Koncem uplynulé sezony Dani Pedrosa bojoval se zraněním v podobě zlomeniny klíční kosti, ale i s tímto hendikepem si dokázal udržet celkové druhé místo. Letos má velkou šanci sezonu ukončit ziskem titulu.
Před první cestou do Sepangu trápily Pedrosu starosti, jak se během testování projeví následky operace z konce minulého roku, ale po několika prvních jízdách bylo jasné, že jeho obavy byly zbytečné. Španěl okamžitě figuroval na špici výsledkových tabulek a nyní je spolu s týmovým kolegou Stonerem nejrychlejším jezdcem zimní přípravy MotoGP.
Před cestou do Kataru, kde v neděli začíná poslední předsezonní test královské kubatury, Pedrosa odpověděl na několik otázek, které se týkají jeho očekávání od poslední sezony osmistovek, výkonnostní úrovně Hondy RC212V nebo co je cílem testu v Kataru.
Co se na motorce nejvíc změnilo od prvního testu ve Valencii 2010 až do toho zatím posledního v Sepangu 2011?
Dani Pedrosa: „V podstatě se toho na motorce zase tolik nezměnilo, takže co se snažíme udělat je zlepšit nejvíc kritické oblasti, jako je brzdění nebo elektronika.“
Jak hodnotíte poslední testy v Sepangu?
Dani Pedrosa: „Nejlepší je na tom ta věc, že pro letošní ročník máme lepší základ, což je opak toho, co se dělo v minulých letech, kdy jsme museli motocykl vyvíjet a zlepšovat v průběhu šampionátu. Tuto sezonu zahajujeme s velmi pozitivní přípravou, která nám umožní čelit prvnímu závodu na dobré výkonnostní úrovni.“
Máte ještě něco, co musíte udělat během testu v Kataru nebo ten využijete čistě jako přípravu na zahajovací Grand Prix?
Dani Pedrosa: „Pokaždé se najde něco, co je třeba udělat, ale hlavním cílem testu v Kataru bude získat konkrétní představu o nastavení, které použijeme v závodu. Pokud budou podmínky na dráze dobré, dokážeme to využít.“
V Kataru nemáte tréninky v době, kdy se pojede závod. Ve čtvrtek a v sobotu budete trénovat od osmi a v pátek od devíti hodin večer. Znamená to, že test bude zejména důležitý v přípravě na závod, který se pojede až v deset hodin večer?
Dani Pedrosa: „Ano, pochopitelně. Termíny tréninků nejsou nejlepší, takže ideální simulaci závodu dokážeme zajet jen v průběhu testu, který máme pár dnů předtím. Vzhledem k tomu, že dráha bude každopádně špinavá, bude hodně těžké dospět ke korektnímu srovnání. Časem ale motocykly dráhu vyčistí a podmínky se zlepší. Tyto testy budou užitečné v rámci časů, které tu můžeme nastavit.“

Samozřejmě, přijet do Kataru po velmi úspěšných předsezonních testech musí pro vás představovat motivaci navíc, i když je Katar velmi specifický podnik díky jeho nestandardním podmínkám.
Dani Pedrosa: „Závod v Kataru je jiný, protože jezdíme v noci, máme jiný harmonogram tréninků a musíte věnovat větší pozornost detailům jako jsou například pneumatiky. Ale jakmile odstartujeme, v závodu je pětadvacet bodů, jak na jakémkoliv jiném okruhu a vy se musíte pokusit o ně bojovat.“
Můžete říct, že letošní sezonu zahajujete v mnohem lepší kondici jak po fyzické, tak po duševní stránce než tomu bylo v předchozích letech?
Dani Pedrosa: „V posledních pár letech jsem měl komplikované předsezonní období kvůli motocyklu, zranění a tak dále. Nicméně v průběhu letošní zimy se nám podařilo mnohem lépe připravit motocykl, takže jsme zaznamenali podstatně menší problémy. Ještě na nás čeká jeden test, ale doufejme, že všechno dobře dopadne a nám se podaří zaznamenat úspěšný začátek sezony.“
Můžeme konstatovat, že zranění Daniho Pedrosy je úspěšně vyléčené?
Dani Pedrosa: „Jsem na tom poměrně dobře. Přirozeně, rameno zatím není takové jaké bylo předtím, ale doufám, že se v prvním závodu budu cítit dobře, protože právě ten mi řekne, jaká je moje skutečná výkonnostní úroveň. V průběhu zimních testů jsem zvládl hodně kol, ale zatím jsem ještě nezajel plnou závodní vzdálenost.“
Jediný tým s třemi jezdci a velmi výrazné výsledky v testech. Dá se tedy očekávat, že ani ostatní nebudou čekat a zrychlí také. Bude tento šampionát na základě výsledků předsezonních testů rychlejší než v předchozích letech?
Dani Pedrosa: „Uvidíme. Je těžké říct, co bude. My jen víme, že to budou velmi vyrovnané závody, protože všichni odevzdají maximum. Bude to více méně stejné jako v předchozích letech, ale určitě tam budou tvrdé bitvy o vedoucí příčky. Jak jsme mohli vidět v předsezonní přípravě, bude to o velkém soupeření.“
Po posledním testu v Malajsii je váš motocykl o krok před ostatními?
Dani Pedrosa: „Ne. V této chvíli motorka velmi dobře reaguje, ale nemyslím si, že by až o tolik figurovala před ostatními. V minulosti jsme často naši motorku viděli, jako dobrý a rychlý stroj, ale v mistrovství není důležité, co se stalo na jednom okruhu, ale na všech ostatních. V některých oblastech je lepší náš motocykl, v některých jsou lepší stroje ostatních. Nakonec si myslím je nejdůležitější celková bilance.“
Co nám můžete říct k těmto vybraným komponentům motocyklu?
Spojka: „V této oblasti netestuji nic nového.“
Motorová brzda: „Snažili jsme se o zlepšení. Ve srovnání s Ducati, Casey říkal, že je v tomto směru motorka jiná a vypadá to, že nebyl tak v pohodě, jak tomu bylo předtím, takže se pokusíme využít jeho zkušeností, abychom náš motocykl zlepšili.“
Nové odpružení: „Několikrát jsme ho testovali, ale zatím to není stoprocentní, i když je jeho potenciál značný. Umožňuje nám lepší trakci při brzdění, ale také jsme zaznamenali odskok zadního kola. Předpokládám, že ho časem dokážeme využít.“