Rozhovor s Danim Pedrosou po úvodním testu v Sepangu

Dani Pedrosa do Malajsie odjížděl na takzvaně osobní test zdravotního stavu a po léčbě zlomeniny klíční kosti měl vlastně až první den v Sepangu zjistit, jak na tom vůbec je. Výsledek byl ovšem víc než příznivý.
Rozhovor s Danim Pedrosou po úvodním testu v Sepangu

Španěl od prvního dne atakoval nejlepší časy, ve středu dokonce zajel nejlepší kolo dne a v kombinaci všech časů třídenního testu v Malajsii figuruje celkově druhý se ztrátou 0,013 sekundy za Simoncellim. První test tak nebyl soubojem se zraněním, jak si Pedrosa původně myslel, ale naopak zjištěním, že pro letošní sezonu v japonské továrně připravili skutečně konkurenceschopný materiál, který je ale třeba ještě doladit.

Úvodní test v Sepangu skončil, jezdci MotoGP teď mají krátkou přestávku a do sedel závodních strojů se vrátí zpátky koncem února. Dani Pedrosa odpověděl na několik otázek týkajících se uplynulých tří dnů v tropickém podnebí Malajsie.

Jak se díváte na poslední tři dny v Malajsii?
Dani Pedrosa: „Celkově jsem spokojený s tím, jak tento test dopadl, protože jsme měli tři dobré dny tréninku. Myslím, že nejlepší zprávou je to, že se stav mého ramene během zimy zlepšil. Po posledních závodech jsem měl určité pochybnosti, takže teď jsem opravdu rád. Samozřejmě ještě nemám potřebnou sílu, ale na tom můžu zapracovat a věřím, že to v době, která zbývá do začátku sezony stačím zlepšit. Důležité je to, že už nemám problémy s citem v ruce. Poslední den jsme dělali delší výjezdy, abychom zjistili, jak na tom ruka je a nebylo to vůbec špatné.“

Co nám řeknete k motocyklu?
Dani Pedrosa: „Testovali jsme podvozek a motor, což budeme dále analyzovat v dalším testu. Také jsme zkoušeli přední a zadní odpružení a udělali si o tom jasnější představu. Potřebujeme udělat pouze drobné změny a jemně doladit nějaké detaily.“

Už jste rozhodli, zda nejlepší volba bude ve využití 2010 nebo 2011 podvozku a motoru?
Dani Pedrosa: „Ne, protože většinu času jsem strávil jízdou na loňském motocyklu a jen velmi málo s tím novým. Verze 2011 má určité lepší stránky, ale budu muset trošku víc doladit nastavení, aby věci, které mi tolik neseděly fungovaly správně.“

Když hovoříte o ´nové motorce´, myslíte tím kompletní model 2011 nebo tu s motorem 2010?
Dani Pedrosa: „Kompletní motocykl pro letošní ročník jsem netestoval.“

Po úvodních třech dnech testů Valentino Rossi uvedl, že vás řadí mezi své favority v boji o letošní titul mistra světa. Co na to říkáte?
Dani Pedrosa: „Myslím, že je to obvyklé. Pokud je jezdec rychlý, je přirozené říct, že je jedním z uchazečů o titul. Před několika dny se mě ptali na to samé, když mě jako jednoho ze svých favoritů neuvedl. Myslím, že si musíme počkat až se začne závodit a potom uvidíme, kdo je adept na titul.“

Klepněte pro větší obrázek

Když se teď podíváte na své poslední výsledky, věříte si víc?
Dani Pedrosa: „Já si vždy věřil, moje sebedůvěra nebyla nikdy oslabena.“

Co si myslíte o výkonech Marca Simoncelliho?
Dani Pedrosa: „Myslím, že má za sebou dobrý test. Ve všech jízdách nastavil hodně stabilní časy na kolo a celkově odvedl velmi dobrou práci. Budeme si to muset ověřit v závodech.“

Čekáte nějaké nové komponenty pro další únorový test?
Dani Pedrosa: „V dalších testech již nebudeme využívat žádný nový materiál. Budeme pokračovat ve zkouškách toho, co jsme měli tady, protože si chceme udělat jasno v tom, co funguje a co ne. V průběhu tří dnů jsem většinou jezdil s motocyklem 2010 a v několika kolech testoval podvozek a motor ve verzi 2011. Zatím si ještě nejsem jistý, kterou část mám raději a kterou méně. Největší změnou s tímto podvozkem jsme zaznamenali při brzdění, kde jsme získali potřebnou dávku stability.“

Myslíte, že je možné vytvořit kombinaci toho nejlepšího z motocyklu 2010 a 2011?
Dani Pedrosa: „Tak na to jsem se neptal a myslím, že to bude dobrá otázka pro inženýry Hondy. Věřím, že dokážeme postavit perfektní komplet a je jedno, z kterého roku jsou všechny komponenty. Důležitá věc je ta, abychom tím získali kvalitní motocykl.“

Jak by jste nyní specifikoval úroveň své fyzické kondice?
Dani Pedrosa: „Stále ještě nejsem ve formě, ale jinak jsem spokojen s tím, jak dopadla léčba a jak se mi zlepšil cit v ruce. Nemám křeče, nemám problémy s krevním oběhem a i když zatím postrádám potřebnou sílu, s výsledkem jsem spokojený.“

Jakou proměnou prošel motocykl, s kterým jste začátkem listopadu 2010 testoval ve Valencii ?
Dani Pedrosa: „Cílem pro tento motocykl, bylo přes zimu zachovat ty dobré věci a zlepšit to, co loni tak dobře nefungovalo a to samozřejmě bez ztráty jeho pozitivních stránek, nicméně to není vždy tak jednoduché.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30