Rozhovor s Alessiem Saluccim

Alessio Salucci je pravou rukou Valentina Rossiho, ale oba to jsou hlavně kamarádi jejichž přátelství trvá od doby, kdy spolu začali chodit do mateřské školky.
Rozhovor s Alessiem Saluccim

Ital nepracoval pro Yamahu nebo teď pro Ducati, Salucci v mistrovství světa silničních motocyklů pracuje jen pro jediného člověka a tím je Valentino Rossi. Italové spolu vyrůstali a na rozdíl od svých fotbalově založených spolužáků, raději volili jízdu na kolech.

Kdy začalo vaše přátelství s Valentinem?
Alessio Salucci: „Už je to dlouho, je těžké si vzpomenout! Na Valeho si pamatuji odjakživa, naši rodiče byli přátelé a my prakticky vyrůstali společně. Pocházíme z malé vesnice a společně chodili do školky, školy … byli stále spolu.“

Jaké jsou Vaše první vzpomínky na Valentina?
Alessio Salucci: „Těch mám spoustu! Vzpomínám, že ve školce naši kamarádi hrávali fotbal, ale my chtěli jít na sjezdovku a jezdit dolů na tříkolce! Pár nás tam nakonec odešlo, já plus další tři kamarádi a jedním z nich byl Valentino. To mi utkvělo v paměti navždy, pamatuji si, že to byl risk, zatáčky na levou ruku tam byly hodně velké.“

Kdy vzniklo nadšení pro motocykly?
Alessio Salucci: „Narodil jsem se mezi motorkami a miloval je od doby, když jsem byl ještě dítě. Neměl jsem rád fotbal, líbil se mi (Kevin) Schwanz. To díky mému tátovi. V Pesaru byli všichni fanoušky Graziána (Rossiho, otce Valentina Rossiho) a proto byl sport na dvou kolech důležitější než ty ostatní. Líbila se mi formule 1, ale nakonec se rozhodl pro motorky, protože tuto cestu zvolil Valentino.“

Co děláte v průběhu závodního víkendu?
Alessio Salucci: „Moje hlavní role je doprava obytného automobilu (motorhome) na jednotlivá závodiště, i když letos je to víc než obytné auto takový náklaďák využívaný k obytným účelům, protože ten původní už byl příliš malý. V průběhu zimy jsme na novém náklaďáku pracovali a teď ho mám na starosti. Je s tím dost práce, protože je to více méně jako souprava hospitality. Také se starám o kombinézy, rukavice, boty, přilby … prostě o každý detail, takže Valentino se může plně soustředit na závodění.“

Líbí se Vám život v paddocku?
Alessio Salucci: „Moje zážitky z paddocku jsou velmi pozitivní. Když jsem byl dítě, bylo mým snem se jednou dostat do paddocku. Vzpomínám si, že jsme spolu s Valentinem jednou čekali čtyři hodiny před Mugellem na dva pasy od Maurizia Vitaliho. Teď je to perfektní život, nemohl bych žít  jinak. S každým jsem tam zadobře.“

Co se změnilo po přechodu k Ducati?
Alessio Salucci: „Moje role se moc nezměnila, protože já pracuji pro Valentina. Trošku se obměnil personál, ale ne moc, protože z Yamahy přišlo patnáct lidí. U Ducati je úžasná atmosféra. Potkal jsem tu spoustu lidí s ohromnou vášní, Italové mají vítězného ducha a závodění v srdci, snad ještě víc než u Yamahy, protože Japonci mají trošku jiný přístup.“

Valentinova spolupráce s Jeremy Burgessem je dlouhá a úspěšná …
Alessio Salucci: „Jeremy nepromluví slovo Italsky, což mě trošku štve! Musím se tak přizpůsobit sám, učit se angličtinu a pak spolu mluvíme anglicky. Znal mě od mých dvaceti, teď je mi dvaatřicet, takže mě viděl vyrůstat. Dal mi spoustu rad a já ho poslouchal, protože ho velmi obdivuji. Pro mě je to legenda.“

A jaká bude budoucnost?
Alessio Salucci: „Doufám, že dalších deset let tu ještě budu s Valentinem. Bez něho by moje motivace tady dosáhla nulového bodu. Jsem tady díky němu a také pro něho. Popravdě, rád bych tu zůstal po zbytek svého života, klidně do šedesáti. Proto jsem se začal dívat kolem sebe a měl tu šanci se podílet na projektu s Andreem (Andrea Iannone, tým Speed Master v kubatuře Moto2). Do budoucna s ním možná budu pokračovat, ale to je daleká budoucnost, protože nehledě na rameno dnes vidím Valentina fyzicky i mentálně v perfektní formě a s novou výzvou u Ducati je motivace dokonce ještě vyšší.“

Existovaly vůbec někdy nějaké pochybnosti, zda Valentino učinil správné rozhodnutí, když odešel k Ducati?
Alessio Salucci: „Upřímně ano. Když testoval motocykl ve Valencii, tak říkal: ´No nazdar, ta motorka je tedy složitá.´ Potom, alespoň podle mého názoru, rychle přišel na to, že skutečný problém představovalo rameno, protože měl ještě před operací, takže bych řekl, že víc zranění než přestup představoval problém. Teď uvažuje: ´Není to špatná motorka, můžeme to zvládnout!´, ale ano, mohlo by se říct, že po prvním testu byl trošku znepokojený.“

A zranění v Mugellu z června loňského roku?
Alessio Salucci: „Tak to byl hrozný moment, těžká chvíle. Jen, co jsme prošli zraněním ramene, stane se něco takového. Byly to hrozné dny, zejména pak ty první dva. Když vidíte kamaráda trpět bolestmi, nejraději by jste byli na jeho místě. Vale je legenda, protože už v sobotu večer dělal ty svoje vtípky ve snaze uvolnit napjatou atmosféru.“

Kdy myslíte, že Valentino vyhraje svůj první závod s Ducati?
Alessio Salucci: „Myslím, že po závodu v Sachsenringu. Po tomto závodu nastane velký posun vpřed. Jsem realistou, zatím není stoprocentní a to musíte, pokud chcete vyhrát. To nastane po Sachsenringu a myslím, že pak bude schopen vyhrávat.“

Klepněte pro větší obrázek

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00