Rossi postupně zrychluje, ale stále to není ono

Valentino Rossi v domácím prostředí získal body za šesté místo, Nicky Hayden přišel chybou ve druhém kole o velmi dobrý výsledek, ale situaci zachránil stíhací jízdou z poslední pozice a konečným desátým místem.
Rossi postupně zrychluje, ale stále to není ono

Motivací navíc byla pro Valentina Rossiho podpora domácího publika, které za Italem stojí i v dobách, kdy se mu tolik nedaří. Rossiho tým opět připravil změny až na poslední chvíli a tentokrát jim to vyšlo, protože Italova rychlost v závodu byla lepší než v dosavadní části víkendu. Letos asi poprvé nevyšel jezdci tovární Ducati start a to znamenalo, že v závěru závodu bral body za šesté místo.

„Máme motorku, která je v mnoha ohledech jiná než ta, s níž jsme začínali letošní sezonu,“ uvedl po závodu Valentino Rossi. „Jsme si vědomi, že po technické stránce potřebujeme další vývoj, ale i v tomto stádiu se ukázalo, že se můžeme zlepšit jen s nastavením. Počasí nám nepomohlo v Assenu a to samé bylo také tady. Měli jsme k práci jen omezený prostor, takže jsme opět udělali významnou změnu v nastavení až v neděli ráno.“

„Byl to posun vpřed a v závodu jsem byl schopen získat lepší tempo než v trénincích, i když lepší chování stroje v zatáčkách bylo doprovázeno drobnou ztrátou přilnavosti. Každopádně si myslím, že je to do budoucna dobrý směr v rámci našeho nastavení.“

„Na začátku jsem přišel o nějaký čas, protože mi proklouzla spojka a při nájezdu do první zatáčky jsem byl skoro poslední. To je velká škoda, protože s Ducati se mi letos starty dařily. Nejsem si ale jistý, zda bych se dokázal udržet Spiese a Simoncelliho, i kdybych odstartoval lépe. Ztráta v časech na kolo je sice menší než v Assenu, což je pozitivní, ale je stále dost velká, asi kolem osmi desetin. Musíme pracovat na tom, abychom zůstali v kontaktu s Hondami a Yamahami,“ řekl závěrem Valentino Rossi.

Nicky Hayden velmi dobře odstartoval a po startu z deváté pozice okamžitě figuroval na pátém místě. V druhém kole byl bohužel dlouhý, mimo čistou stopu nedokázal dobrzdit a musel vyjet mimo trať. Na dráhu se vrátil beznadějně poslední, ale nevzdal to a nakonec projel cílem desátý.

„Použili jsme u spojky novou kombinaci pružin a já díky tomu pravděpodobně zaznamenal nejlepší start roku,“ řekl Nicky Hayden. „V prvních několika zatáčkách jsem jel pátý a motorka se chovala dobře. Pneumatiky začaly fungovat správně a já byl odhodlaný vyrazit s přední skupinou. Bohužel jsem v druhém kole špatně dobrzdil do první zatáčky.“

„Byl jsem definitivně poslední, ale můj rytmus nebyl špatný, jak jsem se snažil získat ztracené pozice zpět. Je to smůla,“ pokračoval Američan. „Teď se to dobře říká, ale myslím, že nebýt této chyby, mohl jsem dnes zajet opravdu dobrý závod.“

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00