Rossi testoval elektroniku a ´závodil´ s Capirossim

Oba jezdci Fiat Yamahy si udrželi pozice ze včerejška.
Klepněte pro větší obrázekJezdci tovární Fiat Yamahy Valentino Rossi a Jorge Lorenzo pokračovali druhým dnem v přípravě svých motocyklů na nadcházející sezónu 2009.

Valentino Rossi navzdory zranění zajel během dne čtyřicet kol a s časem 2:01,626 sekundy mu patří třetí pozice. Ital je mezi čtyřmi jezdci, kteří se v pátek dostali pod hranici dvou minut a dvou sekund. Během dne testoval zejména elektroniku, ale našel si čas i na menší ´závod´ se svým kamarádem Lorisem Capirossim.

„Dnes jsme testovali některá nová elektronická řešení, která nám umožní otočit plynem o něco dříve a nebylo to vůbec špatné, ale potřebujeme na tom ještě zapracovat, aby to bylo ještě lepší,“ řekl úvodem Rossi a pokračoval: „Dopoledně mě stehy trochu bolely, ale rychlost byla stále dobrá, takže jsem spokojený.“

„V závěru jsem měl veselou příhodu s Lorisem Capirossim. Zajeli jsme si společně několik kol a myslím, že si to asi hodně užíval, protože mě porazil! Užil jsem si to, bylo to hodně zábavné. Jak za starých dobrých časů!“ zavzpomínal italský jezdec a úřadující mistr světa.

„Dnes jsem nejel dlouhé jízdy, pojedu je zítra, pokud mi to umožní zdravotní stav. Budu to muset zajet na dvakrát, aby to nebylo až příliš na mé stehy. Bude zajímavé zajet simulaci závodu s novými pneumatikami, ale nečekám, že to bude o tolik pomalejší, jak v minulém roce.“

Klepněte pro větší obrázekJorge Lorenzo měl o něco obtížnější den než jeho týmový kolega. Stále hledá optimální kontakt s motocyklem, když si zvyká na nové pneumatiky Bridgestone. Oproti včerejšku si svůj čas zlepšil, když jedno kolo zajel za 2:03,056 sekundy, ale desátá pozice mu zůstala.

„Dnešní den byl ještě docela náročný, i když se už postupně zlepšuji,“ uvedl Lorenzo v tiskové zprávě týmu. „Pracovali jsme na brždění, protože bylo vidět, že Valentino brzdí dříve než my a tak se potřebuji přizpůsobit. Potřebuji využít čas, který máme a dostupné pneumatiky tím nejlepším možným způsobem, ale to je u všech stejné!“

„Mým největším problémem je nyní brždění a rychlost v zatáčkách. Nemám teď ten potřebný kontakt s motocyklem a to znamená, že nemám potřebnou jistotu jet rychle. Vím, že můžu být rychlejší než jsem teď, protože můj motocykl není příliš odlišný od Valentinova a on je rychlejší než já. Samozřejmě používal Bridgestony už v minulém roce a pro mě jsou nové, ale Colin je také rychlý, takže to dokazuje, že motocykl konkurenceschopný je.“

„Dnes jsme řešení nenašli, ale máme na to ještě zítřek! Pro mě bude cílem pokusit se přizpůsobit a neměnit příliš věcí na motocyklu. Pokud se mi podaří trochu zlepšit, pak možná vyzkoušíme simulaci závodu,“ řekl závěrem druhého dne v Malajsii Jorge Lorenzo.
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00