Rossi pokračuje s novou Ducati, Hayden raději zvolil GP11

I když byl v sedle GP11.1 Hayden rychlejší, zvolil návrat k původnímu modelu GP11. Valentino Rossi pokračuje s novou generací Desmosedici a postupně s týmem buduje databanku informací pro budoucnost.
Rossi pokračuje s novou Ducati, Hayden raději zvolil GP11

Sedmým místem na startu Valentino Rossi vyrovnal svůj nejlepší kvalifikační výsledek, kterého v sedle Ducati dosáhl letos v Barceloně. Ital by samozřejmě bral pozice víc vpředu, ale sedmé místo v třetí řadě je rozhodně příjemná změna ve srovnání s poslední řadou z Německa.

„Ráno jsme udělali určitou změnu ve vyvážení motocyklu, což mi na měkké směsi pomohlo získat větší přilnavost a také pocit byl celkově lepší,“ uvedl po sobotní kvalifikaci Valentino Rossi. „S vyšší teplotou v sobotu odpoledne a na tvrdé pneumatice, byl výkon stejný a stejný byl také pocit. V průběhu jízd jsme znovu dokázali měnit nastavení a učinili určitý pokrok. Když jsme nasadili měkkou pneumatiku, mohli jsme zajet čas, který stačil na třetí řadu.“

„Sedmé místo je zároveň mé letošní kvalifikační maximum,“ pokračoval Ital. „To byl náš cíl, startovat víc vpředu než naposledy, ale pro závod ještě musíme zlepšit rychlost na tvrdých pneumatikách, protože je to teď trošku náročnější a zadní část hodně klouže. Velmi intenzivně na tom pracujeme, takže uvidíme, zda se nám zítra (v neděli) podaří učinit další krok vedoucí ke zlepšení.“

Nicky Hayden zajel v kvalifikaci své nejrychlejší kolo za 1´22,271 sekundy, což byl v celkovém hodnocení devátý nejlepší čas a na startu závodu jeho domácí Grand Prix se postaví do třetí řady spolu s kolegou Valentinem Rossim a jezdcem satelitní Ducati Héctorem Barberou. Američan v době, kdy plánoval zajet rychlá kola havaroval, takže výsledek plně neodráží jeho potenciál.

„Dnes jsme se vrátili ke klasické motorce,“ prozradil Nicky Hayden. „Na nové jsem byl včera o něco rychlejší, ale i když má větší potenciál a moc se mi líbí převodovka, nemám s ní dostatečný kontakt a zatím nevím, kde jsou její limity. Prozatím pojedu s tím, co znám.“

„Ráno jsem byl poměrně dost silný a odpoledne jezdil konzistentní časy kolem minuty dvaadvacet,“ pokračoval Američan. „Podnikl jsem ještě dva výjezdy a přijel si nasadit měkkou pneumatiku. Měl jsem dobrý pocit a těšil se na jízdu v kvalifikačním režimu. Vůbec jsem nejel nějak na hraně, ale motorku tu musíte tlačit tak, abyste zatížili předek a v zatáčce Rainey Curve jsem projel skrz hrboly a šel k zemi.“

„To je velká škoda, protože jsme měli možnost zaznamenat naši dosud nejlepší kvalifikaci. Sedl jsem na druhou motorku, ale ta měla přední pneumatiku s odjetými třiceti koly. Tým přehazoval věci z jednoho stroje na druhý a to bude dlouhá noc. Pokusím se vše vynahradit zítra,“ řekl Nicky Hayden.

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00