Rossi se Stonerem mají na jednotné pneumatiky opačné názory

Italský jezdec chce přidat k měkké a tvrdé směsi ještě jednu.
V letošním roce platí poprvé v královské kubatuře pravidlo jednotných pneumatik, kde je jejich výhradním dodavatelem japonská společnost Bridgestone. Příděl pro každého jezdce na závodní víkend je celkem dvacet pneumatik. Z toho je dvanáct pneumatik zadních a osm předních rozdělených do dvou specifikací.

Názory na takovéto řešení se různí a zcela opačný pohled na věc mají oba špičkoví jezdci královské kubatury Valentino Rossi a Casey Stoner.

Italský jezdec továrního týmu Fiat Yamaha Valentino Rossi není se současným stavem spokojen. V japonecké Motegi podal oficiální žádost výrobci pneumatik Bridgestone a promotéru závodů Dorně, aby nabídli během závodního víkendu ještě jednu směs přední a zadní pneumatiky při zachování celkového počtu dvaceti kusů pneumatik.

K tomu Valentino Rossi blíže uvedl: „Je to více nebezpečné, protože nemáme dostatek pneumatik. Potřebujeme více pneumatik. Ne v množství, ale ve větším výběru, protože nyní je to náročné. Myslím, že pravidlo jednotných pneumatik je dobrá myšlenka, ale ne takto. Myslím, že potřebujeme tři různé pneumatiky.“

„S jednou tvrdou a jednou měkkou pneumatikou nemáme dostatečný výběr. Myslím, že je tato situace trošku divná, když světový šampionát superbiků má víc pneumatik než MotoGP.“

Závěrem Rossi řekl: „Když hovořili o pravidle jednotných pneumatik, nikdo nečekal, že budou jen dvě. Když přišli a řekli, že budou jen dvě pneumatiky, všichni jsme řekli do pr…. ."

Většina jezdců Rossiho návrh podporuje, ale Casey Stoner z týmu Marlboro Ducati zastává opačný názor než jeho italský soupeř, když na toto téma uvedl: „Tento systém funguje dobře. Nemyslím, že je to otázka z pohledu bezpečnosti. Myslím, že pokud všichni jedou na stejných pneumatikách, jsme tak všichni ve stejné situaci.“

„Máme měkkou a tvrdou pneumatiku,“ pokračoval Stoner. „Nebylo to zatím tak špatné a myslím si, že se situace zlepší, když přijedeme na okruhy, kde předpokládáme lepší teploty.“

Záležitost ohledně pneumatik se bude projednávat na okruhu v Jerezu během Velké ceny Španělska, ale vzhledem k tomu, že Bridgestone má pneumatiky vyrobeny až po britskou Grand Prix a vzhledem k současné ekonomické situaci se dá jen těžko předvídat, jak na to japonský výrobce zareaguje.

Díky tomu, že již má pneumatiky vyrobeny předem totiž Bridgestone využívá levnější lodní dopravu než tomu bylo v minulosti, kdy byli nuceni použít rychlejší leteckou přepravu. Náklady na dopravu tak klesly o třicet procent, což je v dnešní době velmi důležité. A pro srovnání, loni Bridgestone přepravoval letecky 1100 pneumatik pro dvanáct jezdců. V letošním roce zásobuje 700 pneumatikami všechny týmy MotoGP.

14. listopadu | Po sezóně 2017 odejde Livio Suppo od HRC.
14. listopadu | Márquez hovoří o stresu: odkaz
12. listopadu | Dovi je vicemistrem světa: odkaz
12. listopadu | Márquez slaví titul: odkaz
12. listopadu | O titulu v MotoGP je rozhodnuto. Dovi upadl. Márquez je šampionem.