Rozhovor s Danim Pedrosou před testem v Kataru

Koncem uplynulé sezony Dani Pedrosa bojoval se zraněním v podobě zlomeniny klíční kosti, ale i s tímto hendikepem si dokázal udržet celkové druhé místo. Letos má velkou šanci sezonu ukončit ziskem titulu.
Rozhovor s Danim Pedrosou před testem v Kataru

Před první cestou do Sepangu trápily Pedrosu starosti, jak se během testování projeví následky operace z konce minulého roku, ale po několika prvních jízdách bylo jasné, že jeho obavy byly zbytečné. Španěl okamžitě figuroval na špici výsledkových tabulek a nyní je spolu s týmovým kolegou Stonerem nejrychlejším jezdcem zimní přípravy MotoGP.

Před cestou do Kataru, kde v neděli začíná poslední předsezonní test královské kubatury, Pedrosa odpověděl na několik otázek, které se týkají jeho očekávání od poslední sezony osmistovek, výkonnostní úrovně Hondy RC212V nebo co je cílem testu v Kataru.

Co se na motorce nejvíc změnilo od prvního testu ve Valencii 2010 až do toho zatím posledního v Sepangu 2011?
Dani Pedrosa: „V podstatě se toho na motorce zase tolik nezměnilo, takže co se snažíme udělat je zlepšit nejvíc kritické oblasti, jako je brzdění nebo elektronika.“

Jak hodnotíte poslední testy v Sepangu?
Dani Pedrosa: „Nejlepší je na tom ta věc, že pro letošní ročník máme lepší základ, což je opak toho, co se dělo v minulých letech, kdy jsme museli motocykl vyvíjet a zlepšovat v průběhu šampionátu. Tuto sezonu zahajujeme s velmi pozitivní přípravou, která nám umožní čelit prvnímu závodu na dobré výkonnostní úrovni.“

Máte ještě něco, co musíte udělat během testu v Kataru nebo ten využijete čistě jako přípravu na zahajovací Grand Prix?
Dani Pedrosa: „Pokaždé se najde něco, co je třeba udělat, ale hlavním cílem testu v Kataru bude získat konkrétní představu o nastavení, které použijeme v závodu. Pokud budou podmínky na dráze dobré, dokážeme to využít.“

V Kataru nemáte tréninky v době, kdy se pojede závod. Ve čtvrtek a v sobotu budete trénovat od osmi a v pátek od devíti hodin večer. Znamená to, že test bude zejména důležitý v přípravě na závod, který se pojede až v deset hodin večer?
Dani Pedrosa: „Ano, pochopitelně. Termíny tréninků nejsou nejlepší, takže ideální simulaci závodu dokážeme zajet jen v průběhu testu, který máme pár dnů předtím. Vzhledem k tomu, že dráha bude každopádně špinavá, bude hodně těžké dospět ke korektnímu srovnání. Časem ale motocykly dráhu vyčistí a podmínky se zlepší. Tyto testy budou užitečné v rámci časů, které tu můžeme nastavit.“

Klepněte pro větší obrázek

Samozřejmě, přijet do Kataru po velmi úspěšných předsezonních testech musí pro vás představovat motivaci navíc, i když je Katar velmi specifický podnik díky jeho nestandardním podmínkám.
Dani Pedrosa: „Závod v Kataru je jiný, protože jezdíme v noci, máme jiný harmonogram tréninků a musíte věnovat větší pozornost detailům jako jsou například pneumatiky. Ale jakmile odstartujeme, v závodu je pětadvacet bodů, jak na jakémkoliv jiném okruhu a vy se musíte pokusit o ně bojovat.“

Můžete říct, že letošní sezonu zahajujete v mnohem lepší kondici jak po fyzické, tak po duševní stránce než tomu bylo v předchozích letech?
Dani Pedrosa: „V posledních pár letech jsem měl komplikované předsezonní období kvůli motocyklu, zranění a tak dále. Nicméně v průběhu letošní zimy se nám podařilo mnohem lépe připravit motocykl, takže jsme zaznamenali podstatně menší problémy. Ještě na nás čeká jeden test, ale doufejme, že všechno dobře dopadne a nám se podaří zaznamenat úspěšný začátek sezony.“

Můžeme konstatovat, že zranění Daniho Pedrosy je úspěšně vyléčené?
Dani Pedrosa: „Jsem na tom poměrně dobře. Přirozeně, rameno zatím není takové jaké bylo předtím, ale doufám, že se v prvním závodu budu cítit dobře, protože právě ten mi řekne, jaká je moje skutečná výkonnostní úroveň. V průběhu zimních testů jsem zvládl hodně kol, ale zatím jsem ještě nezajel plnou závodní vzdálenost.“

Jediný tým s třemi jezdci a velmi výrazné výsledky v testech. Dá se tedy očekávat, že ani ostatní nebudou čekat a zrychlí také. Bude tento šampionát na základě výsledků předsezonních testů rychlejší než v předchozích letech?
Dani Pedrosa: „Uvidíme. Je těžké říct, co bude. My jen víme, že to budou velmi vyrovnané závody, protože všichni odevzdají maximum. Bude to více méně stejné jako v předchozích letech, ale určitě tam budou tvrdé bitvy o vedoucí příčky. Jak jsme mohli vidět v předsezonní přípravě, bude to o velkém soupeření.“

Po posledním testu v Malajsii je váš motocykl o krok před ostatními?
Dani Pedrosa: „Ne. V této chvíli motorka velmi dobře reaguje, ale nemyslím si, že by až o tolik figurovala před ostatními. V minulosti jsme často naši motorku viděli, jako dobrý a rychlý stroj, ale v mistrovství není důležité, co se stalo na jednom okruhu, ale na všech ostatních. V některých oblastech je lepší náš motocykl, v některých jsou lepší stroje ostatních. Nakonec si myslím je nejdůležitější celková bilance.“

Co nám můžete říct k těmto vybraným komponentům motocyklu?

Spojka: „V této oblasti netestuji nic nového.“

Motorová brzda: „Snažili jsme se o zlepšení. Ve srovnání s Ducati, Casey říkal, že je v tomto směru motorka jiná a vypadá to, že nebyl tak v pohodě, jak tomu bylo předtím, takže se pokusíme využít jeho zkušeností, abychom náš motocykl zlepšili.“

Nové odpružení: „Několikrát jsme ho testovali, ale zatím to není stoprocentní, i když je jeho potenciál značný. Umožňuje nám lepší trakci při brzdění, ale také jsme zaznamenali odskok zadního kola. Předpokládám, že ho časem dokážeme využít.“

2:25 | @Stefanomanzi62 @alexmarquez73 Best thing about this was Alex apologising to Manzi for crashing in front of him the… odkaz
2:23 | Manzi měl plné ruce práce, aby se dokázal vyhnout padajícímu Márquezovi, ale dokázal to: odkaz
2:19 | Lüthi ve warm upu upadl: odkaz
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00