Valentino Rossi má letos po devíti odjetých závodech na svém kontě 80 bodů, což je jeho nejhorší výsledek v královské kubatuře.
V letošním roce se už odjelo devět závodů. Valentino Rossi má na kontě pouze 80 bodů. Za dobu jeho působení v královské kubatuře se ještě nestalo, že by měl po devíti odjetých závodech tak málo bodů. Ač tomu sám Rossi ani nemohl uvěřit, dokonce i v dobách svého působení u Ducati dokázal za prvních devět závodů nasbírat více bodů než letos. Dosud byl v tomto ohledu pro Rossiho nejhorší rok 2012, kdy právě u Ducati nasbíral za prvních devět závodů jen 82 bodů (tedy o dva více než letos).
Z hlediska ztráty na vedoucího muže šampionátu po devíti odjetých závodech však není letošní rok pro Rossiho tím nejhorším. Letos na Márqueze ztrácí 105 bodů. V roce 2010 sice měl Rossi po devíti závodech devadesát bodů, ale za vedoucím Lorenzem tehdy zaostával dokonce o 120 bodů. Nutno však podotknout, že tehdy měl Rossi těžký pád v Mugellu a kvůli zranění nohy musel vynechat několik závodů.
„Do Le Mans to šlo celkem dobře, ale pak následovaly tři nuly a pak jen několik málo bodů. Ve čtyřech závodech jsem získal jen osm bodů. Co na to můžu říct?“ okomentoval Rossi svou aktuální situaci.
Rossi po devíti závodech roku
Rok |
Počet bodů |
Vedoucí muž |
Ztráta na vedoucího muže |
2019 |
80 |
Márquez |
105 |
2018 |
119 |
Márquez |
46 |
2017 |
119 |
Márquez |
10 |
2016 |
111 |
Márquez |
59 |
2015 |
179 |
Rossi |
vedl o 13 bodů před Lorenzem |
2014 |
141 |
Márquez |
84 |
2013 |
117 |
Márquez |
46 |
2012 |
82 |
Lorenzo |
103 |
2011 |
98 |
Stoner |
70 |
2010 |
90 |
Lorenzo |
120 |
2009 |
176 |
Rossi |
vedl o 14 bodů před Lorenzem |
2008 |
167 |
Pedrosa |
4 |
2007 |
164 |
Stoner |
21 |
2006 |
118 |
Hayden |
35 |
2005 |
211 |
Rossi |
vedl o 104 bodů před Melandrim |
2004 |
164 |
Rossi |
vedl o 22 bodů před Gibernauem |
2003 |
187 |
Rossi |
vedl o 29 bodů před Gibernauem |
2002 |
220 |
Rossi |
vedl o 96 bodů před Ukawou |
2001 |
170 |
Rossi |
vedl o 10 bodů před Biaggim |
2000 |
92 |
Roberts Jr. |
53 |
Zdroj: Marca.com, motogp.com, foto: Yamaha