Rozhovor s Danim Pedrosou

Španěl nastupoval do letošního ročníku s velkým odhodláním šampionát vyhrát. Po předsezonních testech patřil společně se Stonerem mezi ty nejrychlejší a konečně sezonu zahajoval bez zranění.
Rozhovor s Danim Pedrosou

Všichni věřili, že zlomenina klíční kosti z října 2010 už patří minulosti, ale zranění se velmi nepříjemně připomnělo už v úvodním podniku v Kataru. Plná zátěž Pedrosu velmi oslabila, levé rameno jezdce tovární RC212V neuvěřitelně bolelo a v závěru závodu ztrácel v ruce cit.

Po závodu následovala další operace, při níž došlo k odebrání fixačních šroubů a do Le Mans Španěl odjížděl s cílem znovu bojovat o maximum bodů. Během závodu ve Francii ale došlo ke kontaktu s Marcem Simoncellim, následoval pád, další zlomenina, tentokrát pravé klíční kosti a konec nadějí na vítězství v posledním ročníku osmistovek.

Nejen na toto téma hovořil s jezdcem Repsol Hondy Michael Scott a rozhovor přinesl GPWeek.

Když se podíváte na uplynulou sezonu 2011, cítíte asi zklamání.
Dani Pedrosa: „Neřekl bych zklamání. To je takové zvláštní. Řekl bych, že výkon, jak jízdy tak stroje byl na úrovni. Tým rovněž pracoval velmi dobře. Ale celkově výsledky … Chyběl jsem v tolika závodech, že jsem bodově nebyl moc vysoko. Ale myslím si, že z hlediska výkonu motocyklu a týmu jsme na tom byli dobře.“

Jste smutný z toho, že letos osmistovky skončily?
Dani Pedrosa: „Ani smutný a ani šťastný. Trošku smutný možná jsem, že právě teď opouštíme osmistovky, protože až nyní jsme dosáhli požadované úrovně výkonu našeho motocyklu. Teď, když už je vše hotovo, tak dojde ke změně kubatury!“ (smích)

Jaký je rozdíl mezi Vámi a Caseym?
Dani Pedosa: „Nevím. Vlastně ani nemůžu říct nic podstatného. Každý to děláme jinak … ale řekl bych, že o něco víc zvládá motocykl pod plynem, o něco víc jezdí skluzem a na motorce je o trošku víc agresivnější než já.“

Máte vyšší rychlost v zatáčkách?
Dani Pedrosa: „Někdy, ale ne vždy. Řekl bych, že rozdíl je v práci s plynem.“

Klepněte pro větší obrázek

Máte možnost sledovat Caseyho data?
Dani Pedrosa: „Ano. Jeho, Doviho a také Marcovy.“

Můžete se tím něco naučit?
Dani Pedrosa: „Ano, to určitě. Jedním z mých cílů bylo například zlepšit brzdění. Dovizioso šel na brzdy hodně pozdě a Simoncelli také. Simoncelli měl zároveň také velmi vysokou rychlost v zatáčkách. Takže jednu věc se snažíte naučit od Caseyho, jednu od Doviho a další zase od Marca. Nicméně vše úspěšně skloubit do hromady není snadné.“

Teď to vypadá, že jste jezdcem s mnohem agresivnějším pojetím jízdy než v době, kdy jste těsné souboje neměl tolik v oblibě.
Dani Pedrosa: „To ano, určitě. To byl také jeden z mých cílů. Když jsem přestoupil do MotoGP, nedokázal jsem skutečně jezdit ve skupině, protože jsem při jízdě na motorce jen velmi těžko zvládal další jezdce kolem sebe. Teď jsem mnohem víc agresivnější než jsem býval a  tyto situace zvládám lépe.“

Je to také otázkou jistoty a pohody?
Dany Pedrosa: „Jo, řekl bych, že ano.“

Vraťme se k závodu v Le Mans, kde jste s Marcem Simoncellim bojoval o druhé místo v momentě, kdy vás předjel. Nelitujete teď toho, že jste ho mohl nechat jet?
Dani Pedrosa: „Ne, to nelituji. Protože to je to, co tady děláme. Bojujeme. Já se nevzdávám. Mohl jsem to udělat a oželet druhé místo, ale nechtěl jsem. Samozřejmě někdy musíte být chytřejší a ustoupit, ale v konkrétním okamžiku je velmi těžké tuto situaci vidět stejně, jak teď. Pokud se na to podívám zpětně, tak bych to možná udělal jinak. Ale pro jezdce je těžké něco takového vzdát.“

Nyní už Marco mezi námi není. Čím na Vás nejvíc zapůsobil?
Dani Pedrosa: „Bylo pro mě trošku záhadou, protože obyčejně nebyl prvním rokem ve 125cm, 250ccm a MotoGP tak dobrý, ale pak najednou z roku na rok udělal krok z pozic kolem desátého, dvanáctého místa až na přední příčky. Skok. To bylo opravdu hodně zajímavé.“

Ještě zpátky k Mugellu, tam jste mu odmítl podat ruku a přijmout jeho omluvu. Litujete teď toho?
Dani Pedrosa: „Přišel jsem na to, že život je možná až moc krátký na to mít nepřátele. Řekl bych, že ve chvíli, kdy k tomu došlo, byla pravda na mé straně, protože jsem byl opravdu rozlobený. Kvůli této nehodě jsem musel podstoupit dvě operace a přišel o šanci vyhrát šampionát. Pro mě to bylo velmi, velmi osobní. Ne, že toho lituji, ale za stávající situace jsem zjistil, co už jsem říkal na začátku.“

Přijde doba, kdy do MotoGP přestoupí Marc Márquez. Vidíte ho, jako hrozbu pro Vaši pozici u Repsol Hondy?
Dani Pedrosa: „Nemám představu. Nevím. Musíme si počkat. Možná pozice z letoška vyvolá změnu v roce 2013. Pokud budou chtít něco změnit … musíme to tak brát. Jasné je jedno, bude velmi rychlý a bude soupeřem v MotoGP.“

Klepněte pro větší obrázek

Jaké je Vaše nejsilnější a naopak nejslabší místo?
Dani Pedrosa: „Co tím myslíte?“

Myslím tím, že jedno z nejsilnějších je asi způsob, jak v sobě zadržujete určité věci?
Dani Pedrosa: „Jo, to dělám. Nevím proč to dělám, ale chci si také něco nechat pro sebe. To mi dodává hodně síly. Samozřejmě ale potřebuji lidi kolem sebe, nejsem nějaký superman, abych všechno zvládl sám. Mým nejsilnějším bodem bych řekl je den závodu. Slabým … těch mám hodně.“

Možná to, že jste až příliš křehký, když si tak snadno zlomíte nějakou kost.
Dani Pedrosa: „Jo, to je jedna z nich. Také jízda … nevím. Slabá místa se snažím zlepšovat, jako brzdění, jízda na mokru nebo ve skupině. Stále ale potřebuji těch zlepšení víc.“

18:51 | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
18:20 | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
17:47 | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.
15. října | Warm upy jsou zkráceny na 15 minut. Odkládají se i starty závodů.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 13. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:10–08:55
Sobota 14. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto 3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 15. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00

Nejčtenější články

MotoGP: Po boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po boji s Márquezem vítězí D…

Dovi a Márquez spolu v Japonsku bojovali o výhru. Nakonec uspěl Dovi, Márquez je druhý a na podium je doprovodil Petrucci.

14.  10.  2017 | | 2 N/A
MotoGP: Z pole position se raduje Zarco

MotoGP: Z pole position se raduje Za…

Pole position pro start japonského závodu si zajistil Johann Zarco. Do první řady se kvalifikovali i Danilo Petrucci a Marc Márquez.

14.  10.  2017 |
MotoGP: Druhý japonský trénink opanoval Dovi

MotoGP: Druhý japonský trénink opano…

V odpoledním japonském tréninku se na první místo posunul Andrea Dovizioso. Marc Márquez je druhý. Třetí pozici obsadil Aleix Espargaro.

13.  10.  2017 |
Moto3: Zkrácený závod na mokrém povrchu ovládl Fenati

Moto3: Zkrácený závod na mokrém povr…

V Japonsku hodně prší. Kvůli olejem znečištěné dráze byl závod odložen a zkrácen. Na podium vystoupili Fenati, Antonelli a Bezzecchi. Mir ještě titul neslaví.

15.  10.  2017 |
MotoGP: Nejrychlejší čas prvního tréninku zajel Márquez

MotoGP: Nejrychlejší čas prvního tré…

Na mokré dráze se v prvním tréninku zadařilo zajet nejlepší časy Márquezovi, Espargarovi a Reddingovi.

13.  10.  2017 |