Rozhovor s Álvarem Bautistou

Pro Španěla bude letošní sezona velkou výzvou. V týmu San Carlo Honda Gresini nahradil tragicky zesnulého Marca Simoncelliho a každý teď bude automaticky očekávat, že naváže na Italovy výkony.
Rozhovor s Álvarem Bautistou

Poslední dva roky závodil Bautista u Suzuki a přestupem k týmu Fausta Gresiniho získal technický komplet, který mu může konečně nastartovat kariéru v královské MotoGP. Ve čtvrtlitrové kubatuře patřil Španěl mezi nejlepší jezdce a pokud v MotoGP dostane techniku, která je schopna podávat stabilní výkony na předních pozicích, dá se u Bautisty předpokládal rychlý posun dopředu.

Po dvojici testů v Sepangu teď ztrácí osm desetin a příští týden v Jerezu má příležitost tuto ztrátu eliminovat na příznivější hodnotu. S podporou Hondy může Španěl bojovat naplno a o tom jak vidí premiérový ročník litrových prototypů, hovořil tento týden s motogp.com.

Jaká byla prezentace v Miláně. Líbí se vám nálada v týmu?
Álvaro Bautista: „S ohledem na minulý rok je to ojedinělá situace. V roce 2011 jsem byl jediným jezdcem Suzuki a letos jsem členem Gresiniho týmu, který závodí ve všech třech kubaturách šampionátu. Měl jsem příležitost poznat sponzory, lidi, kteří v týmu pracují a vše bylo v opravdu pozitivním duchu. Po loňském posledním závodu, který nebyl vůbec snadný, to vypadá, že se všichni chtějí vrátit zpátky k závodění a získat dobré výsledky. Atmosféra byla určitě pozitivní.“

Letošní ročník pro Vás představuje řadu změn, protože jedete litrovou kubaturu a to vše v novém týmu a s jinou značkou motocyklu. Jak se Vám to doteď všechno daří sladit?
Álvaro Bautista: „Do této chvíle probíhalo testování bez problému. Objem je jiný a stejně tak motorka je docela rozdíl oproti Suzuki, s kterou jsem doposud v MotoGP jezdil. Je tu daleko více elektroniky a já se s tím musel naučit jezdit. Má také mnohem větší výkon než osmistovka. Bilance je pozitivní, protože po každém výjezdu jsem zrychlil. Mám z toho dobrý pocit. Je tam ještě dost práce, kterou je třeba udělat, ale myslím, že jsme na správné cestě, abychom se dál zlepšili.“

Po druhém testu v Sepangu jste byl spokojený, i když Vás počasí přinutilo strávit poměrně hodně času v garáži. Co Vám zůstalo pro závěrečný IRTA test v Jerezu?
Álvaro Bautista: „Ano, je pravda, že naposledy jsme na dráze moc času nebyli a to jednak kvůli špatnému počasí a pak kvůli problému s Pedrosovým motorem. Chceme vyzkoušet nějaké věci na geometrii motorky, aby se mi jezdilo o něco víc pohodlněji a to je zatím nevyřešená záležitost, která nám zůstala pro Jerez. Mimo to, je tam určitě dobrý základ, co se týče elektroniky, protože jak už jsem řekl, motorka má mnohem více parametrů než měla Suzuki a potřebuji zjistit, co mi vyhovuje a co ne. Pokusím se vše sladit dohromady a získat dobrý základ, protože už za dva týdny se pojede první závod sezony.“

Jak jste teď na tom po fyzické stránce?
Álvaro Bautista: „Velmi dobře. Chtěl jsem se na tuto sezonu důkladně připravit, protože máme litrové motory. Doufám, že mi tento náročný trénink na motorce pomůže, abych nebyl tolik vyčerpaný a tím pádem dokázal podávat maximální výkony.“

Letos jedete stejný prototyp Hondy RC213V, jaký má ve své garáži Casey Stoner a Dani Pedrosa. Je Vaše motorka naprosto identická nebo tam je ve srovnání s modelem tovární stáje HRC nějaký rozdíl?
Álvaro Bautista: „Teoreticky tu jsou čtyři Hondy. Dvě tovární, jedna Bradlova, jedna moje a všechny na stejné základní úrovni dílů a elektroniky. Jediným rozdílem je to, že moje motorka má vidlice a odpružení Showa, místo Öhlins a brzdy značky Nissin. To je jediný rozdíl. Showa chce zpátky do mistrovství a navrhli mi, že jsem ideálním jezdcem pro tuto značku a její vývoj. Takže všechny Hondy jsou nyní stejné a jakmile přijdou nějaká zlepšení, tovární jezdci budou mít samozřejmě přednost.“

