Rozhodujícím faktorem je degradace pneumatik, říká Lorenzo

Těsně před odjezdem do Kataru je jasné, že o přední pozice budou v úvodu šampionátu bojovat jezdci továrních týmů Hondy a Yamahy, především pak jejich jedničky Stoner s Lorenzem.
Rozhodujícím faktorem je degradace pneumatik, říká Lorenzo

Pro Jorge Lorenza je nadcházející ročník důležitý z hlediska jeho další budoucnosti u Yamahy. Mistru světa z roku 2010 letos končí smlouva a japonský výrobce by si ráda Španěla udržel. Rodák z Mallorky není proti, ale jeho podmínkou je dostatečně konkurenceschopný prototyp YZR-M1.

Zdá se, že v tomto směru je již rozhodnuto. Lorenzo je s motocyklem velmi spokojen a cítí, že letošní ročník zahajuje v lepší formě než kdy předtím. Minulou neděli sice velmi těsně prohrál souboj s Casey Stonerem o nejrychlejší čas zkušební mise na jihu Španělska, ale to nic nemění na jeho přesvědčení, že Yamaha vyvinula a postavila velmi rychlý a spolehlivý komplet.

„Je to ta nejlepší motorka na jaké jsem jezdil,“ prozradil Lorenzo v rozhovoru pro Motosprint. „Všechno dopadlo dobře a jsem opravdu spokojený. Simulace závodu byla vysoce kvalitní, protože jsem dokázal jezdit rychle a přitom si udržet stabilní rychlost bez výkyvů. A co víc, nikdy jsem neměl jakýkoliv problém já sám nebo můj motocykl. Takže je všechno v nejlepším pořádku.“

Začátky Lorenzovy kariéry v MotoGP nebyly snadné, když si vzpomeneme na všechny ty pády a zranění. Španěl má ale velmi dobrou schopnost rychle se poučit z chyb, což dokázal v roce 2010, když vyhrál svůj první titul v královské kubatuře. Na prahu sezony 2012, což je jeho pátý rok v top kubatuře, je na tom Lorenzo velmi dobře nejen po fyzické, ale také duševní stránce.

„Musím říct, že se cítím zralejší. V posledních letech jsem se hodně věcem přiučil a tyto zkušenosti mi určitě můžou pomoci,“ pokračoval Španěl, který společně s týmem v Jerezu pracoval na zlepšení akcelerace M1. „Pracovali jsme tu více méně na všem, ale v určitém okamžiku jsme se zaměřili na elektroniku. Myslíme si, že motorku ještě můžeme při akceleraci zlepšit, protože v tomto aspektu jsme zatím trošku za Hondou.“

Jak už Španěl uvedl po prvním testu v Sepangu, otázka pneumatik sehraje v jednotlivých závodech velkou roli. „Rozhodujícím faktorem je nyní degradace pneumatik. Velmi rychle dojde k opotřebení, což pocítíte už asi po deseti kolech a myslím, že z tohoto důvodu bude finální část závodů velmi náročná. Ten rozdíl tam bude. Myslím si ale, že nepředvídatelný konec závodů bude také dobrá podívaná,“ dodal Jorge Lorenzo, jezdec tovární stáje Yamahy, který v květnu oslaví pětadvacet let.

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00