hodně mladý, takže pro něho bylo mnohem snadnější se Ducati přizpůsobit. S Ducati se vypracoval a měl by jim poděkovat, protože pokud se naučil jezdit způsobem, jakým jezdí dnes, tak kvůli tomu, že vyrostl s tímto motocyklem, který když nejedete tímto specifickým způsobem, tak jste nahraní.“

Ohledně budoucnosti u Ducati Rossi závěrem dodal: „Koncem roku 2010 jsem tu přišel s představou závodit po dobu dvou let a pokusit se s Ducati vyhrát. Ale to je těžké. Kromě toho bych tady ještě rád další dva roky zůstal. Pokud vše funguje, tak jsme schopni bojovat o páté nebo šesté místo. Pokud musíte bojovat o páté místo, pak postupně ztrácíte nadšení. Potřebujeme vše vyřešit a udělat maximum proto, abychom koncem roku získali mnohem lepší motorku. To by byla ta nejlepší věc, protože by to vyřešilo řadu problémů.“

23. dubna | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
22. dubna | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
22. dubna | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 4. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 5. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 6. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00