Klepněte pro větší obrázek

Šampionát zahajujete s neobvyklou černou barvou kapotáže, což představuje poctu Marcu Simoncellimu … .
Álvaro Bautista: „Ano, je to drobný projev respektu. Začínáme v černé a jak dobře víte, motorka byla v posledních letech kompletně bílá. Letos je to známka respektu vůči týmu a vyjádření smutku, takže začínám s černým motocyklem. V průběhu sezony dojde ke změně zbarvení a na jejím konci bude znovu bílý.“

Jak zvládnete skutečnost, že jste nyní na místě jezdce, který po sobě zanechal takové prázdno, jak mezi komunitou MotoGP, tak mezi všemi fanoušky?
Álvaro Bautista: „No, tak o tom se ve skutečnosti snažím moc nepřemýšlet. Jsme profesionálové a snažím se soustředit čistě na svou práci. Pokaždé zůstane vzpomínka po jezdci, který přišel před vámi, ale je to jiná situace. Já teď spolupracuji s jinými techniky, mechaniky a není to stejná situace. Nemám pocit, že nyní přebírám veškerou zodpovědnost. Dostal jsem tu příležitost a musím se  snažit, abych dokázal vytěžit maximum.“

Věříte, že s dostupnou technikou a týmem, který máte letos k dispozici, podniknete velký posun v rámci Vašich výsledků?
Álvaro Bautista: „Ano. V tomto týmu jsem právě z tohoto důvodu, udělat velký krok vpřed. Tento tým měl vždy významnou podporu HRC a dobré díly. Také letos máme podporu Hondy a v podstatě techniku k tomu, abychom měli možnost bojovat za dobré výsledky. Věřím týmu, oni věří mně a s podporou Hondy si myslím můžeme dobře fungovat.“

Co se týče seznamu favoritů v boji o letošní titul, tak mezi nimi v této chvíli zatím nejste.
Álvaro Bautista: „Teď ne, je to tak. Favority jsou logicky úřadující mistr světa Casey Stoner a vicemistr Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, kterému stačí jen málo, aby tam byl také a Dovizioso, který byl loni třetí. Myslím, že to jsou favorité na vítězství … . Našim cílem je tam figurovat také, ale v této chvíli jsou jezdci, kteří obhajují svá postavení zároveň favority. Budeme se snažit, ale zatím jsme za nimi.“

14:08 | Esteve "Tito" Rabat dnes slaví 28 let.
22. května | Nicky Hayden - vzpomínkové video: odkaz
22. května | Nicky Hayden podlehl svým zraněním.
21. května | Viňales se dnes postaral Yamaze o 500. vítězství. odkaz
21. května | Start závodu Moto2 je posunut na 12:35.

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 2. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 3. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 4. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

Nicky Hayden podlehl svým zraněním

Nicky Hayden podlehl svým zraněním

Nicky Hayden, který minulou středu utrpěl těžká zranění při jízdě na kole, dnes svým zraněním podlehl.

22.  5.  2017 | | 5 N/A
MotoGP: Rossi upadl v posledním kole, vítězí Viňales, Zarco na podiu

MotoGP: Rossi upadl v posledním kole…

Viňales bojoval s Rossim o vedení. Rossi v posledním kole upadl, Viňales zvítězil. Zarco vybojoval před domácím publikem druhé místo. Na podium vystoupil i Pedrosa.

21.  5.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Celá první řada pro Yamahu, Viňales první

MotoGP: Celá první řada pro Yamahu, …

Do francouzského závodu královské kubatury se z první řady vydají Španěl Maverick Viňales, Ital Valentino Rossi a domácí jezdec - Johann Zarco.

20.  5.  2017 | | 4 N/A
Bývalý jezdec MotoGP Hayden měl těžkou nehodu na kole

Bývalý jezdec MotoGP Hayden měl těžk…

Nicky Hayden, bývalý jezdec MotoGP, měl dnes nehodu během tréninku na kole. Závodníka porazilo auto. Nyní je Američan v nemocnici.

17.  5.  2017 | | 6 N/A
Moto3: Závod začal velkou nehodou, pak byl přerušen a vítězí Mir

Moto3: Závod začal velkou nehodou, p…

Závod nejslabší kubatury musel být nedlouho po startu přerušen, protože došlo k hromadnému pádu velmi velkého počtu jezdců. Následně byl závod restartován a zvítězil Mir. Na podium vystoupili i Canet a Di Giannantonio.

21.  5.  2017 |