Rozhovor s Alexem De Angelisem

Mladík ze San Marina chce v druhém roce v MotoGP lepší výsledek.
Alex de Angelis v rozhovoru pro britský crash.net odpovídal na otázky ohledně jeho nového motocyklu Honda RC212V, s kterým si v Sepangu zajel v prvním předsezonním testu pro celkově dvanáctý nejrychlejší čas. V letošním roce je jeho týmovým kolegou v Gresiniho týmu Toni Elías, který používá tovární specifikaci Hondy.

V Sepangu jste s námi Alexi krátce hovořil o vašem novém motocyklu, můžete nám poskytnout více detailů o satelitní RC212V 2009? Co se změnilo od minulého roku a o kolik je nový motocykl rychlejší?
Alex de Angelis: „Honda v rámci vývoje odvedla skvělou práci a nový motocykl je úplně jiný ve srovnání s verzí 2008. Prozatím nejvýznamnějším rozdílem je motor s pneumatickým řízením ventilů, který učinil motocykl rychlejší než v minulém roce, obzvlášť co se týče maximální rychlosti.“

Skutečnost, že je nový motor silnější znamená, že bude pro vás letos předjíždění snadnější?
AdA: „Během testu v Sepangu jsem zajížděl kola sám, proto jsem neměl moc velkou možnost srovnání s ostatními motocykly. Samozřejmě jak už jsem řekl, v rámci rychlosti provedla Honda dobrý krok kupředu … což by rozhodně pomohlo v předjíždění.“

Hlavní problém, který jste měl v Sepangu byl asi o tom pochopit distribuci výkonu, když motor neměl tendenci pořádně ´zabrat´ v nízkých otáčkách. Jak velký je to problém a co se může udělat pro zlepšení?
AdA: „Charakter motoru 2009 je jiný. Budu pracovat na nastavení stroje, aby můj styl jízdy plně využil všechen dostupný potenciál. Ano, zápasil jsem trošku ve výjezdech z pomalých zatáček, ale byla to zase taková radost, abych jel s motorem s takovým výkonem ve vyšších stupních!“

Nová pravidla, která mají pomoci snížit výdaje v MotoGP zahrnují i změny v limitu motorů. Myslíte si, že by vám mohlo toto pravidlo pomoci nasazením vašeho motoru, který už teď vydrží déle?
AdA: „Pokud budou mít všichni jezdci stejné podmínky, potom nová pravidla vnímám pozitivně.“

Jste spokojený s technickou podporou od Hondy?
AdA: „Ano, Honda je největší světový výrobce a já jsem hrdý, že můžu pro ně jezdit. Samozřejmě, jako jezdec chci vždy to nejlepší, co je k dispozici. Udělám proto to nejlepší, abych si to zasloužil!“

Řekl jste, že tovární motocykl týmového kolegy Toni Elíase je ´úplně něco jiného´ ve srovnání s vaším. I když jsou některé části jiné, jak rozdílný je výkon na dráze?
AdA: „Není to má hlavní starost. V každém případě je stroj FPS skvělý motocykl, který mi umožňuje zůstat na vrcholu skupiny. Můj tým a já budeme tvrdě pracovat, abychom z něho vytěžili maximum.“

Jak výkonný je váš motocykl ve srovnání s ostatními satelitními motocykly používanými Tech 3 (Yamaha), Pramac a Onde (Ducati)?
AdA: „To je příliš brzy nějak komentovat. Všechny ty motocykly potřebujeme vidět na dalších třech, čtyřech okruzích a teprve pak to budeme schopni posoudit.“

Co nejdůležitějšího jste se naučil v minulé sezóně?
AdA: „Naučil jsem se hodně! Závody MotoGP jsou mnohem delší a hodně se toho může změnit než uvidíte cílovou vlajku. Určitě budu potřebovat zlepšit start a vzhledem k tomu jsem přivítal skutečnost, že už déle nebudeme používat kvalifikační pneumatiky.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz