Rozhovor s Colinem Edwardsem

Američan je s Yamahou a Bridgestone maximálně spokojený.
Rozhovor s Colinem Edwardsem
Klepněte pro větší obrázekAmeričan Colin Edards ze soukromého týmu Monster Tech 3 zatím nemá výsledky, které by potvrdily jeho výkon z předsezonních testů, ale v letošním roce je pro Američana každopádně úkolem číslo jedna zisk vítězství v závodu. Redaktoři Autosportu s Edwardsem včera v Jerezu mluvili a jejich rozhovor vám nyní přinášíme.

Zdá se, že už nyní na začátku sezony dokážete svůj motocykl patřičně ocenit, opravdu jste si tak padli do noty?
Colin Edwards: „Máme nejlepší motocykl na startovním roštu. Od minulého roku na něm provedli některé drobné úpravy na podvozku a ten je nyní o hodně lepší. Je nejlepší na dráze. Popravdě tu a tam se něco nečekaně objeví, ale motocykl je to skutečně velmi dobrý. Elektronika, podvozek to všechno je v pořádku a nerad to říkám, ale je to díky Valentinovi, Jerry Burgessovi a jejich mechanikům, kteří celý rok pracovali na zdokonalení tohoto nastavení, protože je zcela odlišné od nastavení pro Michelin. Kdyby to neudělal, pravděpodobně bychom se ještě teď motali a hledali správný směr.“

Takže motocykl je letos kompletně postavený tak, aby vyhovoval pneumatikám Bridgestone?
CE: „Ano, ve srovnání s tím, co musel Valentino používat v minulém roce, více méně motocykl stavěli pro tyto konkrétní požadavky.“

Jak si zvykáte na nastavení pneumatik Bridgestone?
CE: „Jsem jezdcem preferujícím předek. Pokud mám vidlici, na které mám dobrý pocit a mám dobrý kontakt s přední pneumatikou, můžu být spokojený. Jsem pokaždé rychlý, když mám splněny tyto dva požadavky. Teprve pak je zadní část motocyklu a ten můžeme připravit, aby fungoval. Předek je od Bridgestone výborný a naše nastavení jsou dobrá a jakmile tyto dvě věci dokážeme dostat do jediné linie, pak nepotřebuji pro její funkčnost nějaké zatmění slunce, ale vše je otázkou jen vidlice a přední pneumatiky.“

Viděl jste obrázek Pedrosovy přední pneumatiky z Motegi?
CE: „Začali jsme na tom nastavení v testu v Kataru a v Malajsii a zatím to jen trošičku upravili. Jsou to milimetry v nastavení, které šetří pneumatiky. O něco víc zadní nebo o něco víc přední. Můžete s nimi opravdu zacházet dost hrubě, zatlačit na předek stejně, jak na zadek motocyklu a nikdy nevypadají špatně. Valentino Rossi to tak udělal v Kataru, ale ten je samozřejmě vyždímal jako citron.“

Klepněte pro větší obrázekAle asi ne v takovém rozsahu, v jakém byla Daniho pneumatika v Motegi?
CE: „Ano, ale to všechno je jen otázkou nastavení motocyklu. Pokud nadměrně opotřebujete předek Bridgestone, tak buď máte špatný předek, jako třeba moc měkkou gumu nebo je tam něco zásadního, co nefunguje. Já ji třeba tak nedokážu opotřebovat. Můžu na ni třeba zajet padesát kol.“

Pedrosovy časy na kolo byly velmi dobré, ale Elías říkal, že jede s čtyřkilovou zátěží, aby dostal nějakou váhu do zadní části motocyklu …
CE: „Pneumatiky Bridgestone jsou jiné ve srovnání s Michelinem, protože ve skutečnosti vyžadují, aby jste na ně více zatlačili. Pokud dostatečný tlak nevytvoříte, pak ji můžete poškodit. Já váhu přenáším plynem, nedělám moc velké pohyby a na pneumatiky nevytvářím takový tlak, jak bych měl. Zatím jsme museli pracovat opravdu na nastavení, abychom tím získali. Takže počítám, že Pedrosovým problémem nebyla pneumatika, ale byla to záležitost právě nastavení. Nebylo správné. To je stejné, jak u Valentina po závodu v Kataru, kde jeho přední pneumatika byla nadměrně opotřebená právě kvůli nastavení.“

Co si myslíte, že letos v šampionátu dokážete?
CE: „Dobrá, zbývá ještě patnáct závodů, takže je tam patnáct vítězství … (smích) určitě je to možné.“

Vypadáte mnohem více uvolněný …
CE: „Dostal jsem dobrý tým, dobrého šéfmechanika a ten borec, co pracuje na tlumení je prostě neskutečný. Pneumatiky eliminovaly věci z minulého roku, kdy upadala morálka a lidi říkali, že pneumatiky jsou na ho… a pokaždé tam byl někdo, kdo měl pneumatiky lepší, ale nyní je to skvělé a takové věci vůbec nemusíme řešit. To byl také styl našeho plánu, když jsme si před začátkem testování neříkali: ´Uvidíme, jak rychle může motocykl jet,´ nebo ´Kolik toho Bridgestony vydrží a jaké bude opotřebení.“

Chybí vám kvalifikační pneumatiky?
CE: „Však dobře víte, že to byla skutečná prověrka se přitom nepo…., nyní je to ještě pořád o tom samém, ale už jste omezeni. Stále jste omezeni. Stále musíte jet na hraně, není to jen o tom zavřít oči a jet bezhlavě.“

V Letošním roce jste přišli o hodinu a půl v přípravě, co si o tom myslíte?
CE: „Pravděpodobně jsem jediný, který by chtěl na dráhu vyjet až v sobotu ráno. V rámci časového plánu bych se připravil, na druhý den v neděli ráno třicetiminutový warm-up a potom už jen jdeme závodit! Prostě na to vlítnout a závodit.“

Klepněte pro větší obrázekNenudíte se teď tak trochu v pátek dopoledne?
CE: „Trošku. Ale pořád máte co dělat, třeba dávat rozhovory a tak dále. Takové už to je.“

Máte v plánu se do toho opřít stejně, jak loni při kvalifikaci?
CE: „Musím! Dneska jsem tak párkrát i zajel a řekl si: ´Do pr… znovu nám to tady jede!´. Musím zaklepat na dřevo, ale předek je letos úplně jiný. V Japonsku jsem zkoušel spadnout, skutečně jsem to zkoušel. Zatáčku po zatáčce, ale to jelo jak přilepené.“
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |
Moto3: Mir opět vítězí a opět navyšuje vedení v šampionátu

Moto3: Mir opět vítězí a opět navyšu…

Joan Mir vybojoval své letošní sedmé vítězství a navyšuje vedení v šampionátu. Na podium se dostali i Philipp Oettl a zraněný Jorge Martin.

13.  8.  2017 |
Moto2: V závodě plném pádů vítězí Morbidelli

Moto2: V závodě plném pádů vítězí Mo…

Závod Moto2 byl bohužel plný pádů. Velký pád přišel hned v úvodu. Na podium vystoupili Morbidelli, Márquez a Lüthi.

13.  8.  2017 |